رسانه های اجتماعی می توانند جایگاه رقابتی رهبران بازار و تازه کاران را به هم نزدیک کند ; همچنین جایگاه صاحبان کسب و کارهای چند ملیتی و کسب و کارهای کوچک را…

جمعیت کل جهان حدود ۷٫۴ میلیارد است. در اواخر سال ۲۰۱۵ فیس بوک حدود ۱٫۵۹ میلیارد کاربر داشت ; با افزایش سالانه ی هفده درصدی شبکه های اجتماعی ; این درصد همچنان در حال افزایش است و این رشد برای تمامی شبکه های اجتماعی صدق می کند.

۳۱۰ میلیون از کاربران فعال توییتر به طور متوسط در دقیقه  ۳۴۷,۲۲۲ بار پست می گذارند. بسیاری از آن ها در روز بیش از صد بار توییتر خود را چک می کنند و بعضی از آن ها هم کمتر از یکبار در روز چک نمی کنند. بالای ۴۰ میلیارد عکس در روز در اینستاگرام منتشر می شود و در روز بیش از ۸۰ میلیون عکس منتشر شده وجود دارد.

مقدار زیادی از این اطلاعات پر اهمیت هستند ; برخی از آنها جالب و برخی بی فایده اند. شبکه های اجتماعی، با روند و قوانین خود، دنیای واقعی را گسترش می دهند که تاثیر زیادی بر زندگی آنلاین ما دارد.

چیزی که در ادامه می آید ۵ نکته کلیدی گلچین شده از محبوبان شبکه های اجتماعی حال حاضر برای افزایش تاثیر شما است، بگونه ای که بتواند تفاوتی در استراتژی های کسب و کار شما ایجاد کند.

قوانین رسانه های اجتماعی1

پنج قانون رسانه های اجتماعی

۱- محتوای با کیفیت ایجاد کنید.

اگر می خواهید تاثیر خود را در رسانه های اجتماعی بر جا گذارید ; به عنوان اولین و مهمترین نکته اینکه باید محتوای با کیفیت ایجاد کنید.
ماری اسمیت ; یک کارشناس بازاریابی رسانه های اجتماعی و نویسنده کتاب ” بازاریابی رابطه مند جدید ” می گوید : محتوا همیشه دارای دو قسمت یا بخش است ; یک بخش آن حاصل از خود شماست که می تواند بعنوان رهبر فکری در نظر گرفته شود;  و یک بخش دیگر آن همان چیزی است که من آنرا م.د.ا – محتوای دیگر افراد – می نامم ;  هرگز از به اشتراک گذاری محتوای دیگران نترسید.

۲- به عکس العمل خوانندگان فکر کنید

شما احتمالا همکار، رئیس، دوستانی دارید که جزء اعضای فیس بوک و اینستاگرام شما باشند ; زمانی که شما برای یک موقعیت کاری جدید اقدام می کنید ; به احتمال زیاد پروفایل شخصی شبکه های اجتماعی شما مورد بررسی قرار می گیرد.
این را حتما لحاظ کنید که آن ها چه چیزهایی از شما را خواهند دید و به این نکته توجه کنید که شما چه چیزهایی را نمیخواهید آن ها ببینند.
همچنین دقت کنید که پست های شما بر روی صفحات افراد دیگر و صفحات عمومی ; مثل شرکت ها و دانشگاه ها نمایش داده می شود.

۳- بر گروه بخصوصی از مخاطبین تمرکز کنید.

 در رسانه های اجتماعی ; شما یا می توانید یک رویکرد عمومی برای خود انتخاب کنید ( شامل تولید و جمع آوری مجموعه ای ناهمگون از محتوا با نظم و ترکیب متفاوت ) ; یا اینکه می توانید بر یک یا دو زمینه تخصصی متمرکز شوید.
اسمیت همچنین می گوید آن دسته از افرادی که با یک موضوع خاص در رسانه های اجتماعی فعالیت دارند ; معمولا هیاهوی بیشتری ایجاد می کنند ; به نسبت آن دسته از افرادی که موضعی خاصی را مد نظر قرار نداده و و بصورت عمومی به تولید محتوا می پردازند.
بطورکلی محیط رسانه های اجتماعی شلوغ و پر سر صدا است ; و شما باید بتوانید در این محیط شنیده شوید و با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید ; بهترین روش برای گرفتن این نتیجه پرداختن به یک موضوع خاص بصورت تخصصی است.

۴- حفظ ارتباط با افراد

زمانی که افراد به صورت شخصی به شما مراجعه می کنند ; معمولا به آنها توجه کرده و با آنها گفت وگو می کنید ; بهتر است هنگامی که این اتفاق به صورت آنلاین رخ می دهد نیز همین رویه را داشته و افراد را از خود نرانید.
ایجاد ارتباطات آنلاین ; یکی از مهم ترین عوامل موفقیت در فرآیند بازاریابی شبکه های اجتماعی است ; بنابراین هرگز از اهمیت ارتباط با افراد در فضای آنلاین غافل نشده و چنانچه کاربران شبکه های اجتماعی به شما مراجعه کردند ; با گشاده رویی با آنان صحبت کرده و سوالات شان را بدون پاسخ نگذارید.

۵- از رسانه های اجتماعی برای ساخت و گسترش کسب و کار خود بهره ببرید، این کاربرد می تواند بصورت عکس هم مورد استفاده قرار گیرد.

برای یک کارآفرین زمانی که در رسانه های اجتماعی صرف شده است ; ممکن است بعنوان عاملی  در نظر گرفته شود که باعث شده از کارهای مهم و دغدغه اصلی خودش جدا شود.
از آنجاییکه این موضوع یک فعالیت بسیار وقت گیر است ; برنامه ریزی فکری خود برای رسانه های اجتماعی را باید بر مبنای یک کسب وکار سودآور واقعی تنطیم کنید.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *