در مقاله قبل راجع به استراتژی ساخت اپلیکیشن موبایل ، هدف از ساخت، مشتریان هدف، بررسی بازار و پلتفرم آن بحث کردیم. ادامه‌ی این مقاله جذاب را با ما همراه شوید.

استراتژی ساخت اپلیکیشن

اپلیکیشن موبایل

۱٫ نام گذاری آپ

اسم اولین چیزی است که مخاطب میبیند. بنابراین، با انتخاب اسم مناسب مخاطب را تحت تاثیر قرار دهید. اسم باید منحصر به فرد، جذاب و مفهومی باشد و توجه مخاطب را جلب کند. بنابراین، هنگام ساخت اپلیکیشن به اسم آن توجه کنید.

۲٫ طراحی آیکون آپ

لوگوی اپلیکیشن شما باید به خوبی بیانگر موضوع اپلیکیشن شما باشد. در طراحی لوگو، سادگی را مدنظر قرار دهید.

۳٫ ثبت در بازارهای معتبر

پس از ساخت اپلیکیشن موبایل و کسب اطمینان از کیفیت بالا و بی عیب و نقص بودن آن، لازم است که آپ خود را در بازارهای معتبر، نظیر آپ استور، گوگل پلی، و کافه بازار ثبت کنید.

۴٫ انتخاب دسته بندی مناسب

دسته بندی مناسب را، با توجه به موضوع و کارکرد اپلیکیشن، انتخاب کنید. دسته بندی مناسب باعث می‌شود کاربران بهتر و راحت تر آپ شما را پیدا کنند.

۵٫ تبلیغ و ترویج

اپلیکیشن خود را در فضای مجازی تبلیغ کنید. این کار را میتوانید از طریق شبکه های اجتماعی، کمپین های ایمیلی، تبلیغات اینترنتی، وبلاگ، و رپورتاژ انجام دهید. ساخت ویدئوی رئال و یا موشن گرافیک نیز میتواند مفید باشد.

۶٫ اسکرین شات

از اپلیکیشن خود اسکرین شات بگیرید. کاربران از این طریق درک بهتری نسبت به محیط و امکانات اپ شما پیدا خواهند کرد. اسکرین شات خود را در کانال های ارتباطی و رسانه های دیجیتال منتشر کنید.

۷٫ برندسازی اپ

بهترین روش برای برندسازی عرضه خدمات باکیفیت است. با این کار، اعتبار برند حفظ شده و اعتماد مخاطبان جلب میشود. با انتشار منظم آپدیت، نواقص احتمالی اپ را برطرف کنید و نشان دهید که همواره در حال بهتر شدن هستید.

۸٫ قیمت گذاری منطقی

رقابت در بازار آپ بسیار فشرده است و برای دیده شدن باید تلاش زیادی کرد. اگر قیمت های شما مناسب و مقرون به صرفه بوده و متناسب با کیفیت خدماتتان باشد، رضایت مشتری جلب خواهد شد. میتوانید از پیشنهادات ویژه و هیجان انگیز نیز برای جذب مخاطب استفاده کنید. اما نباید در این کار زیاده روی کرد. پیش از ساخت اپلیکیشن موبایل ، طرح های درآمدزایی خود را به دقت طراحی و ارزیابی کنید.

۹٫ نظرات کاربران

از نظرات، انتقادات، و پیشنهادات کاربران استفاده کنید. بازخوردهایی که از مخاطبان دریافت میکنید بسیار ارزشمند هستند. آنها را بررسی کنید و مشکلات را برطرف نمایید. بدین ترتیب، خدمات بهتر و جذاب تری را به مشتریان خود عرضه خواهد کرد.

خب دوستان این مقاله هم در اینجا به پایان رسید اما فراموش نکنید که; پیش از شروع به طراحی و ساخت اپلیکیشن موبایل، باید هدف و کارکرد آپ، امکانات و ویژگی های آن، مشتریان هدف، و رقبا را به دقت مشخص کنید. سپس برای موفقیت آن باید استراتژی بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتریان را طراحی و اجرا کنید. در نهایت، بر اساس بازخوردهایی که از سیستم و از مشتریان دریافت می‌کنید، اقدامات اصلاحی را انجام دهید و نسخه های آپدیت آپ را منتشر کنید.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *