سئو کاران مهم و بزرگ دنیا بر این باورند که بعد از داشتن طراحی سایت قوی ، تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو سایت را نباید نادیده گرفته شود.
سئو وب سایت به ۲ قسمت کلی تقسیم می شود ، سئو خارجی و سئو داخلی . ۳۰% سئو مربوط به بخش سئو داخلی می باشد اما ۷۰% باقی مربوط به سئو خارجی و شبکه های اجتماعی می باشد.
چگونه از شبکه های اجتماعی برای سئو استفاده کنیم ؟
-
در شبکه اجتماعی های حساب کاربری فعال و پویایی داشته باشید
مهم ترین و حیاتی ترین توصیه در مورد استفاده از شبکه های اجتماعی برای سئو سایت این نکته است که باید حساب کاربری فعال و پویایی داشته باشید . سعی کنید برطبق یک روال منظم ، مطالب را ارسال کنید .
برای شروع ، بهترین کار این است که مطالب وب سایت خود را به اشتراک بگذارید، با این روش مخاطبان شما متوجه می شوند که شما در چه حیطه ای فعالیت دارید و با علایق شما بیشتر و بهتر آشنا خواهند شد .
اگر قصد دارید به تعطیلات بروید، مطالب مدنظر خود را برای زمانی که حضور ندارید، برای ارسال زمانبندی کنید یا حداقل به مخاطبین خود اطلاع دهید که چه زمانی دوباره بازخواهید گشت .
پس از گذشت مدتی، می توانید محتواها و مطالب قدیمی تر را مجددا ارسال کنید تا مخاطبان را به سمت وبسایت خود سوق دهید .
-
یک گزیده جذاب از مطالب در شبکه های اجتماعی بنویسید
در استفاده از شبکه های اجتماعی برای سئو ، زمانی که قصد دارید پست های وب سایت خود را از طریق شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید ، سعی کنید خلاصه و چکیده ای جذاب و فریبنده از آن مطلب تهیه کنید که خواننده با خواندن آن، به سمت سایت شما ترغیب شود.
برای انجام این مورد، به عنوان مثال می توانید مهمترین جمله آن پست یا نکته اساسی موجود در آن را انتخاب کنید. یا اگر فکر می کنید که ارائه توضیح پیرامون پست های وب سایت، به اندازه کافی جذاب و گیرا می باشند می توانید از این روش استفاده کنید .
دلیل استفاده از قسمتی از یک پست، این است که خواننده با مطالعه آن، مشتاق شود روی آن مطلب کلیک کند و بدین طریق، مطلب را به طور کامل مطالعه کند.
نکته مهم دیگری که باید حتما در سایت خود رعایت کنید این است که سعی کنید ارتباط بین صفحات مختلف سایت شما برای کاربران کاملا واضح باشد و آنها بتوانند به راحتی بین صفحات موجود در سایت پیمایش داشته باشند.
-
در کار خود تنوع داشته باشید
شما می توانید پست های مختلفی را بر روی رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید . همانطوریکه در نکته اول گفته شد، می توانید پست های موجود در وبلاگ خود را به اشتراک بگذارید، همچنین می توانید آیتم های کوتاه خبری و فیلم ها و تصاویر پشت صحنه را نیز به اشتراک بگذارید .
بکارگیری این روش و به اشتراک گذاری این نوع پست ها، باعث می شود نام تجاری شما بسیار جذاب تر معرفی شود .
برای این که بهتر تصمیم بگیرید که کدام یک از این پست ها تاثیر بیشتری بر روی رسانه های اجتماعی دارند، باید تعداد دیدگاه ها، به اشتراک گذاری مطالب و تعداد لایک ها را بررسی و تجزیه و تحلیل کنید .
پیشنهاد ما در این جا این است که پست هایی را به اشتراک بگذارید که بیشترین تعداد دیدگاه و بیشترین تعداد لایک را دریافت کرده اند .
-
از تصاویر بسیار جذاب و دلربا در شبکه اجتماعی استفاده کنید .
برخی از رسانه های اجتماعی از قبیل Pinterest و instagram ، به طور کلی به تصاویر اختصاص دارند . در facebook نیز محتواهای دیداری از اهمیت بالایی برخوردار هستند . این کار باعث می شود که پست شما در کنار سایر پست ها، قدرتمندتر دیده شود و نرخ کلیک بالاتری دریافت کند .
اگر از افزونه Yoast SEO Premium استفاده می کنید، می توانید قبل از این که پست مدنظر خود را در فیسبوک یا توئیتر به اشتراک بگذارید، بررسی کنید که آن وضعیت سئو برای آن پست به چه صورتی است .
-
از هشتگ ها به طور صحیح در شبکه اجتماعی استفاده کنید
استفاده هوشمند از هشتگ ها ، یکی از مهم ترین اصول به کارگیری شبکه های اجتماعی برای سئو است و به رشد و پیشرفت شما کمک بسیار زیادی می کند. به عنوان مثال، اگر شما در یک رویدادی هستید، در پست خود برای آن رویداد از یک هشتگ استفاده کنید، با این روش همه درباره آن رویداد جستجو می کنند تا در این باره اطلاعات بیشتری کسب کنند .
هشتگ های بیشماری برای علایق خاص یا تکنولوژی های مطرح وجود دارند . حتی برخی افراد ممکن است پست هایی که پیرامون یک هشتگ خاص وجود دارند را مجددا توئیت کنند، که این بهترین روش برای قدرت گرفتن پست های ارسالی شما می باشد .
-
به پیام هایی که تو شبکه های اجتماعی براتون ارسال میشه جواب بدید
میدونم که چک کردن دائمی پیام ها و جواب دادن به پیام های جدید خیلی سخته، اما این کار واقعا مهمه. برای سئوی محلی، نظر دیگران راحع به شما و شهرتتون تو رسانه های اجتماعی خیلی میتونه به نفعتون باشه. حتی تو کارهای وسیع تر، وقتی تو شبکه های اجتماعی حضور دارید، سایتتون بیشتر دیده میشه و در نتیجه درآمدتون بیشتر میشه. فالوئر هاتونو دست کم نگیرید.
-
سعی کنید مشتری های جدید رو جذب کنید
شبکه های اجتماعی پر از آدمایی که فقط منتظرن که به حرفای شما گوش بدن، فالوتون کنن، و ازتون خرید کنن. این روزها بیشتر مردم تو شبکه های اجتماعی اکانت دارن. میتونید از مخاطب های فعلیتون و ابزاری که این شبکه ها در اختیارتون میذاره استفاده کنید تا کلیدواژه های جدید تعریف کنید. ببینید دیگران تو صحبت هاشون از چه عبارت هایی برای شما استفاده می کنن تا کلیدواژه های جدیدتونو پیدا کنید. ببینید مردم راجع به شرکتتون چی میگن. اینجوری میتونید علایق مردم رو بفهمید، ببینید بیشتر چه کلیدواژه هایی لازمه، تمایل و سلیقه مشتری به کدوم سمته و این جور چیزها.
-
تحلیل کنید
بهترین نصیحتی که یه نفر میتونه بکنه اینه که همیشه همه صفحاتتونو تجزیه و تحلیل کنید. معمولا اولش هیچ چی درست کار نمی کنه. نرم افزارها و چشم های با تجربه فداکارتون میتونن ترکیب خوبی باشن که میتونید ازشون کمک بگیرید.
شاید شبکه های اجتماعی سئوی جدید نباشن، اما در هر حال برای موفقیت هر شرکتی ضرورین. دلیلی داره که شرکت ها هنوزم از شبکه های اجتماعی برای بهینه سازی تبلیغاتشون استفاده می کنن. البته برای اینکه درست ازشون بهره ببرید باید تجربه داشته باشید .
ایران تبلیغ با تیم مشاورین حرفه ای خود در زمینه ی سئو سایت ها فعالیت مینماید و در صورت تمایل می توانید به صورت کاملا رایگان در این زمینه از مشاورین ایران تبلیغ مشورت مشاوره دریافت نمایید .
شبکه های اجتماعی و تاثیرشان بر روی سئو سایت
شبکه اجتماعی توییتر
در میان شبکه های اجتماعی ، توییتر سریعترین راه ارتباط با مخاطب است
توییتر یکی از بهترین ابزار بازاریابی آنلاین می باشد. یک نوشته ی خوب در توییتر می تواند به وسیله ی میلیون ها نفر دیده شود و بدین ترتیب بستر مناسبی برای ایجاد کمپین سئو تنها با نوشتن مطلبی جذاب می باشد.
توییتر به خاطر فضایی که دارد بسیاری از مطالب در آن مختصر ارائه می شوند و همین امر موجب شده تا محبوبیت زیادی داشته باشد.
شبکه اجتماعی فیسبوک
هنگامی که از شبکه های اجتماعی صحبت می شود اولین اسمی که در ذهن هر کسی نقش می بندد فیسبوکه. این شبکه بزرگترین شبکه ی اجتماعی است که در بین سایرین بیشترین کاربر را از سراسر جهان به خود اختصاص داده است.
با این حال شاید در مورد ایجاد مستقیم ترافیک بر روی سایت شما خیلی کمک کننده نباشد، اما قطعا بهترین گزینه برای ایجاد سیگنال های اجتماعی است.
