تبلیغات آنلاین موفق و مقدمات آن، یکی از مؤثرترین روشها برای کسبوکارها در هر اندازه است تا بتوانند میزان دسترسی خود را افزایش دهند.
با گزینههای فراوان موجود از PPC و تبلیغ در رسانههای پولی گرفته تا تبلیغ درون برنامهای تبلیغات آنلاین میتواند به تازه واردین شوک وارد کند، اما لازم نیست این شوک بدی باشد. پی اچ سئو تبلیغات آنلاین را ساده کرده و به بسیاری از کسبوکارها در افزایش قدرت و رشد برای سود بردن از جستجوی پولی و تبیلغات در شبکههای پولی، کمک کرده است.
تبلیغات آنلاین موفق و مقدمات آن
جستجو پولی در تبلیغات آنلاین موفق
اگر تبلیغات آنلاین را در سر دارید، فکر کردن به تبلیغاتِ جستجوی پولی شانس خوبی را برای شما به همراه خواهد داشت. جستجوی پولی یا تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک یا PPC یکی از رایجترین و موثرترین انواع تبلیغات آنلاین است. جستجو پولی به شما اجازه میدهد تا بر روی کلمات و عبارات مرتبط پیشنهاداتی قرار دهید که ممکن است تبلیغات مبتنی بر متن را به کاربران در هنگام ورود به جستجوهای خاص در Google یا Bing نشان دهد. این عبارات و کلمات همان کلیدواژهها یا کلمات کلیدی هستند و اساس و پایهی تبلیغات آنلاین و PPC را شکل میدهند.
تبلیغکنندگان کلمات کلیدی را به عنوان بخشی از حراج تبلیغ پیشنهاد میکنند. این تضمین میکند که همه تبلیغکنندگان، نه فقط آنهایی که دارای بزرگترین بودجههای تبلیغاتی هستند، شانس عادلانهای برای تبلیغات خود دارند که به کاربران نمایش داده شوند.
کلمات کلیدی باید با کسبوکار شما بسیار منطبق، سازماندهی شده و به گروههای تبلیغاتی مجزا تقسیم شده باشند و با اهدافِ مشخص شده سازگاری و بیشترین مطابقت را داشته باشند تا در زمان مناسب برای بازدیدکنندگان مناسب برای کمپین مناسب نمایش داده شوند.
شبکههای اجتماعی پولی در تبلیغات آنلاین
در حالی که جستجو پولی ممکن است تبلیغات اینترنتی و تبلیغات آنلاین را تغییر دهد، شبکههای اجتماعی پولی وبسایت را برای روز بعد تغییر میدهند. شبکههای اجتماعی همچنان برای بزرگسالان در سراسر جهان محبوبترین سرگرمیهای آنلاین باقی مانده است و تبلیغکنندگان راهکارهای خود را برای هدف قرار دادن مصرفکنندگان در جایی که بیشترین وقت خود را میگذرانند، یعنی شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر، هدف قرار میدهند. تبلیغات شبکههای اجتماعی پولی مانند جستجوی پولی عمل میکند، به جز این استثنای قابل توجه که تبلیغکنندگان، نه کاربران، این اقدام اولیه را به عهده دارند که باید کاربران را جستجو کنند.
یکی از بزرگترین نقاط قوت تبلیغات شبکههای اجتماعی پولی، جزئیاتی است که تبلیغکنندگان میتوانند توسط آنها مشتریان احتمالی را هدف قرار دهند و این اصل بسیاری از پلتفرمها و محصولات حاصل از این نوع تبلیغات را پشتیبانی میکند. تبلیغکنندگان میتوانند با صدها پارامتر از اطلاعات جمعیت شناختی (مانند سن، جنسیت، درآمد، سطح تحصیلات و وضعیت تاهل) به ترجیحات اساسی و رفتار اجتماعی گروه هدفشان آگاهی یابند.
تبلیغکنندگان همچنین میتوانند مخاطبان خود را بر اساس نوع صفحات و پروفایلهایی که دنبال میکنند، چیزهایی که خریداری میکنند و اخباری که میخوانند، آنها را هدف قرار دهند. این مخاطبان سفارشی را میتوان از دادههای مشتریان موجود (برای ایجاد مخاطبان با هدف مشابه با کاربران مشابه) یا از طریق لیستهای ایمیل در فیسبوک و توییتر که شامل اطلاعاتی دربارهی رفتار اجتماعی مخاطبان است، ایجاد کرد.
تبلیغات متنی و بصری در تبلیغات آنلاین موفق
گوگل ادوردز و تبلیغات Bing همیشه به تبلیغکنندگان پیشنهاد میکنند که هم از متن و هم عکس، مانند بنرها در تبلیغات خود بهره ببرند. تبلیغات مبتنی بر متن عموما به تبلیغات PPC یا تبلیغات کلیکی بازمیگردند، در حالی که بنرها و نمونههای مشابه به تبلیغات نمایشی باز میگردند. علاوه بر این، پلتفرمها و شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک عموما تبلیغات بصری را پیشنهاد میدهند که شامل کپی از برخی تبلیغات دیگر هم باشد. چرا که میتواند در ذهن ترکیبی از هر دو را یادآوری و خاطرنشان کند. امروزه برای تبلیغکنندگان هزاران متدِ در دسترس برای تبلیغات آنلاین وجود دارد که باعث میشود بتوانند متد و رسانهی مورد نظرشان که بیشترین هماهنگی را با اهداف آنان دارد، انتخاب کنند.
صفحات فرود یا Landing Pages
صفحات فرود صفحههایی خاص و بهینه شده هستند که مشتریان در صورت کلیک بر روی یک تبلیغ خاص به آن صفحه خاص متصل شدهاند. صفحات فرود میتوانند محصولات خاصی را که در تبلیغات خود مشخص کردهاند، داشته باشند یا ممکن است شامل مشوقی برای کاربران، مانند فرمهای وب، باشند تا اطلاعات بیشتری به تبلیغکننده ارائه دهند. همچنین از صفحات فرود میتوان به عنوان گامی برای متقاعدسازی در جهت تکمیل یک فرآیند، مانند انتخاب یک گزینه یا رفتن به گام بعدی برای دریافت اطلاعات بیشتر یا دانلود قسمتی از یک محتوا برای هدایت شدن به سمت هدف نهایی، استفاده کرد.
پیگیری تماس یا Call Tracking
محتوای حمایت شده در تبلیغات آنلاین موفق
بسیاری از تبلیغکنندگان تصمیم میگیرند که از محتواهای حمایت شده به عنوان عنصری از کمپینهای تبلیغات آنلاین موفق خود استفاده کنند. محتوای حمایت شده میتواند در قالبهای متنوع و متفاوتی باشد، از مطالب سرمقاله تبلیغاتی برجسته در وبسایت (معمولا شناخته شده به عنوان تبلیغات بومی)، تا بهروزرسانیهای حمایت شده برای پلتفرمهای رسانههای اجتماعی. هر دو فیسبوک و توییتر این ویژگی را تبلیغ میکنند و هر دو پلتفرم دارای طیف گستردهای از گزینههای بهروز رسانی حمایت شده مانند پستهای تبلیغی فیسبوک و توییتهای حمایت شده توییتر هستند.
تجزیه و تحلیل در تبلیغات آنلاین
تبلیغکنندگانی که جزو دستهای نیستند که تنها تبلیغی را در اینترنت قرار دهند و منتظر نتایج بشینند، باید به خوبی از نحوهی عملکردشان و ترافیکی که به سایت وارد میشود آگاهی داشته باشند. به همین دلیل است که تجزیه و تحلیل یک بخش حیاتی و مهم برای استراتژی تبلیغات آنلاین موفق است. ابزارهای تحلیل، دامنه عظیمی از اطلاعات دربارهی کمپینهای تبلیغات آنلاین موفق را در اختیار شما قرار میدهند. از اشتراکگذاریهای موثر و نرخ کلیک گرفته تا هزینه برای انتقال و روشهای دیگر در طی زمان. ابزارهای تجزیه و تحلیل نیز در تعیین اینکه مصرفکنندگان چگونه وب سایت شما را کشف کرده و در نهایت با شما تعامل دارند، فرآیند شناخته شده به عنوان مدلبندی ارجاع، بسیار ارزشمند هستند.
ایمیل مارکتینگ در تبلیغات آنلاین
ایمیل مارکتینگ یکی از مهمترین عناصر در یک کمپین تبلیغات آنلاین است. برخی از تبلیغکنندگان تنها از روشهای تبلیغ ایمیلی استفاده میکنند تا به اهداف دانلود محتوا یا زمانبندیهای خاص برسند. در حالی که برخی دیگر از ابزار ایمیل تنها برای تکمیل دیجیتال مارکتینگ خود استفاده میکنند. ایمیل مارکتینگ به طور کلی میتواند بسیار موثر باشد و در حیطهی انتخاب هر تبلیغکنندهای قرار بگیرد.
بازاریابی مجدد در تبلیغات آنلاین
به ندرت پیش میآید که خریداران یک وبسایت را پیدا کنند و فورا اقدام به خرید نمایند. سفر مشتری (Customer Journey) یک پروسهی طولانی و پیچیده است که در پلتفرمهای مختلف و در وبسایتهای گوناگون طی میشود. به همین دلیل بازاریابی مجدد به یکی از مهمترین ابزارها در جعبه ابزار دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است. بازاریابی مجدد باعث میشود که شما بتوانید بینندگانی که به سایت شما سر زده ولی اقدامی نکردهاند را ردیابی و پیگیری کنید و از طریق سایت دیگری آنها را بازاریابی مجدد کنید. این کار نه تنها به وضوح سطح آگاهی از برند را ارتقا میدهد، بلکه فرصتهای مجددی را در اختیار بازدیدکنندگان سایت شما قرار میدهد تا دوباره به سایتتان بازگردند. بازاریابی مجدد را میتوان روی کمپینهای جستجو و نمایش همانند کمپینهای تبلیغاتی اجتماعی اجرا کرد.