زمانیکه در مورد سئو و رنکینگ گوگل حرف میزنیم بیش از هر چیز توجه خود را به کلمات کلیدی معطوف میکنیم، آدرس سایت یا همان URL یکی از بخش هایی است که موتورهای جستجو برای تعیین کلمه کلیدی صفحه به آن توجه میکنند. وجود کلمات کلیدی مرتبط با متن و محتوا در آدرس سایت بر سئو آن تاثیرگذار است.
همانطور که در تصویر مشاهده میکنید، آدرس سایت از بخش های مختلفی برای قرار گرفتن کلمه کلیدی در آن تشکیل شده است.
در میان قسمت های مختلف آدرس سایت شامل دامنه اصلی، زیر دامنه، دسته و صفحه، بهتر است که کلمه کلیدی مربوط به هر صفحه را در پایان آدرس سایت و مختص همان صفحه قرار دهید، به این ترتیب شما برای هر صفحه از سایت کلمه کلیدی مجزایی داشته و رنکینگ گوگل افزایش می یابد.
ساختار URL :
ساختار آدرس سایت برای مطلب شما در سایت برای سئو در رنکینگ گوگل ارزش بسیاری دارد. ما در مطلب آموزش انتخاب دامنه و آدرس مناسب برای سئو (آدرس سایت مطالب شما در اینترنت) از دیدگاه جستجو ارزش خیلی زیادی دارد و در چندین محل بسیار مهم ظاهر می شود.چون موتور , URL ها را در بخش نتیجه نشان میدهد
پس امکان کلیک خوردن و دیده شدن بالایی دارد. URL ها ضمنا در رتبه بندی تاثیری ندارند. URL ها در آدرس سایت بار مرورگر وب نشان داده می شوند و هر چند کلا برای موتور تاثیر ندارد ولی URL با ساختار و طراحی ضعیف می تواند نتیجه ی منفی بدهد. URL بالا به عنوان متن لنگری anchor text برای اشاره کردن به صفحه ی وبلاگ قبلی استفاده شده است.
مشخصات ساختار آدرس سایت ( url) خوب از نظر سئو در رنکینک گوگل :
-
کوتاه باشد
-
مفهوم متن را برساند
-
بدون پارامتر , اعداد و علامت باشد
-
جدا کردن لغات به وسیله ی خط ربط (-)
چند نکته در مورد تاثیر آدرس سایت در سئو و رنکینگ گوگل
استفاده از تاریخ در آدرس سایت
استفاده از تاریخ در آدرس صفحات سایت ، هرگز مزیت های زیادی برای شما نخواهد داشت. وقتی در ساختار آدرس صفحات سایت از تاریخ استفاده می کنید ، به طور خودکار تاریخ مطالبتان را اعلام می کنید.
کاربران اینترنتی طبیعتا به دنبال مطالبی هستند که تاریخ انتشار آنها جدیدتر باشد و تصور می کنند مطالب جدیدتر ، اطلاعات بهتری ارائه می دهند.
هرچند گاهی اوقات مطالب قدیمی تر می توانند اطلاعات بسیار ارزشمندتری داشته باشند اما به خاطره تاریخ انتشارشان نمی توانند به اندازه مطالب جدیدتر کلیک دریافت کنند.
استفاده از دسته بندی در آدرس سایت
اگر نام دامنه سایت شما خوب و کوتاه است و شما برای دسته بندی ها از اسامی توصیفی استفاده می کنید ، به راحتی می توانید این اسامی را داخل آدرس صفحات نیز استفاده کنید.
این کار برای سایت شما خوب هم هست اما دقت کنید: اگر از یک نام طولانی برای مطلبتان استفاده کرده اید که باعث طولانی شدن آدرس سایت می شود و در این حال نام دسته بندی را هم به آدرس صفحه اضافه کنید .
این کار باعث سخت شدن اشتراک گذاری مطالب سایتتان در شبکه های اجتماعی می شود. همچنین مطلب شما در گوگل نیز امتیاز بالایی کسب نخواهد کرد.
اگر تصمیم دارید از نام دسته بندی ها در ساختار آدرس سایت استفاده کنید ، مطمئن شوید که هر مطلب را فقط در یک دسته بندی قرار می دهید.
استفاده از پسوند html.در ساختار آدرس سایت
از نظر سئو و رنکینگ گوگل ، حفظ کردن پسوند html. در انتهای آدرس صفحات ، مزایای کمی دارد. البته این کار ممکن است مزایای دیگری هم داشته باشد اما در مورد سایت های وردپرسی که به زبان PHP هستند ، افزودن اجباری پسوند به انتهای آدرس سایت توصیه نمی شود و کمکی به شما نمی کند. حتی در صورتی که یک سری از پسوندهای خاص مثل exe. را به انتهای آدرس سایت اضافه کنید می تواند باعث صدمه خوردن رتبه سایتتان شود.
کلمه ی کلیدی در ابتدای صفحه
این کار کمی به شما کمک می کند ، اما در صورتی که کلمه کلیدی جزء چند کلمه ابتدایی آدرس سایت باشد هم خوب است. سؤالی که برای خیلی از مدیران سایت پیش می آید این است که برای ساختار مناسب آدرس سایت در زبان فارسی چگونه باید عمل کرد؟
از آنجایی در طراحی سایت حرفه ای باید آدرس سایت تمام صفحات ، مناسب سئو (SEO Friendly) و رنکینگ گوگل باشد و کاربران به راحتی بتوانند آن را به خاطر بسپارند تا بعدا به آن آدرس مراجعه کنند
استفاده از کلمات فارسی در آدرس سایت توصیه نمی شود چرا که باعث ترکیب شدن واژه های انگلیسی و فارسی می شود و ساختار آدرس سایت را پیچیده می کند.
تعداد کلمات در آدرس سایت صفحه
اگر بتوانید طول عنوان مطلب را بین ۴ تا ۵ کلمه تنظیم کنید ، خیلی خوب و طبیعی است. هرچقدر از این مقدار بیشتر شود ، کیفیت آدرس پایین تر می آید. الگوریتم های گوگل معمولا به کلمات اضافی توجه زیادی نمی کنند و اعتبار زیادی به این آدرس ها نمی دهند.
ساختار مناسب آدرس سایت وردپرسی
به طور کلی ، ساختار آدرس صفحات اگر به درستی چیده شده باشد ، بین دو سایت مختلف تفاوت زیادی نخواهد داشت. توصیه می کنیم قبل از اینکه شروع به انتشار پست های زیاد کنید ، ابتدا بررسی کنید آیا ساختار آدرس صفحات سایتتان به درستی چیده شده است یا خیر؟
هر زمان تصمیم گرفتید ساختار آدرس صفحات را تغییر دهید ، مطمئن شوید بازدیدکنندگان را به درستی از ساختار قدیم به ساختار جدید هدایت می کنید.
منبع: ایران تبلیغ