یکی از ارکان موتور جستجوی گوگل برای رتبه بندی سایت ها، به روز بودن مطالب آنهاست.

گوگل در سال های اخیر، الگوریتمی را تهیه کرده که رتبه بندی وب سایت ها را بر اساس تازه بودن محتوایش چینش می کند.

گرچه این عامل به تنهایی برای افزایش جایگاه یک سایت در صفحه اول گوگل کافی نیست اما می تواند نیمی از مسیر را برای سئوسازی یک صفحه طی کند.

اصول ساخت محتوای تازه

  1. بهینه سازی کلید واژه ها

هنگامی که برای تولید محتوای جدید برنامه خاصی دارید، باید از کلیدواژه های مفیدتر و دقیق تری استفاده کنید.

بدین ترتیب هم موضوعاتی را که سایت های پربازدید پوشش نداده اند منتشر می کنید و هم از کلمات کلیدی رقابتی فاصله می گیرید.

به عنوان مثال اگر مطلبی برای دانلود کتاب درسی داریم، به جای استفاده از واژه “ریاضی پایه دهم” بهتر است از “ریاضی پایه دهم رشته تجربی” استفاده کنیم.

با اینکار از یک جامعه کلی، به طور دقیق یک موضوع را هدف قرار می دهیم.

توجه داشته باشید که اگر سایت های رقیب دارای وضعیت سئو و بازدید بالاتری باشند، اشتراک شما و آنها در یک کلمه کلیدی خاص، به رتبه شما ضربه می زند.

  1. کسب اعتبار محتوا

هدف تمام کانون های تبلیغاتی آنلاین چیزی نیست جز “انتشار محتوای مفید برای جامعه هدف”.

قطعا نمی توان با ۲-۳ مطلب در ماه به جایگاه خوبی در صفحات اصلی گوگل و بینگ دست یافت.

از طرفی، گوگل همواره منظم بودن یک سایت را به منزله اعتبار کلی آن پایگاه در نظر می گیرد و رتبه خوبی می دهد.

بنابراین سعی کنید با انتشار منظم در تعداد مطالب – چه به صورت روزانه، چه هفتگی و چه ماهیانه – محبوب گوگل شوید.

  1. تخصص در یک عنوان

یک بار در گوگل جستجو کنید: “بیمه” و بار دیگر به دنبال نتایج عبارت “بیمه شخص ثالث” باشید.

احتمال آنکه در جستجوی نخست به نتیجه دلخواه خود برسید، نهایتا ۵۰% است و در این حالیست که عبارت دوم، هم دقیق تر است و هم مستقیم تر.

کاربری که داخل یک سایت با کلمه کلیدی “بیمه” می شود، اگر هدفش رسیدن به “شرایط بیمه شخص ثالث” باشد و محتوای مورد نظر او در صفحه اصلی آن پیدا نگردد، به سرعت سراغ وب سایت دیگری می رود.

در علم سئو، به این مورد می گوییم “افزایش نرخ خروج کاربر از صفحه جاری”

بنابراین سعی کنید تا محتوای شما ۳ ویژگی خیلی مهم بالا را داشته باشد تا در نتایج گوگل در رتبه های ابتدایی قرار گیرد.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *