گوگل به‌تازگی محدودیت‎های استفاده از سه تبلیغ سرویس Google AdSense را برداشته‌شده است و صاحبان وب‌سایت‌ها می‌توانند بیش از ۳ تبلیغ را از سرویس Google AdSense بر روی سایت خود قرار دهند.از آنجایی که محدودیتی در تعامل کاربر هنگام مشاهده سایت‌ها به‌وسیله گوشی‌های هوشمند وجود ندارد، به نظر می‌رسد که این تصمیم گوگل، برگرفته از استراتژی “mobile first” باشد.

معمولاً کاربرانی که از موبایل برای جستجو در وب استفاده می‌کنند با دیدن تبلیغ در گوگل از ادامه کار با سایت پشیمان شده و بدون اسکرول کردن مطالب سایت را ترک می‌کنند. اما نکته جالب اینجاست که اسکرول کردن مطالب به‌عنوان یک عامل بازدارنده به‌حساب نمی‌آید بلکه قرار دادن تبلیغات در مکان نامناسب می‌تواند عامل ترک یک سایت تلقی گردد.

تبلیغ در گوگل

۱٫ تعداد زیاد تبلیغات سرعت سایت را کم می‌کند

تبلیغات بیشتر در کوتاه‌مدت، درآمدی نسبتاً خوب را به همراه خواهد داشت. اما وجود تبلیغات بیش‌ازحد می‌تواند باعث بروز خطاهایی مانند افزایش فراخوانی منابع، عدم فشرده‌سازی تصاویر و افزایش نسبت کد استفاده شده در سایت گردد که موجب افزایش زمان بارگذاری صفحات سایت خواهد شد. بسیاری از کاربران برای سرعت بخشیدن به بارگذاری یک سایت تبلیغات آن را در مرورگر خود غیرفعال می‌کنند تا مدت‌زمان کمتری را برای بارگذاری صفحات و مرور آن‌ها صرف نمایند. شما نیز برای درک بهتر این مسئله می‌توانید تبلیغات را در سایت خود غیرفعال کرده و با استفاده از سایت WebPageTest.org مجدداً سایت خود را بررسی نموده و باحالت قبلی آن مقایسه کنید.

در اینجا یک سؤال مطرح می‌شود که آیا گوگل با شمارش تعداد DOM ها سرعت سایت را بررسی می‌کند یا بعد از بارگذاری کامل این کار را انجام می‌دهد؟! بهترین پاسخ برای این سؤال بارگذاری کامل صفحه است. قرار دادن تبلیغات زیاد در یک سایت باعث می‌شود تا کاربر برای دیدن محتوای موردنظر، صفحه را بیش‌ازحد اسکرول کنند یا بر اثر بارگذاری ناقص صفحه از کلید “Refresh” استفاده کند که سبب ضعیف شدن تجربه کاربری شده و درنهایت کاربران خود را از دست خواهد داد.

دید موتورهای جستجو نسبت به یک سایت با توجه به عواملی چون فراخوانی بیش‌ازحد منابع، سرعت کم در بارگذاری صفحات، حجم بالای کدهای سایت و غیره می‌تواند تحت تأثیر قرار گیرد. به دلیل زیاد بودن زمان بارگذاری، نرخ پرش (Bounce Rate) افزایش‌یافته که می‌تواند باعث کاهش تعداد کاربران یک سایت شود.

۲٫ کند بودن اسپایدرها

کِرولرهای (Crawlers)موتورهای جستجو دوست ندارند به هنگام Crawl کردن صفحات یک سایت وقت زیادی را صرف کنند چرا که کندی سرعت بارگذاری صفحات، از عوامل مهم کاهش رتبه در موتورهای جستجو و تبلیغ در گوگل به شمار می‌آید.

استفاده از منابع خارج از سایت باعث کند شدن سرعت Crawler ها شده و مطالب وب‌سایت شما دیرتر ایندکس خواهد شد.

از مهم‌ترین عوامل دیرتر ایندکس شدن صفحات یک سایت می‌توان به بودجه‌ای که گوگل برای Crawl کردن صفحات اختصاص می‌دهد، اشاره نمود. دلیل وجود این ویژگی در موتور جستجوی گوگل تأخیر به وجود آمده در ارتباط با سرور، برای دریافت منابع خارج از سایت است و استفاده زیاد تبلیغ در گوگل باعث این کندی شده و مطالب سایت دیرتر ایندکس خواهد شد.

