اگر شما یک بازاریاب برای اپلیکیشن ها هستید که هدفتان کسب درامد از اپلیکیشن ها است ، در این مقاله ۶ استراتژی کسب درآمد از اپلیکیشن ها را میتوانید یاد بگیرید.

موبایل یک معامله ی خوب است.ولی این به آن معنا نیست که اپ شما یک رهبر جادویی برای معاملات بزرگ شمااست.

شما باید یک بیزینس موبایلی پایدار بسازید نه فقط یک ضربه ی ناگهانی و تعجب آور زودگذر.
به این آمارها فکر کنید: ۲% از توسعه دهندگان اپلیکیشن،۵۴% از کل درآمد اپلیکیشن ها را دراختیار دارند.

Top 6 Premium Monetize Apps / First Series

پس چطور به این ۲% وسوسه کننده ملحق شوید؟ یک طرح خوب داشته باشید تا از اپلیکیشن خود منفعت کسب کنید و قبل از راه اندازی اپلیکیشنتان درموردش بحث و گفتگو کنید.
اگر شما یک برنامه نویس اپلیکیشن یا یک بازاریاب برای اپلیکیشن ها هستید که هدفتان کسب درامد از اپلیکیشن خودتان است ، این مقاله را مطالعه کنید تا ۶ استراتژی کسب درآمد از اپلیکیشن ها که می توانید از آن ها استفاده کنید را یاد بگیرید.

ساخت اپلیکیشن موبایل ، ساخت اپلیکیشن بدون برنامه نویسی برای شما ، آخرین کدنویسی ساخت برنامه های اندروید خود را از متخصصین ما در ایران بخواهید.

مدل های کسب درآمد از اپلیکیشن

۱-رایگان اما با تبلیغات ( تبلیغات درون برنامه ای ) :

احتمالا شما این مدل را درگوشی های هوشمند خودزیاد دیده اید. دراین مدل کسب درآمدی ، شما موانع مالی خرید اپلیکیشنتان را حذف می کنید و اجازه ی دانلود رایگاناپلیکیشنتان را می دهید.
هدف شما ، جمع آوری یک پایگاه کاربری قابل ملاحظه و بدست آوردن اطلاعات از افرادی است که با اپلیکیشن شما در تعامل هستند.

سپس این اطلاعات ، مرتب سازی شده و به ناشران اپلیکیشن که به شما پول می دهند تا تبلیغات هدف دار آن هارا در اپلیکیشنتان قرار دهید ، فروخته می شوند.

Top 6 Premium Monetize Apps / First Series

مزایا:

-اپلیکیشن های موبایل در جایگاه نخست جمع آوری چندین تن داده از کاربران اپلیکیشنشان هستند. ( از قبیل رفتارهای درون برنامه ای  یا لوکیشن آن ها )
-شما را قادر می سازد تا برای اپ خود به سرعت کاربر جذب کنید.چون مردم اپلیکیشن های رایگان را دوست دارند.
-اگر تبلیغات در اپلیکیشن هدف دار و مدیریت شده استفاده شوند ، این مدل می تواند موثر باشد. ( تبلیغات جالب و درعین حال محدود)
-در سال ۲۰۱۴ تبلیغات اپلیکیشن ها از رادیو،مجله،و روزنامه ها پیشی گرفت.(صنعت پرسود و درحال رشد )

معایب:

-استفاده نکردن از مدل های ابتکاری ، و مردمی که از تبلیغات اذیت میشوند ، ممکن است منجر به ریزش اپلیکیشن شود.
-این مدل برای اپلیکیشن های کاربردی و ابزاری ، که برای کمک به انجام کارها و وظایف کاربران طراحی شده اند ، قابل اجرا نیست.( تبلیغات دراین دسته از اپلیکیشن ها که کاربران فقط می خواهند کارهایشان را سریع انجام بدهند،بسیار غیرمعمول است. )

 

۲-فری میوم Freemium ( ویژگی های قفل شده ):

شبیه به مدل اول ( تبلیغات درون برنامه ای ) ، در مدل فری میوم ، اپلیکیشن همچنان بصورت رایگان عرضه می شود.

اما یکسری ویژگی ها در اپلیکیشن ، قفل شده اند و با پرداخت هزینه باز می شوند.

بعبارت دیگر ، افراد به عملکرد پایه ای اپلیکیشن دسترسی دارند ، اما برای ویژگی های فریمیوم و اختصاصی اپ ، باید پرداخت هزینه صورت گیرد.

اساس این مدل براین پایه است که  شما افراد را به اپلیکیشن خود جذب می کنید و به آن ها یک پیش فرض از اینکه اپلیکیشنتان چه کاری می تواند انجام دهد،می دهید.
هدف ، جمع آوری و درگیر کردن کاربران اپلیکیشن است ، تا جایی که آنها تمایل پیدا کنند برای ابزارهای اضافی درون برنامه ای ، هزینه پرداخت کنند

.یک مثال عالی از یک اپلیکیشنی که با این استراتژی سرمایه جمع آوری کرد ، انگری بردز است.

Top 6 Premium Monetize Apps / First Series

مزایا:

-این مدل تجارتی اپ ، ساخت یک پایگاه کاربری بزرگ و نمایش اپلیکیشنتان را آسان می کند ، پس بدین ترتیب افراد را جذب کرده اید.( و بعد شما می توانید به خرید تشویقشان کنید )
-افرادی که به اصطلاح  ” try before the buy ” ( یعنی می توانند قبل از خرید آن را امتحان کنند ) ، به احتمال زیاد درگیر اپلیکیشن می شوند و بعد ازآن به یک کاربر وفادار برای اپ شما تبدیل میگردند.
-بازاریابان اپلیکیشن باید مراقب باشند که قابلیت های رایگانی که به کاربران اپ ارائه می دهند ، تجربه ی کاربری نامرغوبی نداشته باشند.

۳-اپلیکیشن های پولی ( پرداخت هزینه در ازای دانلود )

در مدل تجاری اپلیکیشن های پولی به وضوح مشخص است که دانلود اپلیکیشن شما رایگان نیست.

اگر کسی بخواهد از اپلیکیشن شما استفاده کند ، ابتدا باید آن را از اپ استورها خریداری کند.کلید موفق شدن دراین مدل ، به توانایی شما در به نمایش گذاشتن ارزش دانلود اپ شما ( مثل قراردادن اسکرین شات ها ، بازخورد های ۵ستاره و… )  برمی گردد که اپلیکیشن شمارا از اپلیکیشن های رایگان متمایز میکند.
یک مثال خوب از اپلیکیشن هایی که از این استراتژی استفاده کرده اند calendars5 در اپ استور است.

Top 6 Premium Monetize Apps / First Series

مزایا:

-توسعه دهندگان و بازاریابان اپلیکیشن ، به ازای هر دانلود جدید ، درآمد کسب می کنند.
-افرادی که برای اپلیکیشن هزینه میکنند ، به احتمال زیاد به کاربرانی درگیر وفعال تبدیل میشوند. ( از آنجایی که به جای استفاده از اپلیکیشن رایگان ، برای خرید اپلیکیشن شما هزینه پرداخت کرده اند. )
-دراین مدل ، معمولا اپلیکیشن هیچ تبلیغات درون برنامه ای ندارد که اجازه می دهد واسط کاربری تمیزتری داشته باشید.

معایب:
-فروختن یک اپلیکیشن مشکل است.چون اپ استورها بسیار شلوغ هستند. ( رقابت سختی میان اپ های رایگان وجوددارد. )
-اپ استورها درصدی از درآمد فروش اپلیکیشن را برای خودشان برمی دارند.( اپ استور و گوگل پلی و کافه بازار تقریبا ۳۰ درصد را برمی دارند )

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *