کلمات کلیدی در وبسایت شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است; زیرا چیزی که شما در وب سایت خود عنوان می کنید هم می تواند باعث جذب و هم دفع و بیزار کردن مشتری شود.
فروشگاه های اینترنتی موفق نیاز به خریدار واقعی دارند نه تماشاگر ویترینی; هر فروشگاه آنلاینی این قانون را می داند اما بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی; این واقعیت را در دنیای بازاریابی اینترنتی به دست فراموشی سپرده اند.
در بازاریابی اینترنتی به صورت بومی; کلمات کلیدی و عبارات کلیدی هدفمند باعث جذب مشتری بالقوه شده و باعث لذت بردن بازدیدکننده از وب سایت و پیگیری آنها می شود.
استراتژی و تاکتیک های کلمه کلیدی خوب
چه چیزی باعث خوب بودن یک کلمه کلیدی می شود؟ قبل از اینکه هر بحثی در مورد کلمه کلیدی خوب شروع کنیم; باید بگویم که یک کسب و کار اینترنتی خوب، معرف یک کلمه کلیدی هدفمند می باشد.
ممکن است هدف از ساخت سایت; فروش نوعی خدمات ، افزایش ترافیک وب سایت ، افزایش تبدیل بازدیدکننده به خریدار ، و یا بدست آوردن بازدید کننده وبلاگ تان باشد; پسانتخاب یک کلمه کلیدی بستگی به هدف مورد نظر از ساخت سایت دارد.
ویژگی های کلمات کلیدی مناسب
کلمه کلیدی کلی و عمومی باعث جذب مخاطب و بازدیدکننده زیادی می شود; اما نرخ تبدیل این بازدیدکنندگان به خریدار پایین می باشد; همچنین رتبه بندی موتورهای جستجو یا (رنکینگ) آن نیز پایین می باشد. در حالی که کلمات خاص بازدیدکننده کمتری جذب کرده اما تمرکز بیشتری بر روی مخاطبواقعی دارد.
کلمات کلیدی مبهم اکثراً کوتاه تر از بقیه کلمات کلیدی دیگر می باشد و تنها از چند بخش کوچک تشکیل شده اند; در حالی که عبارت کلیدی هدفمند دارای بخش های بیشتری بوده و به نام کلمات کلیدی طولانی معروف می باشد.
اکثر کارشناسان بهینه سازی وب سایت (سئو) برای شناسایی کلمه کلیدی ایده آل; از عبارات عمومی هدفمند و کلمات کلیدی فوری و خاص استفاده می کنند.
اکثر بازاریابان اینترنتی از خدمات ابزارهای آنالیز کلمات کلیدی استفاده می کنند; تا اطلاعات کافی از کلمات کلیدی هدفمند بدست آورده; تا هر یک از کلمات کلیدی مورد نظر به راحتی و به تفکیک قابل درک باشند.
خدمات آنالیز وب می تواند زمان صرف شده توسط مخاطبین در هر صفحه وب سایت، نقطه ورود و خروج افراد در وب سایت، میزان بازدیدکننده بر حسب موقعیت جغرافیایی و تعداد جستجوها بر اساس کلمات کلیدی مختلف و دیگر تجزیه و تحلیل های آماری را به شما ارائه کند.
توجهات و اخطارها
- بسیاری از مدیران وب سایت برای احتیاط باید از یک عبارت کلیدی کوتاه و خاص; و یک عبارت کلیدی طولانی و خاص در ساخت وب سایت خود استفاده نمایند.
- کلمات کلیدی خوب باید تم و مضمون مناسبی داشته باشند تا بتوانند نقطه نظر مشتری را جذب نمایند.
- امروزه الگوریتم های موتورهای جستجو مجازات های زیادی برای اسپمرهای کلمات کلیدی در نظر گرفته اند; بنابراین هیچ یک از کلمات کلیدی نباید در کل محتوای صفحات وب سایت از ۸٪ بیشتر باشد; حدود مطلوب آن هم بین ۲ تا ۵ درصد می باشد.
- در انتها باید بگویم که استفاده از کلمات کلیدی خوب در ساخت سایت منجر به ایجاد مشتری خوب و واقعی خواهد
از کدام کلمات کلیدی باید استفاده کنیم
چگونه می توانید تصمیم بگیرید که از چه ترکیب واژگانی بر روی سایت یا صفحه فیسبوک خود استفاده کنید؟ من به این نتیجه رسیده ام که بهترین روش یافتن آن واژگان تا حد ممکن با استفاده از روش های علمی و ارزان قیمت است.
سیستم تبلیغات کلیکی گوگل; سریعترین و ارزان ترین روش برای سنجیدن پیام فروش شماست; شما می توانید در طی چند ساعت یک حساب کاربری باز کنید و کمپین خود را در این رابطه راه اندازی کنید.
بررسی نتایج تبلیغات در گوگل
زمانی که بازدید کنندگان بر روی آگهی شما کلیک می کنند و وارد سایت شما می شوند; آنها باید یک شماره تماس از شما یا یک فرم برای وارد کردن اطلاعات تماس خود، یا هر دو آنها را ببینند; تا با وارد کردن اطلاعات خود در آن فرم شما با آنها تماس بگیرید.
این فرم و شماره تماس هم باید بصورت ویژه برای هر آگهی تنظیم شود; یعنی فرم و شماره تماس قرار داده شده در صفحه های مرتبط با هر یک از آگهی ها در سایت باید با یکدیگر متفاوت و با آگهی مربوط به خودش در هریک از آگهی های ۱ و۲ یکسان باشد.
زمانی که آگهی ها به این صورت آماده شدند; اجازه دهید تا آنها منتشر شده و نتایج حاصل از آنها را بصورت روزانه بررسی کنید. اگر یکی از آگهی ها نسبت به دیگری مخاطب بیشتری را جذب کند; تفاوت را در اطلاعات آماری خود مشاهده خواهید کرد.
قبل از مشخص کردن یک آگهی بعنوان برنده; سعی کنید حداقل ۵۰ تا ۱۰۰ کلیک بر روی آن آگهی بخصوص دریافت کنید; بدین طریق این اطلاعات برای تصمیم گیری از قابلیت اتکاپذیری بیشتری برخوردار خواهد بود.
نتایج می تواند اعجاب بر انگیز باشد
فکر می کنید کدام پیشنهاد بهتر از بقیه است؟
۱- نصف قیمت
۲- یکی بخرید ۲ تا ببرید
۳- ۵۰% تخفیف
زمانی که سه پیام فروش بالا را در ارتباط با یک کسب و کار آزموده شد; مورد دوم ۳۴٫۷ درصد فروش بیشتری را نسبت به موارد دیگر باعث شد.
حالا فرض کنید که از روی تنبلی; از بین ۳ مورد بالا یکی از موارد را انتخاب کرده و دیگر موارد را به آزمون نگیرید; به حجم فروش از دست رفته ای فکر کنید که در صورت عدم استفاده از مورد ۲ دچار آن می می شوید.