۳٫ وجود الگوریتم “Top Heavy”

الگوریتم top heavy بانام دیگر page layout، با تبلیغات سنگین بالای وب‌سایت مبارزه می‌کند. سایت‌هایی که محتوای اصلی صفحات آن‌ها، در پایین تبلیغات زیاد، گم شده است، ممکن است توسط این الگوریتم دچار افت رتبه در نتایج جستجوی گوگل شوند. این الگوریتم، تبلیغات زیاد بالای سایت را مورد هدف قرار می‌دهد. نه تبلیغات کل وب‌سایت. هدف این الگوریتم کاهش درآمد صاحبان وب‌سایت‌ها نیست. این الگوریتم، با وب‌سایت‌ها به‌صورت محتاطانه برخورد می‌کند و رسالت آن، دادن رتبه بهتر (در کنار سایر فاکتورهای سئو) به سایت‌هایی است، که محتوایی بهتر و باکیفیت برای کاربر ارائه می‌دهند. درصورتی‌که این مشکل در صفحات سایت شما وجود دارد برای حل آن می‌توانید تعداد تبلیغ در گوگل را کاهش دهید تا میزان تبلیغات و محتوای صفحه با یکدیگر تناسب داشته باشند. بعد از اصلاح ساختار سایت، باید مدتی صبر کنید. بازگشت شما به رتبه قبلی ممکن است چند روز تا چند هفته طول بکشد.

۴٫ غیرفعال کردن تبلیغات توسط کاربران

استفاده از شیوه‌های تبلیغاتی نامناسب باعث ناراحتی کاربران سایت خواهد شد و کاربران به‌محض مشاهده این نوع تبلیغ در گوگل سایت مورد نظر را ترک کرده یا تبلیغات آن را غیرفعال خواهند کرد. این شیوه‌های تبلیغ در گوگل مانند ویدئویی است که به‌صورت خودکار با صدای زیاد اجرا شود. بنابراین کاربران از وجود چنین تبلیغاتی در سایت‌ها بیزارند.

۵٫ افزایش Burn Rate

به میزان نارضایتی کاربران از تجربه کاربری یک سایت Burn Rate گفته می‌شود که براثر استفاده بیش‌ازحد تبلیغات، پنهان کردن محتوا و کند شدن سایت به وجود می‌آید. استفاده بیش‌ازحد از تبلیغات مانند این است که کسی را در میان آتشی بزرگ در وسط بیابان رها کنید. در حقیقت استفاده بیش‌ازحد از تبلیغات می‌تواند تا حد زیادی باعث آزار کاربران یک سایت شود. بسیاری کاربران با استفاده از غیرفعال کردن تبلیغات در مرورگر خود میزان Burn Rate را در یک سایت کاهش می‌دهند.

۶٫ عدم درج آگهی بر روی برند خودتان

خیلی ها این اشتباه را انجام می‌دهند.فرض می‌کنند از آنجایی که در تبلیغات طبیعی برندشان موقعیت خوبی دارد نیازی به تبلیغ برای آن ندارند. این یک راه برای نگاه کردن است. راه دیگر تشخیص این مساله است که اگر برای برندتان تبلیغ نمی‌کنید، کمپانی‌های دیگر این کار را انجام می‌دهند.آنها از اسم برند شما برای گروه‌های تبلیغ گوگل استفاده می‌کنند و بازدید کنندگان شما را مورد هدف قرار می‌دهند. بله شما در نتایج طبیعی اول هستید اما رقبای شما ممکن است دقیقاً در بالای نتایج تبلیغ کنند.

۷٫ نشناختن رقبا

یکی از اشتباهات دیگر است که ندانید رقبای شما از چه تبلیغاتی استفاده می‌کنند.باید بدانید که در مقابل چه رقبایی قرار دارید. آنها از چه کلماتی استفاده می‌کنند و و صفحات هدف آنها به چه شکل است.

مخصوصاً باید خودتان را به جای مشتری قرار دهید و ببینید که بیشتر روی چه تبلیغاتی کلیک کنید. بعد از کلیک (اگرچه توصیه می‌شود که بدون کسر هزینه و کپی به صفحه‌ی رقبا بروید تا هزینه‌ای از آنها کسر نشود) به صفحه‌ی هدف دقت کنید و ببینید چه تفاوتی با صفحه‌ی شما دارد.

انتظار بیش از حد از AdWord

اغلب افراد بودجه‌ای بسیار محدود دارند و انتظار دارند که با همین بودجه کسب و کارشان به نهایت موفقیت برسد. می‌خواهد که به مخاطبان عظیمی دسترسی پیدا کنند اما فقط ماهی ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار برای هزینه کردن دارند. خیلی روی این ارقام حساب نکنید. اگر بودجه‌ی شما کوچک است نمی‌توانید آزمایش درستی قبل از عملکرد مطلوب داشته باشید. بسیار کم رخ می‌دهد که کسی یک کمپین موفق را از ابتدای کار ایجاد کند. شروع و بهینه سازی اکانت و بهبود بازگشت سرمایه نیاز به زمان دارد پس بهتر است تا زمانی که بودجه ی مناسبی را انتخاب کرده اید صبر کنید.

به‌طورکلی با رعایت این نکات تجربه کاربری وب‌سایت بهبود خواهد یافت و داشتن کاربری خوب به افزایش رتبه در موتورهای جستجو کمک خواهد کرد.

 

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *