بازاریابی شبکه های اجتماعی یک ابزار بسیار قدرتمند برای کسب و کارها در تمامی ابعاد است تا به اهداف و مشتریهای خود برسند.
بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟
بازاریابی شبکه های اجتماعی ( Social Media Marketing یا SMM) یک شکل از بازاریابی اینترنتی است که شامل ایجاد و اشتراکگذاری محتوا به منظور دستیابی به اهداف و چشماندازهاست. بازاریابی شبکه های اجتماعی شامل فعالیتهایی مانند ارسال متن ، تصویر و ویدئو و سایر محتواها است که مشارکت خواننده را بر میانگیزانند.
ما این راهنما را برای شما فراهم کردیم و مقدمهای بر بازاریابی شبکه های اجتماعی گفتیم . اکنون به توضیح کامل برنامهی راهنمای شما و نکات ضروری در این مورد میپردازیم . با این برنامه شما میتوانید خیلی زود برنامهی حرفهای شدن در بازاریابی شبکه های اجتماعی را آغاز کنید.
با یک برنامه شروع کنید.
قبل از ایجاد کمپینهای تبلیغاتی برای بازاریابی شبکه های اجتماعی اهداف کسب و کار خود را در نظر بگیرید . ایجاد یک کمپین بازاریابی شبکه های اجتماعی بدون یک استراتژی اجتماعی در ذهن ، مانند پرسه زدن در یک جنگل بدون نقشه است . شاید در ابتدا لذتبخش باشد، اما قطعا گم خواهید شد .
نکات ضروری برای بازاریابی شبکه های اجتماعی
بازاریابی شبکه های اجتماعی میتواند در اهدافی از قبیل موارد زیر بسیار کمک کننده باشد :
۱- افزایش ترافیک وبسایت
۲- ایجاد نرخ تبدیل
۳- افزایش آگاهی مشتریان از برند تجاری
۴- خلق یک هویت برای برند و نام تجاری مرتبط و مثبت
هرچقدر مشارکت و فعالیت مخاطبان شما در شبکه های اجتماعی بیشتر شود ، دستیابی به سایر اهداف برای شما راحتتر خواهد بود .
برای رقابت در بازاریابی شبکه ها اجتماعی آماده هستید ؟ در اینجا به نکاتی برای بازاریابی شبکه های اجتماعی میپردازیم تا بتوانید کمپین خود را راهاندازی کنید .
برنامهریزی برای محتوای شبکه های اجتماعی:
تولید محتوای اجتماعیِ متناسب و عالی:
سازگاری و تناسبِ تصویر برند:
شبکههای اجتماعی برای ارتقاء محتوا:
به اشتراکگذاری لینکهای مکمل:
دنبال کردن رقبا:
با ابزارهای تحلیلی، میزان موفقیت خود را اندازه بگیرید :
چگونه یک شبکهی مناسب برای بازاریابی انتخاب کنیم؟
استفاده از فیسبوک برای بازاریابی شبکه های اجتماعی :
فیسبوک فضایی است که افراد برای آرامش و صحبت با دوستان به آنجا میآیند ، پس لحنی دوستانه و آرام داشته باشید .
استفاده از گوگل پلاس برای بازاریابی شبکه های اجتماعی :
گوگل پلاس به عنوان رقیب فیسبوک وارد صحنهی عمل شد ، اما امروزه مانند یک بازیکن ذخیره بر روی نیمکت فوتبال است . گوگل پلاس برای همه کسبوکارها کارایی ندارد ، از طرفی هم برخی تجارتها در این زمینه بسیار فعال هستند . پس باید وضعیت رقبای خود را در این زمینه بررسی کنید .
شما میتوانید عکسها ، ویدیوها و سایر محتواها را بر روی آن به اشتراک بگذارید . همچنین میتوانید از حلقههای دوستی (circles) در گوگل پلاس استفاده کنید که به شما کمک میکند مخاطبانتان را در دستههای کوچکتر طبقهبندی کنید . این کار به شما این امکان را میدهد که یک موضوع خاص را تنها با یک گروه خاص و مرتبط مطرح کنید.
استفاده از توییتر برای بازاریابی شبکه های اجتماعی :
توییتر ابزاری است که به شما این امکان را میدهد که بروزرسانیهای خود در میان وب را منتشر کنید . توییترهای مربوط به صنعت و حوزهی خودتان را دنبال کنید و در ازای آن جریان ثابتی از دنبال کنندگان را به دست خواهید آورد.
توییتهای رسمی خود در رابطه با موارد خاص ، تخفیفها ، خبرها و … را با توییتهای سرگرم کننده و تبلیغ برند ترکیب کنید . حتما زمانی که یک مشتری نظزی دربارهی شما میدهد ، پاسخ او را بدهید و پاسخ به سوالات را هم هرگز فراموش نکنید .