تعداد لایک ها , اشتراک گذاری ها و نظرات روی پروفایل شما بیانگر تعداد کاربرانی است که به محتوای تولیدی شما علاقه مند هستند و مطالب شما را دنبال می کنند.
نه تنها لایک کردن پست ها بلکه اشتراک گذاری ها بیانگر خوبی برای میزان علاقه مندی مخاطبان می باشد. نظراتی که در زیر هر پست نوشته می شود شما را از اینکه مخاطبان تا چه اندازه سعی در تعامل و ارتباط دارند مطلع می کند.
تمامی این فعالیت ها مانند فاکتور های رنکینگ عمل می کند و برای بازدید کننده بیشتر به صورت غیر مستقیم دخیل هستند
شبکه اجتماعی لینکداین
سایت لینکداین بعنوان مرجعی تخصصی و کاری در میان شبکه های اجتماعی است
شبکه اجتماعی لیندکداین LikedIn گزینه مناسبی برای ارتباط میان تجارت ها و یا شرکت ها و همچنین متخصصین هر زمینه با شرکت های فعال در آن ایجاد کرده است.
این شبکه اجتماعی برای سایت شرکت های تجاری و صنعتی مناسب بوده و بستر مناسبی را جهت ارتباط با دیگر همکاران و متخصصان فعال در زمینه کاری مشخصی مهیا میکند. همچنین فعالیت در آن میتواند برای جذب نیروهای جدید و همکار به شما کمک کند.
شبکه اجتماعی پینترست
شبکه اجتماعی pinterest کمتر از هر گزینه دیگری در ایران مخاطب دارد ولی هر روز بر کاربران آن افزوده میشود. محیط کاری این شبکه اجتماعی برای کاربران کمی متفاوت بوده و بیش از هرچیزی تمرکز خود را بر انتشار تصاویر و ایده ها قرار داده است.
برای سایت های تصویر محور که به ارائه ایده های جدید و گرافیکی مشغول هستند شبکه اجتماعی پینترست بهترین گزینه ارتباطی خواهد بود.
اگر شما در زمینه دکوراسیون داخلی، خدمات مجالس یا عکاسی مشغول هستید پیشنهاد میدهیم که فعالیت خود را در این شبکه اجتماعی گسترش داده و مخاطبان بیشتری را از این طریق برای سایت خود جلب کنید.
شبکه اجتماعی گوگل پلاس
شبکه اجتماعی گوگل پلاس و استفاده از دکمه پلاس بیشترین کاربرد را در سایت های ایرانی داشته و به محبوب ترین انتخاب برای ارتباط با مشتریان تبدیل گشته است.
تاثیر فعالیت در این شبکه های اجتماعی بر سئو سایت با توجه به ارتباط مستقیم آن با گوگل بیش از دیگر گزینه ها بوده و در برخی موارد در نتایج جستجوی گوگل با نتایجی از صفحات آن مواجه میشویم.
فعالیت در هر یک از شبکه های اجتماعی بطور حتم بر موفقیت شما و جذب بازدیدکنندگان بیشتر موثر خواهد بود ولی تمرکز بر یک یا دو گزینه مناسب و صرف انرژی خود بر آنها مسلما نتیجه بهتری بهمراه خواهد داشت.
در این میان میتوانید از شبکه های اجتماعی داخلی مانند کلوب نیز غافل نشده و با توجه به زمینه فعالیت خود برای ارتباط با مخاطبان از آنها بهره بگیرید.
شبکه اجتماعی اینستاگرام :
این شبکه های اجتماعی توانسته است سهم عظیمی از کاربران را به خود جذب کند و از همه مهم تر در ایران روز به روز توجه به ان بیشتر میشود خیلی از سایت های فروش لباس و پوشاک با این شبکه اجتماعی پول های هنگفتی به جیب زده اند و تونسته اند محصولات خود را نمایش دهند
پس شما میتوانید از طریق این شبکه های اجتماعی مطالب جدید خود را نمایش دهید و سهمی از بازدید کنندگان خود را از این طریق داشته باشید.شاید پینترست یا فیسبوک و تویتر و دیگر شبکه های اجتماعی بودند
اما ما شبکه های اجتماعی که کاربران بیشتر به ان توجه میکنند را بررسی کردیم برای بهتر رتبه گرفتن مطالب سایت لینکد پلاس و برای زیاد شدن بازدید اینستاگرام و برای دیده شدن در گوگل میتوان گوگل پلاس را معرفی کرد البته تمام شبکه های اجتماعی این مزایا را دارند اما در برخی از انها بعضی از مزایا برجسته تر است.