این روز ها استفاده از اپلیکیشن های موبایل بسیار متداول شده است و کاربرد های زیادی دارد. اپلیکیشن موبایل می تواند یک رسانه ی تبلیغاتی باشد.
یک شرکت یا کسب و کار می تواند یک اپلیکیشن موبایل با موضوع تخصصی کسب و کار خود و با توجه به کاربران و مخاطبان هدفش تولید کند و در آن خدمات و محصولات خود را معرفی نماید.
با ورود اپلیکیشن ها به دنیای مجازی تغیرات گسترده ای در این حوزه به وجود آمد و این خود باعث شد که بسیاری از کسب و کارها به سمت ساخت و راه اندازی یک اپلیکیشن موبایلی پیش بروند تا ازاین طریق بتوانند حضوری فعال در فضای مجازی و دنیای آنلاین داشته باشند.
در زندگی روزمره افراد ، موبایل جایگاهی خاصی دارد و افراد به دنبال برنامه های کاربردی هستند که البته این برنامه ها باکیفیت خوب بسیار کم هستند و یا دانلود انها به صورت رایگان نمی باشد .
حال اگر افراد برنامه های کاربردی با محتوی جذاب برای موبایل که به اصطلاح به آنها اپلیکیشن موبایل گفته می شود تهیه کنند و این اپلیکیشن ها را به صورت رایگان در اختیار کاربران اینترنت قرار دهند در نتیجه باعث انتشار سریع اپلیکیشن موبایل در بین مخاطبان و بازارهدف می شوند و معمولا مردم بیشتر طرفداراین نوع تبلیغات هستند.
مزایای تبلیغات با اپلیکیشن موبایل
در ادامه به برخی از مزایای تبلیغات با اپلیکیشن موبایل می پردازیم :
هدفمند سازی تبلیغات
شاید مهمترین مزایای تبلیغات در اپلیکیشن موبایل هدفمند سازی تبلیغات می باشد .
به این صورت که شما می توانید تعیین کنید که برای مردم در چه موقعیت جغرافیایی و در چه ساعتی از شبانه روز با کدام اپراتور موبایل در چه مدل کاربران اینترنتی حتی با چه نوع گوشی همراهی نمایش داده شود.
تبلیغ بین جامعه هدف به صورت متمرکز
تبلیغ بین جامعه هدف به صورت متمرکز توزیع می شود زیرا اپلیکیشن موبایل توسط کسانی دانلود می شود که به این موضوع علاقه دارند.
انتشار سریع برنامه
انتشار سریع برنامه بین افراد بدلیل کاربردی بودن برنامه محتوی به صورت خود جوش بین دوستان و آشنایان توزیع می شود.
نداشتن تاریخ انقضا
نداشتن تاریخ انقضا به عنوان مثال تبلیغ بوسیله یک بیلبورد تبلیغاتی و یا چاپ در روزنامه حداکثر برای یک ماه دوام دارد در صورتی که این روش دارای ماندگاری بالایی است.
ارتباط سازمان با مشتری
.امکان اینکه سازمان با مشتری در ارتباط باشد و از بازخورد و نظرات آن مطلع شود در این روش وجود دارد .
ارتباط مشتری با اسپانسر
در این روش تبلیغاتی امکان ارتباطی مشتری با اسپانسر و یا سازمان هنگام انتخاب یا خرید محصول می باشد
برندسازی
امکان برندسازی با اپلیکیشن موبایل فروشگاهی
حمایت مالی
حمایت مالی از یک برنامه مرتبط با کسب و کار علاوه بر اثرات تبلیغاتی و تاثیر بر رشد فروش و آگاهی برند می تواند در قالب یک فعالیت در راستای مسئولیت های اجتماعی سازمان تلقی گردد.
زمینههای برتری اپلیکیشن موبایل
حال به ذکر زمینههای برتری اپلیکیشنهای موبایل میپردازیم:
اپلیکیشنها به عنوان ابزار تبلیغاتی
کسب درآمد از طریق اپلیکیشن
دستیابی به مشتریان بیشتر
به نمایش گذاشتن محصولات و خدمات
مشارکت با سایر خدمات
به راستی موبایل وسیلهای است که کلیه ارتباطات توسط آن رهبری می شود ، در نتیجه پیوستن به این فناوری و ساخت اپلیکیشن ، تضمینی برای نتایج مورد انتظار برای کسب و کار شما خواهد بود.
سخن پایانی
در صورتی که شما صاحب کسب و کاری هستید و می خواهید از تبلیغات در اپلیکیشن موبایل ها بهره مند شوید باید در ابتدا در سامانه مرتبط ثبت نام کنید در مرحله بعد می توانید سریعا تبلیغ خود را ایجاد کنید.
یکی از مزیت های این گونه تبلیغات این است که امکان ساخت چنین تبلیغاتی تحت هر پلت فرمی وجود دارد.
شما می توانید تبلیغ خود را به مقاصد مختلف صفحه سایت ، صفحات شبکه اجتماعی و… شخصی سازی کنید.
علاوه بر این می توانید پروسه ی تبلیغات خود را از نظر نرخ کلیک ، میزان فروش و بازدهی و … به طور لحظه ای ، دنبال کنید.