اینستاگرام ( Instagram ) یک شبکه اجتماعی است که به طور روزافزونی در حال افزایش است . بنابراین سئوی اینستاگرام حتی از طرف شرکت‌هایی که قبل از این به شبکه اجتماعی اینستاگرام اعتقاد نداشتند نیز به نکته مهمی تبدیل شده است . برای بسیاری مفهوم خلاقیت در کسب و کار و بازاریابی یک فرآیند بسیار زمانگیر و سخت است اما یک راه حل میانبر هم برای این کسب و کار‌ها وجود دارد و آن شبکه اجتماعی اینستاگرام است .

من به شما پیشنهاد می‌کنم قبل از بررسی جنبه‌های سئوی اینستاگرام بروید و مقالاتی در مورد حضور کسب و کار‌های متنوعی که الان در اینستاگرام در حال فعالت هستند مطالعه نمایید . به هر حال شما می‌توانید به راحتی برای کسب و کار خود یک حساب کاربری در اینستاگرام باز کنید و آنچه که در ۵ گام زیر آورده شده است را انجام دهید تا سئوی اینستاگرام را به دست آورید و در نتیجه در جستجوی کاربران نفراول باشید .

  ۱-برای سئوی اینستاگرام ، آیا بر روی کلمه کلیدی با هشتگ تحقیق کرده‌اید

یکی از رایج‌ترین تکنیک‌های سئو در اینستاگرام استفاده از هشتگ برای هدایت افراد به موضوع مورد نظر است . دقت کنید اینستاگرام ممکن است به نظر یک موتور جستجو نرسد ، ولی مطمئنا در اینستاگرام هم یک تابع جستجو وجود دارد ( الگوریتم سئوی اینستاگرام ) و در دنیای اینستاگرام جستجو با هشتگ‌ها اتفاق می‌افتد ( طبق چیزی که تا الان از الگوریتم سئوی اینستاگرام درز کرده یکی از اساسی ترین مسائل هشتگ ها هستند ) . کافی است قبل از کلمه کلیدی مورد نظرتان از « # » ( هشتگ ) استفاده کنید تا سریعا مطالب مرتبط با آن برای شما لیست شوند .

شما می‌توانید از هشتگهایی استفاده کنید که بیشترین حجم جستجو را دارند و مرتبط با تصاویر شما هستند این باعث می‌شود که تصاویرتان بیشتر در معرض دید قرار بگیرد . دقت کنید نیازی نیست بیش از حد به کلمات کلیدی با هشتگ‌های عجیب و غریب روی بیاورید تنها کافی است یک لیست ساده از هشتگ‌های موثر و مفید را در انتهای پست خود بگنجانید . باز هم یادآور می شوم که الگوریتم سئوی اینستاگرام علاوه بر هستگ ها تعداد کامنت های داده شده به پستها و تعداد لایک ها هم در نظر می گیرد ، نباید از این مسائل غافل شد .

اینکه چقدر از هشتگ‌ها باید استفاده کنید و کدامیک از آن‌ها را باید در پست قرار گیرد را مورد بررسی قرار می‌دهیم . گوگل برای کلمات کلیدی یک برنامه منسجم دارد و شما باید از این برنامه و الگو‌ها پیروی کنید ولی در اینستاگرام نیازی به پیروی از این الگو‌ها نیست . به همین دلیل است که شما می‌توانید تعیین کنید که کدام هشتگ مربوط هستند اما بیش از حد مورد استفاده قرار نگرفته‌اند . شما برای این کار می‌توانید هشتگ‌هایی که به تصویر خود نزدیک می‌دانید را مورد جستجو قرار دهید و ببینید که چه کسانی از این هشتگ‌ها استفاده کرده‌اند . شما همچنین می‌توانید ۱۰۰ تا از هشتگ‌هایی که مرتبط‌ترین با هشتگ مورد نظر شما هستند را در سایت websta مشاهده کنید و ببینید که کاربران اغلب بیشتر از کدام هشتگ‌ها استفاده می‌کنند .

 

رازهای پنهان سئوی اینستاگرام

نکته جالب در مورد سایت websta این است که این سایت برای شما این امکان را قرار داده که مکان مورد نظر خود را فیلتر نمایید یعنی اینکه ببینید در یک مکان جغرافیایی خاص ، مردم آن ناحیه از کدام هشتگ استفاده نموده‌اند و بر اساس آن برای کسب و کار خود برنامه ریزی نمایید . همچنین می‌توانید این نکته را در نظر داشته باشید که می‌توانید تلاش خود را برای ایجاد هشتگ‌های منحصر به فرد خود انجام دهید ، اما معمولا این برند‌های بزرگ هستند که با موفقیت هشتگ خود را در کانون توجه قرار می‌دهند .

۲-برگزاری مسابقه عکس با جایزه چه کمکی به سئوی اینستاگرام می کند

یک تاکتیک جالب برای برندسازی هشتگ کسب و کار خود ، استفاده از یک مسابقه به همراه جایزه است . در این تکنیک سئوی اینستاگرام ، باید یک جایزه مناسب برای برنده قرار دهید . البته دقت نمایید که راهای زیادی برای برگزاری این مسابقه وجود دارد که انشاالله در مقالات بعدی در مورد آنها صحبت خواهم کرد . دقت کنید فقط باید به شکلی این کار انجام شود که همه کاربر‌ها واقعا به این قضیه علاقه نشان بدهند و دوست داشته باشند در این مسابقه شرکت کنند .

دقت کنید که این مسابقه یک بهانه است که تصویر مورد نظر خودتان را به همراه هشتگ ایده آل خود به کاربران دراین مسابقه ارائه دهید و بر روی این موضوع تمرکز نمایید تا هشتگ شما اصطلاحا بالا بیاید و به نام شما برند شود . به عنوان مثال Drinkwel که عرضه کنندهٔ مولتی ویتامین‌های نوشیدنی است ، مسابقه اینستاگرامی Instagram را برای یک هفته به راه انداخت و از طرفداران دعوت کرد تا تصویر محصول مورد نظر شرکت Drinkwel را دوبار کلیک کنند ( دو بار کلیک کردن روی عکس «عکس» یعنی دوست دارم ) و فالوور این شرکت در اینستاگرام شوند . آن‌ها یک برنده را به طور تصادفی انتخاب می‌کردند جوایزی هم که این شرکت به برنده می‌داد محصولات شرکت خودشان بود .

 

 

رازهای پنهان سئوی اینستاگرام


ما برترین روش و هدفمندترین متد تبلیغات در اینستاگرام در زمینه تبلیغ پیج اینستاگرام ، زیاد شدن فالوور در اینستاگرام ، فروش پیج اینستاگرام و… را در ایران تبلیغ به شما معرفی می کنیم.

۳-سعی نمایید با بنیاد خیره‌ای در ارتباط باشید

مردم شرکت‌هایی که برای جامعه کاری می‌کنند را دوست دارند. سعی کنید حتی اگر به صورت مستقیم کمک نمی‌کنید با کمک معنوی به یکی از این خیریه ها این کار را انجام دهید مثلا جمع آوری پول برای یک اتفاق ناگوار ( مثلا زلزله کرمانشاه ) ویا یک بناد خیره. یا مثلا کارکنان شرکت خود را برای یک کار خیر به یک جای خاص ( مثلا مناطق زلزله زده ) بفرستید و بعد از آن از این موضوع عکس‌های مشخصی تهیه نمایید و در پروفایل اینستاگرام خودتان قرار دهید. دقت کنید که تصاویر قدرت نفوذ بسیار زیادی بین مردم دارد. مثلا می‌توانید با یک موسسه خیریه که به کودکان بی‌سرپرست غذا و پوشاک اهدا می‌کند همکاری نمایید در تصویر زیر نمونه‌ای از این کار را مشاهده می‌نمایید.

 

رازهای پنهان سئوی اینستاگرام

دقت کنید که اینکار باید با دقت بالایی صورت گیرد که مخاطب شما صداقتتان را باور کند به عنوان مثال از آن بنیادی که به آن‌ها خدمات رایگانی ارائه داده‌اید تقاضا کنید که تصاویری از حضور شرکت شما در این بنیاد خیریه را در صفحه اینستاگرامشان قرار دهد تا کار شما باور پذیر شود. و در واقع پست‌های خود را باهم در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید و بلعکس. حالا تعداد مخاطب شما صد درصد افزایش خواهد یافت.

۴-از ابزار تجاری اینستاگرام برای تبلیغات استفاده نمایید و سئوی اینستاگرام رابهبود ببخشید

برای بسیاری از کسب و کار‌ها ، Instagram اینستاگرام در مورد برقراری ارتباط با مخاطبین از طریق استوری‌ها (  stories ) ، عکس‌های مربوطه به کسب و کار ، استفاده از فیلتر‌های مناسب  ( مثل لایک کردن و یا نظر قرار دادن ) است ، اینستاگرام این ابزار را برای تبلیغات قرار داده است. بعد از انجام تمامی گام‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد حالا باید از ویژگی‌هایی از اینستاگرام بهره ببریم که به طور ویژه و خاص برای کسب و کار مهیا شده است.

این ویژگی‌های اینستاگرام به شما این اجازه را می‌دهد که در مورد عملکرد پستهایی که قرار داده‌اید آنالیز‌هایی انجام دهید بنابراین آن‌ها برای هر فردی در دسترس قرار دارند. بعضی از این داداه‌ها عبارتند از میزان نظرات کاربران ، میزان درگیری کاربر با پست شما  ( engagement ) و میزان به اشتراک گذاری پست شما ، رسایی پست شما ( میزان درست بودن پست شما با عقیده کاربر ) ، قدرت جذابیتی که پست شما داشته ( insight ) یعنی کاربر مجذوب تصویر شما شده و غیره. شما از همهٔ این‌ها باید به عنوان تبلیغات بهره ببرید.

برای Instagram اینستاگرام ابزارهایی وجود دارد که به شما امکان درک درستی از حساب کسب و کار خود( صفحه اینستاگرام ) را در Instagram اینستاگرام می‌دهد. با استفاده از ابزارهایی نظیر Insight Social می‌توانید اطلاعات مربوط به آمار حساب‌های Instagram خود را بیابید. شما می‌توانید بدانید که چقدر حساب کاربری شما جذاب است ، پست‌های شما چه وضعیتی دارند ، و از چه بخش‌هایی از کشور فالوور دارید و چه مخاطبی شما را دنبال می‌کند.

یکی دیگر از ابزار عالی شما باید استفاده کنید Sprout Social که یک نرم افزار مدیریت رسانه‌های اجتماعی همه جانبه است.

 

رازهای پنهان سئوی اینستاگرام

 

رازهای پنهان سئوی اینستاگرام

شما می‌توانید در حساب اینستاگرامی کسب و کار خود کمپین تبلیغاتی به راه بیاندازید و دیگران را با استفاده از ترفندهایی به سمت این کمپین‌های تبلیغاتی هدایت کنید. در زیر یک تصویر رو مشاهده می‌کنید که از همین ترفند استفاده کرده است شما هم فکر کنید چه کمپینی می‌توانید برای کسب و کار خود راه بیاندازید.

رازهای پنهان سئوی اینستاگرام

شما در اینستاگرام ۳ روش برای تبلیغ دارید: عکس ، کلیپ‌های ویدیویی و Carousel اینستاگرامی که تصویر آن را در زیر مشاهده می‌کنید. Carousel اینستاگرامی در واقع چند عکس هستند که به صورت گردشی به کاربر نمایش داده می‌شوند. تصویرش را در زیر مشاهده می‌نمایید. شما باید از این ۳ ظرفیت موجود به بهترین شکل بهره را ببرید.

رازهای پنهان سئوی اینستاگرام

البته تبلیغات در اینستاگرام انواع مختلفی دارد که انشاالله در مقالات بعدی به آن‌ها خواهیم پرداخت.

۵-خرید یک حساب اینستاگرام با سابقه و با فالوورهای زیاد

ما این روش را به عنوان آخرین معیار در سئوی اینستاگرام استفاده می‌کنیم. این شیوه منحصر به فرد حتما می‌تواند برای برخی از کسب و کار‌ها ماثر باشد و البته احتمالا شما آن را در نظر نگرفته بودید. مهم‌ترین چالش خرید یک حساب اینستاگرام این است که ممکن است فالوورهای این حساب کاربری ، فالوورهای مورد نظر برای کسب و کار شما نباشند. باید دقت کنید که کیفیت بر کمیت برتری دارد و این مهم‌ترین نکته در کسب و کار است.

البته همه چیز بستگی به کسب و کار شما دارد شاید کسب و کار شما مخاطب عام داشته باشد در این صورت خرید یک حساب اینستاگرام ، روش خوبی است. دقت کنید که ما شرکتی را می‌شناسیم که بعد از اینکه یک پروفایل ( صفحه اینستاگرام ) با ۱۳۱۰۰۰ هزار فالوور را خریداری کرد زمانی که نام این صفحه اینستاگرامی را تغییر داد در کمتر از چند هفته تعداد فالوور‌هایش به ۲۱۰۰۰ هزار نفر کاهش یافت.

دقت نمایید در اینجا مشکل کاملا مشخص بود این شرکت پروفایلی ( صفحه اینستاگرامی ) را خریداری کرده بود که با کسب و کار او هیچ ارتباطی نداشت بنابراین فالوور‌هایش را از دست داد. برای اینکه این مشکل برای شما به وجود نیاید سعی کنید پروفایلی را خریداری نمایید که با نوع فعالیت شما نزدیکی داشته باشد. شما باید از مشاوران زبده در این امر مانند مشاوران ایران تبلیغ استفاده نمایید. دقت کنید قبل از خرید یک اکانت بهتر است که با وبلاگ نویسان معروف در حوزه کسب و کار خود مشاوره نمایید و بعد از مدتی مطمئن باشید که سرعت رشد فالوورهای شما به صورت تصاعدی افزایش یافته و افراد علاقه‌مند را به صفحه پروفایل کسب و کار شما جذب می‌شوند و رشد کسب و کار خود را خواهید دید.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *