بهینه‌ سازی سئو و تبلیغات در گوگل اجزای اصلی بازاریابی موتور جستجو هستند و در میان ارزشمندترین ابزارها در زمان اجرای کمپین‌های بازاریابی دیجیتال هستند.

هدف آنها ایجاد نتایجی برای وبسایت از نظر ترافیک و نرخ تبدیل ( conversions ) است.

آنها دارای تفاوت‌ها و شباهت‌هایی هستند و موقعیت‌هایی وجود دارد که باید از آنها با هم یا به طور جداگانه بر اساس اهداف کسب و کار و بازاریابی خود استفاده کنید.

با وجود داشتن هدف مشابه، این دو ابزار با روشی کاملا متفاوت عمل می‌کنند ، بنابراین این سؤال پیش می‌آید که کدام یک از آنها کارآمد است؟ و کدام یک برای بازاریابی و کسب و کار بهتر است؟

در ادامه به تشریح تفاوت بین سئو و AdWords و نیز مزایای سئو در برابر AdWords اشاره می‌کنیم.

Advantages disadvantages SEO advertising Google 3

 

سئو چیست؟

سئو یا بهینه‌سازی موتور جستجو فرایند قرار دادن حضور وبسایت یا متن بر روی صفحات وب است و با انجام این کار موتورهای جستجو مانند گوگل علاقه‌مندی بیشتری به وبسایت شما خواهند داشت.

سئو سایت را از نظر کلمات کلیدی و مقالات موجود در صفحات وب بهینه می‌کند.

با بهینه‌سازی این اجزا موتورهای جستجو سایت شما را می‌شناسند و در جایگاه نخست بر روی نتایج جستجو قرار می‌دهند.

مزیت استفاده از سئو

  1. با استفاده از سئو، به موقعیت‌های مطلوب در موتور جستجو در بین موتورهای جستجویی که استفاده می‌کنید دست خواهید یافت.
  2. شما به کسی در هر زمانی که شخصی بر روی لینک شما کلیک می‌کند پرداخت نمی‌کنید ، این شامل رقبایی است که به سادگی می‌خواهند وبسایت شما را بررسی کنند.
  3. اگر وبسایت شما بهینه شود ، موتورهای جستجویی مانند گوگل و بینگ وبسایت شما را شناسایی خواهند کرد و بنابراین وبسایت شما در رتبه‌بندی بالاتر نسبت به سایت‌هایی که از سئو برای بهینه‌سازی وبسایت‌شان استفاده نکردند قرار می‌گیرد.
  4. با سئو وبسایت شما در حضور آنلاین بهبود خواهد یافت و ترافیک مؤثرتری جذب خواهد شد و بنابراین باعث دستیابی بیشتر به کسب و کار شما می‌شود.
  5. رتبه‌بندی بالاتر شرکت شما در موتور جستجو؛ مشتری راغب‌تر، فروش و سود بیشتری به دست خواهید یافت.
  6. با گذشت زمان، برای شما بازگشت بیشتر سرمایه را خواهد داشت.
  7. یک سایت بهینه شده بر روی همه مرورگرها قابل مشاهده است و باعث افزایش بازدیدکنندگان می‌شود.
  8. موتورهای جستجو به آسانی می‌توانند دسته‌بندی کنند و صفحات روی سایت شما را ایندکس نمایند.
  9. سئو یک ارزیابی ماهانه و یک گزارش ماهانه از نرخ موفقیت وبسایت شما ارائه می‌کند.
  10. Advantages disadvantages SEO advertising Google

تبلیغات در گوگل ( گوگل Adwords ) چیست؟

گوگل Adwords یکی دیگر از گزینه بازاریابی اینترنتی برای تبلیغات است که قادر می‌سازد شما تبلیغات خود را بر روی صفحه نتایج بالای جستجو بر روی گوگل همچنین دیگر وبسایت‌های وابسته (affiliate) قرار دهید.

گوگل Adwords یک پلتفرم تبلیغاتی متعلق به گوگل است که تبلیغ کنندگان می‌توانند از این پلتفرم برای قرار دادن تبلیغات خود در صفحات نتایج جستجوی گوگل، محصولات گوگل ( یوتیوب ، جی میل و غیره ) و هزاران وبسایت دیگر که مشارکت در برنامه AdWords دارند به عنوان ناشر ( Google Adsense ) استفاده کنند.

سیستم کلی تبلیغات در گوگل ( Adwords ) مانند یک مزایده بزرگی کار می‌کند که تبلیغ کنندگان برای مکان‌های تبلیغات موجود یا در دسترس رقابت می‌کنند.

در نظر داشته باشید که تبلیغات در گوگل کار تخصصی محسوب می شود و شما از دو طریق می توانید این کار را انجام دهید:

خودتان از طریق پنل گوگل ادوردز و شارژ حساب با پرداخت های بین المللی کمپین ایجاد کنید یا اینکه کار را از طریق ارائه سفارش به شرکت هایی که در این زمینه فعال هستند انجام دهند

تیم تخصصی ایران تبلیغ در قالب نوین مارکتینگ در تبلیغ گوگلی در زمینه تبلیغات کلیکی در گوگل ، تبلیغ سایت در گوگل ، تبلیغات کلیکی گوگل ادورز و… ، قادر است وب سایت شما را در کمترین زمان ممکن در سایت گوگل پر رنگ نماید.

با ایران تبلیغ همراه ما باشید .

Advantages disadvantages SEO advertising Google 2

مزیت تبلیغات در گوگل ( Google AdWords )

  1. گوگل AdWords دسترسی سریع برای بازدیدکنندگان و مشتریان بالقوه فراهم می‌کند.
  2. هیچ حداقل محدودیتی برای هزینه تبلیغات شما وجود ندارد و می‌توانید ویرایش کردن تنظیمات بودجه خود را انتخاب کنید.
  3. تبلیغات در گوگل ( گوگل AdWords ) مقرون به صرفه برای همه اندازه کمپین‌هاست بطوریکه می‌توانید بر روی مقدار پرداختی در زمان کلیک بازدید کننده بر روی تبلیغ‌تان تصمیم بگیرید و شما تنها پرداخت می‌کنید زمانی که آنها بر روی تبلیغ شما کلیک می‌کنند.
  4. گوگل AdWords مقرون به صرفه‌تر نسبت به رقبای عمده‌ای از جمله Printed business directories ، تبلیغات بنری ، فعالیت‌های بازاریابی offline منظم و ایمیل مستقیم است.
  5. می‌توانید تبلیغ موجود خود را ویرایش کنید و تغییرات در روی گوگل را در عرض چند دقیقه مشاهده کنید.
  6. تبلیغات در گوگل ( گوگل AdWords ) انواعی از فرمت‌های تبلیغ را از نظر ویدئوها، تصاویر، متن و موبایل ارائه می‌دهد.
  7. تبلیغات در گوگل ( گوگل AdWords ) سایت شما را با در معرض قرار گیری مؤثر نام برند، به این عنوان که شما تنها برای کلیک پرداخت می‌کنید فراهم می‌کند.
  8. گزارش عملکرد جزئیات بر حسب تقاضا در دسترس است.

 

تفاوت بین سئو و گوگل AdWords

  • Adwords برای سایت‌های گوگل است و وبسایت‌هایی است که از گوگل Adsense استفاده می‌کنند؛ در حالیکه سئو اصولا برای همه موتورهای جستجو قابل استفاده است.
  • تبلیغات گوگل ( Adwords ) در بالا یا آخر نتایج جستجوی گوگل است و تحت شرایط خاصی می‌توانید یکی از این موقعیت‌های تبلیغ را بگیرید؛ اما با سئو باید بسیار سخت‌تر برای دست یافتن به یکی از موقعیت‌های بالا در نتایج جستجوی ارگانیک کار کنید.
  • Adwords فوری‌تر از سئو است از این رو می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی تقریبا بلافاصله ایجاد کنید و شروع به گرفتن ترافیک هدفمند کنید؛ در حالیکه با سئو نیاز دارید وقت بیشتری ( بخصوص برای وبسایت‌های جدید ) برای کسب رتبه‌بندی و ترافیک خوب بگذارید.
  • با تبلیغات در گوگل ( Adwords ) محاسبه کردن نرخ بازگشت سرمایه ( ROI ) آسانتر است؛ در حالیکه با سئو مشکل‌تر است، به این دلیل که فاکتورهای زیادی وجود دارد که نقش ایفا می‌کند و تنها هزینه تبلیغات و درآمد نیست.
  • با Adwords می‌توانید کلمات‌کلیدی متعددی را در یک زمان مورد هدف قرار دهید، در حالیکه با سئو نیاز دارید تنها بر روی تعدادی از  کلمات کلیدی برای بهترین نتیجه تمرکز کنید.
  • با Adwords می‌توانید بر روی دیگر وبسایت‌های گوگل و وبسایت‌هایی که از گوگل Adsense استفاده می‌کنند تبلیغ کنید؛ اما نتایج از سئو تنها برای صفحات نتایج جستجو هستند.
  • نتایج گوگل Adwords سریعتر است که می‌تواند مانیتور شود و به شیوه روشنی از طریق گوگل آنالیتیکز آنالیز شود؛ در حالیکه سئو مدتی طول می‌کشد تا ترافیک ایجاد کند و مشتری راغب ( leads ) واجد شرایطی برای وبسایت شرکت جذب کند ، عناصر بیشتری در اندازه‌گیری نتایج در نظر گرفته می‌شود که چندان تعریف اثر بخشی آنها آسان نیست.
  • سئو سرمایه‌گذاری است که برای همیشه است؛ در حالیکه لینک‌های اسپانسر شده ( ضمانت شده ) استراتژی‌های کوتاه مدت هستند.

نتیجه‌گیری

به طور کلی مزایای سئو و تبلیغات در گوگل ( گوگل AdWords ) اگرچه در بسیاری از جهات تفاوت دارد؛ اما هر دو به نظر می‌رسند به عنوان راه‌حل‌های بازاریابی اینترنتی هستند که با در معرض قرارگیری وبسایت بهینه شده ، مشتریان بالقوه‌ای به سایت شما هدایت می‌کند.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *