کاربرد html در سئو (seo)
اچتیامال یا Hyper Text Markup Language نام زبان نشانه گذاری است; که به شما در ایجاد صفحات وب کمک میکند. در واقع هر آنچه در مرورگر اینترنت به نمایش در میاید نتیجه این زبان است.خوشبختانه اچتیامال زبان سادهای است; و یادگیری آن به معنای واقعی کلمه شیرین است.
کاربرد html در سئو بسیار زیاد است ; و تگ html در سئو می توانند در تعیین مرتبط بودن صفحه مورد نظر به موتور جستجو کمک نماید. این تگ ها می توانند در راستای سئو مفید واقع شوند در زیربه معرفی آنها می پردازیم.
Title tag ها
اولین تگ و مفید ترین تگ در زمینه سئو می باشد. زیرا موتور های جستجو برای آنها اهمیت زیادی قایلند. اگرچه کد Title با Meta شروع نمی شود ولی مهمترین بخش سئو در متاتگ ها محسوب می شود; عنوان اطلاعات مهمی را در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهد. بهتر است عنوان بیشتر ۷۰ کاراکتر نباشد; در تصویر زیر نمایش آن در گوگل مشخص شده است.
Meta description ها
این تگ ها صفحه مورد نظر را توصیف کرده; و باعث می شود که کاربران را تشویق کنند که ان صفحه را باز نمایند. این بخش توصیفی است که شما از صفحه خود می نویسید. در این قسمت هر چیزی را که می خواهید; درباره صفحه خود توضیح دهید، همچنین می توانید از یک دو تا از کلید واژه ها هم استفاده کنید.
بسیاری از موتورهای جستجو; این قسمت را در لیست نتایج جستجو به عنوان توضیح صفحه نشان می دهند; متا توضیحات محتوای خلاصه صفحه را به نمایش می گذارد; این توضیح برای گوگل نباید بیشتر از ۱۵۰ کارکتر (حرف) باشد; و به صورت مستقیم روی سئو تاثیر ندارد ولی می تواند باعث جذب کاربر برای کلیک شود; پس در نوشتن آن دقت لازم را بکنید.
Headertag ها که به صورت h1 , h2و…قرار می گیرند.
Anchor text شامل کلماتی از لینک ها هستن که می توان روی آنها کلیک کرد.
Image alt attribute هنگامی که وب سایت به پیمایش تصاویر اختصاص دارد ازاین تگ استفاده می شود.
منبع: ایران تبلیغ