شبکه‌های اجتماعی رسیدن به چنین ارتباط نزدیکی را بسیار آسان کرده‌اند.

ارتباط با مشتری دو گام یا بهتر است بگوییم دو سطح دارد ؛ در سطح اول با استفاده از شبکه‌های اجتماعی ، برند شما روزانه به گوش مشتری می‌رسد اما نه به‌صورت تبلیغات ، بلکه به‌صورت اخبار ، سرگرمی ، مطالب آموزنده و به‌ویژه بازاریابی دهان به دهان ( word of mouth ) که جلوتر از آن صحبت می‌کنیم و معجزه تبلیغ کانال تلگرام را می‌بینیم.

برندها و شرکت‌ها هر روز سعی می‌کنند ، در تمام شبکه‌های اجتماعی ، بلاگ‌ها و سرویس‌های اشتراک ویدئو خود را به‌روز نگه دارند و آخرین مطالب مربوط به برند را سریع‌تر و گسترده‌تر از طریق مهم‌ترین همدم مشتریان ، یعنی موبایل‌ها، به‌ آن‌ها برسانند و آن‌ها را با برند خود درگیر کنند.

Channel Telegram Advertising is one of the best tools for customer communication

در ایران تبلیغ معتقدیم تلگرام برای ایجاد این دو سطح از ارتباط با مشتری ، نه‌تنها بهترین ابزار در میان شبکه‌های اجتماعی است بلکه امکانات آن می‌تواند در آینده نزدیک نحوه‌های جذاب‌تری از ارتباط با مشتریان را کم‌کم جا بیندازد و ایجاد کند

تبلیغ کانال تلگرام ابزاری برای زندگی با مشتریان

۱) بازاریابی دهان به دهان ( Word of Mouth )

۹۰ درصد مشتریان در انتخاب برند و خدمات به نظرات افرادی که می‌شناسند اعتماد می‌کنند و بیش از ۵۰ درصد این افراد نظرات خویشاوندان و دوستانشان را تأثیرگذارتر از دیگر نظرات می‌دانند.

برای حدود ۷۰ درصد مشتریان نیز نظرات کاربران آنلاین اهمیت دارد. این آمارها آغاز و ریشه چیزی است که به‌نام Influencer Marketing ( بازاریابی از طریق افراد تاثیرگذار ) می‌شناسیم: مشتریان وفادار را بازاریاب کن!

فرض کنید جمعی از مشتریان ثابت برند شما ، گروه یا کانالی در تلگرام با نام « فقط برند.. .» راه بیندازند.

در این کانال یا گروه تلگرام مشتریان پروپاقرص برند شما تجربه خود از محصول و خدمات شما را می‌فرستند؛

از کسانی که تجربه بدی از شرکت شما داشتند، می‌خواهند آن را به اشتراک بگذارند ( ریکورد کنند یا عکس بگیرند ) و بر سر عیب‌ها با آن‌ها بحث کنند.

از این نزدیک‌تر و قابل اعتمادتر رابطه با مشتری ممکن نیست!

۲) چت کردن مستقیم با مشتری

در بیشتر سایت‌ها دیده‌ایم که امکان چت کردن با کارشناس خدمات یا فروش وجود دارد.

اما سه چیز باعث می‌شود که گفت‌وگو با مشتری و همان چت کردن برای سؤالات متداول مشتریان را به تلگرام بسپاریم:

یک) خود شما ترجیح می‌دهید ، از این اپلیکیشن به آن اپیلیکیشن در گوشی‌تان بروید و یا بیشتر کارهایتان را با یک نرم‌افزار راه بیندازید؟

تازه اگر نخواهیم بگوییم آیا مشتری‌ای که برای راهنمایی یا گفتن انتقاد و یا با خبر شدن از اطلاعات جزئی‌تر محصول مجبور است به سایت شما سر بزند و سؤال خود را بپرسد، راحت است؟

شاید برای ترافیک سایت شما خوب باشد اما برای حفظ رابطه بلندمدت با مشتری خیر! پس بهتر است در همان نرم‌افزاری که میلیون‌ها ایرانی روزشان را در آن می‌گذرانند ، در همان نرم‌افزار هم بتوانند سؤالاتشان را از شما بپرسند.

دو) آیا تصور اینکه مشتری هیستوری کاملی از گفت‌وگوهایش با شما داشته باشد، جذاب نیست؟

ابری‌بودن تلگرام یعنی چت شما با مشتری‌تان، تخفیف‌هایی که برای روز تولدش در یک پیام خصوصی برای او فرستادید و تمام پرسش‌هایی که قبلا از شما کرده است ، در share media و هیستوری پیام‌ها موجود است.

این‌گونه سوال‌های تکراری هم کم می‌شود و اپراتور شرکت شما نفسی می‌کشد.

و درنهایت نظرسنجی در تلگرام را دست‌کم نگیرید. نظرسنجی‌های با دکمه شیشه‌ای آسان‌ترین راه برای این است تا پیوسته از مشتریان خود سؤال بپرسید.

۳) تقسیم‌بندی کاربر و ارتباط در سطح دوم

معجزه تبلیغ کانال تلگرام برای سطح دوم ارتباط با مشتری ، اینکه مشتریان خودشان در محصولات و تبلیغات ایده بدهند و شریک باشند ، گروه‌ها و کانال‌هایی است که به‌تفکیک دسته‌های مختلف مشتریان می‌توانید بسازید.

مشتریان نوجوان ، مشتریان مسن ، خانوم یا آقا ، مشتریان کارمند و غیر کارمند همگی زندگی‌ها و روزمره‌ای متفاوت از هم دارند ، هر کانال و گروه مختص این‌ها وارد شدن به زندگی روزمره آن‌هاست و از اینجا به‌بعد شمایید و امکانات بی‌حد تولید محتوا در تلگرام.

آینده بازاریابی با تبلیغ کانال تلگرام

۱) اشباع شدن محتوا

مهم‌ترین چیزی که در هر جنبه از بازاریابی آینده اثر می‌گذارد ، اشباع محتواست ؛ یعنی چگونه در میان انفجار تولید محتوا، برجسته بمانیم و دیده شویم؟

کاربران در سال‌های بعد رفته‌رفته خود را از دست « مزاحمت‌های دیجیتال » رها می‌کنند. سال‌های بعد ، دوره هوشمندی و قدرتمندی کاربران است.

دیگر سازوکارهای درگیر کردن با مخاطب ، به‌صرف کمپین‌ها و تولید محتوا جواب نخواهد داد بلکه کاربران داناتر و انتخاب‌گرترند.

هر روز که می‌گذرد آن‌ها در تشخیص تبلیغاتی‌بودن یک محتوا قوی‌تر می‌شوند و از آن فراری!

Channel Telegram Advertising is one of the best tools for customer communication

۲) شخصی‌سازی محتوا

رقابت بر سر دریافتن اطلاعات شخصی و علاقه‌مندی‌های هر فرد بیشتر و بیشتر خواهد شد.

محتوایی چشم کاربران را خواهد گرفت که در کامنت‌ها و صفحات دوستان آن‌ها ، هرچه بیشتر با سلائق و زندگی خصوصی‌شان متناسب باشد.

۳) بلاکچین‌ها

بلاکچین‌ها مدل‌های کسب‌وکار آینده را تغییر خواهند داد.

اما هنوز معلوم نیست این تغییرات به چه نحوی خواهد بود.

امکان‌ها متنوعی در بلاکچین‌ها و به‌خصوص پول دیجیتال خوابیده است که پیش‌بینی اثرات این پدیده را دشوار می‌کند.

از شروع طراحی تا تبلیغات کاملا قدرتمند در کنار شما هستیم.

۴) ربات‌های چت

این شیوه روش ارتباط با مشتری و چت کردن با مشتری را دگرگون خواهد کرد. هر روز هتل‌ها ، آژانس‌های هواپیمایی ، بانک‌ها و بیمه‌ها از ربات‌های چت بیشتر استفاده می‌کنند.

علاوه‌بر اینکه ربات‌های چت امکان گفت‌گویی همیشگی و آنلاین را با مشتری فراهم می‌کنند و دوران « کارشناس آنلاین نیست » تمام می‌شود ، دو مزیت دیگر نیز دارند که تاکنون کمتر به آن‌ها توجه شده.

ربات‌های چت ، تجربه ارتباط با مشتری را به سرگرمی نزدیک می‌کنند.

مهم‌تر از این ربات‌ چت پیوسته در حال پاسخ‌گویی به سوالات است پس بهترین وسیله برای جمع‌آوری اطلاعات از سلائق و نیازهای شخصی مشتری‌ است.

۵) رشد مسنجرها دربرابر دیگر شبکه‌های اجتماعی

آنچه آینده بازاریابی در تبلیغ کانال تلگرام را روشن‌تر می‌کند، این است که روزبه‌روز نرخ باز کردن ایمیل ( open rate ) و استفاده از شبکه‌های اجتماعی عمومی کمتر  و درعوض استفاده از گروه‌ها و مسنجرها بیشتر می‌شود.

افزایش روزافزون کاربران تلگرام و یا ایده اینستاگرام برای یک مسنجر مجزا به‌نام دایرکت یکی از گواه‌های این است که بازاریابی آینده در مسنجرهاست و نه با statusها و شبکه‌های اجتماعی.

۶) واقعیت مجازی

آنچه باید در انتظار آن باشیم، آرام‌آرام فراگیر شدن VR یا واقعیت مجازی است.

Facebook spaces سرآغاز مهمی برای این است که در شبکه‌های اجتماعی VR قرار است تجربه ارتباط افراد را به چه سمتی بکشاند.

در معرفی نسخه آزمایشی این سرویس جدید فیس‌بوک نوشته شده: با دوستانت در فضایی سرگرم‌کننده و در ارتباطی نزدیک قرار بگذار! انگار که در یک اتاق باشید. از عکس‌های فیس‌بوک خود برای ساختن خود مجازی‌تان استفاده کنید و بعد دوستان خود را دعوت کنید تا به شما بپیوندند.

محتواهایی مانند فیلم‌های ۳۶۰ درجه و یا امکان طراحی اشیاء سه‌بعدی تجربه جدیدی از باهم بودن خواهد بود.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *