امروزه بسیاری از افراد و مشتریان در مورد نحوه طراحی لوگو خود سوالات بسیار زیادی دارند، لذا در این مقاله از ایران تبلیغ قصد داریم به بررسی اشتباهاتی که ممکن است یک طراح لوگو در هنگام طراحی لوگو انجام دهد بپردازیم، پس در ادامه به ما همراه باشید.
لوگو چیست
لوگو یا نشانه نمادیست برای بیان کردن یک عبارت یا القا نمودن یک مفهوم. آرم ها چیزی شبیه امضا یا نشانه ای برای وجود یا حضور شخص یا موسسه ای است که آرم متعلق به آن است، می باشد. آرم ها در هر جایی که حضور آن موسسه یا شخص یا رویداد صاحب آرم در آن وجود دارد ثبت می گردد و نشان دهنده رد برجای مانده از او در آنجا است.
اهمیت طراحی لوگو
طراحی نشانه یا طراحی لوگو یکی از تخصص های رایج و منحصر به فرد در طراحی های گرافیکی محسوب می شود و سابقه طراحی نشانه به زمان های بسیار بسیار دور بر می گردد، آنجا که انسان های اولیه برای انتقال مفاهیم مربوط به مثلا شکار در یک نقطه، علائمی را روی دیوار غارها ثبت می کردند و هر کجا آن علامت دیده میشد، مفهوم واحدی را به مخاطب و بیننده منتقل می نمود. لوگو نشانه یا علامتی گرافیکی است که توسط سرمایه داران تجاری، موسسات و حتی اشخاص حقیقی، برای متمایز کردن خود از دیگران در دید عموم، استفاده می شود. لوگوها یا تماما گرافیکی هستند (سمبول یا آیکون) و یا از نام تجاری سازمان یا موسسه تشکیل شده اند.
بررسی اشتباهات در طراحی لوگو
ما در این مقاله از ایران تبلیغ قصد داریم به افراد در زمینه طراحی لوگو و پیاده سازی یک کار حرفه ای کمک کنیم. لازم به ذکر است که این متخصص می باشد که می تواند با انجام یک کار هنری بسیار خوب به آن مجموعه یک هویت جدید را بدهد. البته در این زمان اشتباهاتی هم ممکن است به وجود بیاید که طراحان لوگو ممکن است آن را انجام دهند. بعضی از آنها بسیار بد می باشند و باعث خواهد شد که طراح برای آن پول زیادی را پرداخت نکند و بعضی از آنها نسبت به مختصات آن پروژه ممکن است بد به نظر برسند.
در ادامه به اشتباهاتی اشاره خواهیم نمود که معمولا در این طراحی ها می توان آنها را دید. خواه شما یک طراح لوگو باشید و برای بالا بردن مهارت های طراحی خود کوشش نمایید و یا صاحب کسب و کار هستید و قصد دارید تا در مورد نحوه طراحی لوگوی سازمان خود مواردی را بدانید، این مقاله می تواند به شما کمک بسیار زیادی را نماید و جلوی هدر رفتن زمان و حتی پول شما را خواهد گرفت.
۱)طراحی بدون خلاصه سازی
این مفهوم در بسیاری از موارد ممکن اشتباه گرفته شده و حتی پیاده سازی شود, ممکن است بعضی از حرف ها که در این لیست به آنها اشاره می کنیم کمی برای شما نادرست به نظر برسد، ولی تمامی آنها حقیقت دارد. به عبارتی بسیاری از پروژه های کاری کمی احساسات در داخل آنها وجود دارد و یا حتی احساساتی برخورد نماییم.
اگر چه طراحی بدون خلاصه سازی امکان دارد، بسیاری از طراحان سرخود بسیاری از موارد را حذف می نمایند در حالی که می تواند آن مورد برای طراحی لوگو بسیار ایده آل به نظر برسد. خلاصه سازی می تواند به طراح در طراحی لوگو مربوطه کمک بسیار زیادی را نماید, و خواسته های شما را از طراحی مشخص سازد. بنابراین این نکته می تواند در شروع یک طراحی خود به خود طراح و مشتری کمک بسیار زیادی را نماید و نبود آن باعث خواهد شد تا طراح به صورت آزادانه طراحی خود را انجام داده که در نهایت شاید کار به درستی از آب در نیاید.
بدون خلاصه سازی که مشتری می تواند در اختیار طراح قرار دهد کار نهایی می تواند فاجعه بار باشد. اگر شما کار حرفه ای در زمینه طراحی لوگو می خواهید, بنابراین در مورد کار باید به طراح توضیحات بیشتری را بدهید.
۲ )برای خودتان طراحی کنید
ذات طراحی بیشتر به تجربه و مهارت طراح بستگی دارد و همیشه این سوال به وجود می آید که چه شخصی این لوگو را طراحی نموده است. در صورتی که برای طراحی آن طراح لوگو دشواری های بسیار زیادی را کشیده است. بازدید کنندگان اغلب از این دشواری ها نمیدانند. شما باید متوجه باشید که هدف ایجاد نمودن لوگو چیست و قرار است چه افرادی را تحت تاثیر قرار بدهد. زمانی که در مورد لوگو مواردی را متوجه شدید و بسیاری از سوالات پاسخ داده شد سپس می توانید طراحی و تعریف پروژه را آغاز نمایید.
شرکت های متوسط نباید تصور کنند که لوگو می تواند شما را به تمامی هدف ها و ایده هایتان برساند. شما تنها با لوگو می توانید مفاهیمی را به مخاطبان خود منتق منتقل و با آنها صحبت کنید. بنابراین باید طراح بسیار خوب و حرفه ای را برای این کار استخدام نمایید.
همانطور که گفته شد برای دستیابی به یک طراحی لوگو مناسب نیاز به افرادی خبره خواهید داشت. لذا متخصصان ایران تبلیغ با ارائه خدمات حرفه ای در زمینه طراحی لوگو ، آموزش طراحی لوگو ، اصول طراحی لوگو و غیره در خدمت شما هستند.