هدف از طراحی یک آگهی تبلیغاتی جذب مخاطب و افزایش فروش می باشد. متن آگهی تبلیغاتی نقش مهمی در این امر دارد ، این تبلیغات میتواند از روش های مختلف انجام گیرد.
۹ نکته مهم در نگارش متن آگهی
نکته ۱
نباید حاشیه بروید بهتر است همان اول متن آگهی تبلیغاتی به موضوع اصلی اشاره کنید.
نکته ۲
بهتر است در متن آگهی تبلیغاتی کلی گویی نداشته باشید. سعی کنید حرفهایتان را با دلیل و مدرک بیان کنید البته با شیوهای دوستانه که خواننده را ترغیب به خواندن کل متن آگهی کنید نه اینکه باعث شود برای خواندن وقت نگذارد و در همان ابتدا از خواندن آگهی صرفه نظر کند.
نکته ۳
همیشه در آگهی ها باید گفته هایتان را با دلایل و شواهد واقعی اثبات کنید، برای مثال استفاده از نظرات مشتریان قبلی می تواند تاثیر بسزایی در بازدهی متن آگهی تبلیغاتی شما داشته باشد که این کار حس اعتماد را در خواننده به وجود میآورد. استفاده از نظر مشتریان مشهور و بنام ، نتیجه بهتری را در پی خواهد داشت زیرا افراد به استناد نظرات آنها اکتفا می کنند و به سمت آن محصول می روند.
نکته ۴
یکی دیگر از راه های جذب مشتری از طریق آگهی ، نصیحت کردن مخاطب و یا ارائه یک نوع خدمت است. این نوع تبلیغ ها حدود ۷۵ درصد بیشتر از تبلیغاتی که فقط جهت اطلاع رسانی هستند تاثیر دارند و مدت زمان طولاتیتری در ذهن خواننده باقی می ماند.
نکته ۵
متن آگهی تبلیغاتی را ساده و روان بنویسید و چندبار آن را بازخوانی کنید تا اینکه مطمئن شوید هیچ ایراد دستور زبانی ندارد. برای اینکه حواس خواننده پرت نشود باید به زبان عامهی مردم نزدیک باشد در این صورت بر روی موضوع تمرکز بیشتری خواهند داشت.
نکته ۶
تعریف ها و توضیحات بیهوده و اضافی ممنوع! هرگاه دیدید که در متن آگهی تبلیغاتی در مورد موضوع به خصوصی توضیحات بیش از حد داده می شود باید شک کنید که در همان موضوع ضعف دارد.
نکته ۷
از به کاربردن کلمات ثقیل خودداری کنید، این موضوع که برخی اعتقاد دارند کلمات باید دهان پر کن باشد بسیار اشتباه است و نتیجه مثبتی به همراه ندارد، زیرا امکان دارد این کلمات برای خوانندگان نامفهوم باشد و این مسئله نیز وجود دارد که شاید کلمهای را نابجا به کار برید و پیام شما در نقطه عکس قرار گیرد.
نکته ۸
هیچ گاه به تصور اینکه در یک رقابت نگارشی شرکت می کنید و به دنبال جایزه هستید ، متنی را برای آگهی خود ننویسید.
نکته ۹
این موضوع را همواره به یاد داشته باشید که با نوشتن متن آگهی تبلیغاتی شما نباید برای خواننده سرگرمی ایجاد کنید بلکه هدف شما باید معرفی درست و دقیق محصول و ارائه اطلاعات برای جذب هر چه بیشتر خواننده باشد.
● چگونه یک آگهی تبلیغاتی بسازیم؟
اولین قدم برای تهیه آگهی جمع آوری اطلاعات لازم برای نوشتن متن آگهی است. اطلاعاتی که تهیه کننده آگهی باید در مورد کالا کسب نماید با پاسخ دادن به هفت پرسش زیر می توان کسب نمود:
۱) چه لوازم و مواد و عواملی در جنس به کار رفته است؟
۲) به چه خوبی ساخته شده است؟
۳) چه استفاده ای دارد؟
۴) چگونه با کالای رقبا مقایسه می شود؟
۵) وسیله شناسایی کالا در فروشگاه چیست؟
۶) قیمت کالا چقدر است؟
۷) حقایق مهم درباره خریداران احتمالی؟
شبکه اجتماعی و مخاطبین مناسب با برند خود را بشناسید:
افراد تازه کار فکر میکنند برای موفقیت هرچه سریعتر باید در تمام شبکههای اجتماعی مانند تلگرام ، اینستاگرام و گوگل که وجود دارد حضور داشته باشند و فعالیتهای خود را گسترده کنند تا به موفقیت برسند که این طرز فکر کاملاً اشتباه است چرا که اگر همین زمان را صرف یک یا دوتا شبکه اجتماعی کرد میتوان نتیجه بهترین را کسب کرد که برای انتخاب این دو شبکه اجتماعی شما باید بازارهدف و نوع مخاطبین را با توجه به برند خود شناسایی کنید.
شناخت مدل بازاریابی شبکه اجتماعی:
در همهٔ شبکههای اجتماعی نباید به یک نحو بازاریابی کرد چرا که هر شبکه اجتماعی مدل خود را برای تبلیغ دارد و شما مسلما آن طوری که در اینستاگرام بازاریابی میکنید اگر در تلگرام و گوگل بازاریابی کنید قطعاً شکست خواهید خورد پس شما باید با استراتژیهای هر شبکه اجتماعی که قصد استفاده از آن را دارید به خوبی آشنا باشید.
تبلیغات در شبکه های اجتماعی