روش موثر اول، “تبلیغات بر اساس کلید واژه” است.

مانند تبلیغات کلیکی گوگل (Google AdWord و Google AdSense) را پیشنهاد می دهند و استدلال آنها هم این است که کسی که مثلا کلمات “هتل+اصفهان” را جستجو می کند احتمالا قصد سفر به آنجا را دارد.

پس اگر تبلیغات هتل های واقع در اصفهان را در لابلای صفحات و یا نتیج جستجو نمایش دهیم، احتمال کلیک روی آنها زیاد است و در این صورت ترافیک هدفمندی به سمت سایت رزرو هتل های اصفهان ایجاد می شود.

استدلال قابل تاملی است و استقبال خوب از این نوع تبلیغات هم درستی این ادعا را ثابت می کند. براساس گزارش IAB (می ۲۰۰۸) درآمد حاصل از تبلیغات براساس کلیدواژه، ۴۱ درصد کل درآمد حاصل از کل تبلیغات اینترنتی بوده است و در مقایسه با سال های قبل رشد بیشتری داشته اند . این رشد نشان دهنده نتیجه بخش بودن این نوع تبلیغات بوده است.

اما در کنار این مزایا این نوع تبلیغات معایبی هم دارند:

۱٫درک انگیزه های پیچیده یک انسان برای یک ماشین به صورت کامل غیر ممکن است. به این معنی که کاربر با واژه ای جستجو می کند که تمام انگیزه ها و اهداف خود را در آن کلیدواژه خلاصه کرده است!

تبلیغات گوگل کاری که یک انسان با تمام هوشی که دارد از انجام آن عاجز است باید توسط موتور جستجو انجام شود یعنی شناسایی انگیزه و هدف کاربر از یک کلیدواژه و نمایش تبلیغات مرتبط با آن.

تبلیغات گوگل یک کاربر حرفه ای آنقدر کلید واژه هایش را تغییر می دهد تا موتور جستجو به انگیزه واقعی وی پی ببرد برای همین معمولا نتایج اولیه نشان دهنده این است تبلیغات گوگل که آیا انگیزه اصلی از جستجو درست شناسایی شده است یا نه؟ به همین خاطر نوعی نابینایی هم در موتورهای جستجو دیده می شود

۲٫برخی از خریدها برنامه ریزی نشده است و در واقع خریدار در ابتدا به دنبال آن محصول یا خدماتی که خریده نبوده اما وقتی با آن آشنا می شود، به خرید آن علاقمند می شود.

 از نقل و قول استفاده کنید

تبلیغات گوگل گاهی وقت ها شما به دنبال متن و شعری میگردید که تنها یک بیت و یک جمله کوچیک از آن متن را به یاد دارید، برای اینکه سریعتر به نتیجه برسید بهتره اینجوری بگم اگه میخواهید دقیقا به همان چیز دست پیدا کنید عبارت مورد نظرتان را داخل علامت نقل و قول ( “*”) قرار دهید. این روش برای پیدا کردن موزیک، تکست آهنگ محبوبتان و مقالات مورد نیازتان به درد بخور هست!

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *