این مفهوم که برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ توسط برایان هالیگان مطرح شد در ابتدا صرفا برای کسب و کارهای کوچک مورد استفاده قرار می گرفت اما به تدریج به یک مکتب فکری قدرتمندی تبدیل شد که امروزه می بینیم تبدیل کاربر آنلاین به مشتری نقشی اساسی در رشد و ارتقای کسب و کار های کوچک و بزرگ دارد.

۴ روش برای تبدیل کاربر آنلاین به مشتری

خیلی از سایت ها را می بینم با اینکه طراحی خوب و کیفیت محتوای عالی دارند ولی باز هم در تبدیل بازدید کننده به مشتری ناتوان هستند و روزانه بازدیدکنندگان زیادی را به راحتی از دست می دهند. دلیل اصلی موفقیت یک کسب و کار اینترنتی تبدیل کاربر آنلاین به مشتری است. چون اگر هر وب سایتی هر چقدر هم که در جذب ترافیک قوی عمل کند ولی نتواند محصولات و خدماتش را به بازدیدکنندگانش بفروشد در واقع کارش بی فایده است. تبدیل بازدیدکننده به مشتری معضلی است که دامن گیر بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی شده است و با وجود ترافیک خوبی که روزانه دریافت می کنند ولی در فروش محصولاتشان زیاد موفق نیستند. در این مقاله قصد دارم راجع به تبدیل بازدیدکننده به مشتری صحبت کنم و عوامل موثر در تبدیل بازدیدکننده به مشتری را براتون عنوان کنم و توضیحاتی را دراین باره به شما بدهم.

بازاریابی درونگرا در واقع همان روش جذب هدفمند مخاطبان به سایت مان و تبدیل کاربر آنلاین به مشتری از طریق تولید محتوای با کیفیت بدون آنکه برای جلب توجه مشتریان و دیده شدن توسط آنان التماس کنیم!

حال ببینیم این بازاریابی درونگرا که تبدیل کاربر آنلاین به مشتری این چنین مورد مدح و ستایش قرار گرفته، قرار است دقیقا چه کمکی به ما بکند؟

  1. این نوع از بازاریابی به ما کمک می کند مخاطبان هدف خود را نشانه رویم.
  2. به ما کمک می کند که بازدیدکنندگان وبسایت خود را به مخاطبان دائمی تبدیل کنیم.
  3. کاربران سایت ما را همراهی کرده و در جهت فرآیند خرید سوق می دهد.
  4. نرخ بازگشت سرمایه ی بسیار بالایی دارد و به عنوان سرمایه گذاری مطمئنی شناخته می شود

۴ روش برای تبدیل کاربر آنلاین به مشتری

شاید این سوال در ذهن شما هم شکل گرفته باشد که بازاریابی درونگرا با بازاریابی سنتی چه تفاوتی دارد؟

در پاسخ باید بگویم تبدیل کاربر آنلاین به مشتری که در بازاریابی به روش سنتی، تمام تمرکز ما بر روی ارائه ی ویژگی های محصولات و خدمات ما بود اما در بازاریابی جاذبه ای (درونگرا) تمرکز ما معطوف به ارائه ی مزایایی از محصولات و خدمات مان است که به کمک آن ها دغدغه ها و مشکلات مشتریان برطرف می شود. ارائه ی این قبیل ویژگی ها در قالب محتوای ارزشمند به دغدغه های ذهنی مشتریان پاسخ میدهد.

نکته ی حائز اهمیت در دنیای امروزی این است که مشتریان به محصولات و خدمات ما اهمیتی نمی دهند بلکه به مشکلات و نیاز های خود توجه می کنند و اگر محتواهای ما، خوراک ذهنی مناسبی در جهت کاهش دغدغه های آنان فراهم کنند، آنگاه آن ها برای برطرف کردن نیازهایشان ما را به جای رقبا انتخاب می کنند.

۴ روش برای تبدیل کاربر آنلاین به مشتری

۱) بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه است.

در تبلیغات و بازاریابی سنتی، بودجه های سرسام آوری را برای تبلیغات چاپی، بنری، تلوزیونی، رادیویی و … پرداخت می کردیم که تنها آورده ی آن ها خالی شدن جیب هایمان بود و به هیچ وجه نرخ بازگشت سرمایه ی بالایی را برای ما تضمین نمی کرد. اما در بازاریابی درونگرا با کمترین هزینه ها می توانیم تبدیل کاربر آنلاین به مشتری بیشترین بازده مالی را داشته باشیم.

۲) تمرکز دقیقا بر روی مخاطبان هدف است.

۴ روش برای تبدیل کاربر آنلاین به مشتری

 

در تبلیغات سنتی برای تبدیل کاربر آنلاین به مشتری، شما طیف گسترده ای از عموم مردم را خطاب تبلیغات خود قرار می دادید و همین موضوع هزینه ی هنگفتی را به پیکره ی سازمان تحمیل می کرد، در حالی که در بازاریابی درونگرا هدف دقیقا همان دسته ای از مخاطبان است که به کالاها و خدمات شما نیاز دارند و به همین دلیل با تمرکز بر روی نیازها و خواسته های مخاطبان، می توانیم نرخ تبدیل فروش مان را تا حد چشمگیری افزایش دهیم.

۳) مشتری مشتاقانه و نه از روی اجبار، با ما همراه می شود.

شاید باورتان نشود ولی در این نوع بازاریابی تبدیل کاربر آنلاین به مشتری، همه چیز طبق خواسته ی مشتری پیش می رود و بر خلاف تبلیغات کسل کننده و طاقت فرسای سنتی، اینجا مشتری با اشتیاق فراوان در مسیری که ما می خواهیم حرکت می کند.

یادآوری اینکه چه لحظات سختی را هنگام دریافت ایمیل های اسپم، تبلیغات پاپ آپ، کاتالوگ های رنگارنگ، تیزر های تلوزیونی و … گذرانده ایم، به درک لحظات شیرین مشتری به هنگام دنبال کردن محتواهای مورد علاقه ی خود که توسط برند ما در شبکه های اجتماعی، وبسایت و خبرنامه ی ما منتشر می شود، برای تبدیل کاربر آنلاین به مشتری بسیار کمک می کند.

۴) محتوای ارزشمند به شکل ویروسی منتشر می شود.

بازاریابی درونگرا یا همان بازاریابی جاذبه ای این امکان را به شما می دهد که شاهد انتشار محتواهای کاربرپسند در اینترنت و شبکه های اجتماعی باشید. زمانی که شما محتوایی ارزشمند و با کیفیت تولید کنید، خیالتان آسوده خواهد بود که می توانید به کمک انتشار ویروسی محتواهای شما توسط کاربران، به چندین برابر کاربران فعلی دسترسی پیدا کنید و این یعنی همان چیزی که به دنبال آن هستیم و تبدیل کاربر آنلاین به مشتری را به همراه دارد. باید توجه داشته باشیم که پاسخ به دغدغه های فکری و سوالات مشتریان می تواند به خوبی در این راه به شما کمک کند.

حال می خواهم سیکل بازاریابی جاذبه ای را به زبان ساده برای تان توضیح دهم:

جذب مخاطب: گام اول جذب مخاطبانی است که “گروه هدف” ما را تشکیل می دهند.
تبدیل مخاطب به lead: در گام دوم در واقع ما به دنبال ایجاد حس خوب در مخاطب و گرفتن اطلاعات تماس وی هستیم.
تبدیل lead به مشتری: در گام سوم می خواهیم مخاطب را برای خرید از ما قانع کنیم.
تبدیل مشتری به هوادار: در گام آخرِ این سیکل، ما به دنبال نگهداری و مراقبت دائمی از مشتری هستیم به نحوی که دائما برای رفع نیازهایش به ما مراجعه کند.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *