۱۰قانون بازاریابی موثر در شبکه های اجتماعی ، استفاده از ظرفیت این شبکه ها برای بازاریابی و برندسازی بین شرکت های مختلف در سراسر دنیا امری رایج است.

تاثیر شبکه های اجتماعی در بازاریابی و سئو این روزها غیر قابل انکار است و هر کدام به شیوه خود سعی در جذب مخاطبان این شبکه های اجتماعی و فروش بیشتر و بهتر محصولات خود دارند . اما فراموش نکنید که هر چیزی قوانین و قواعد خاص خودش را دارد . برای موفقیت در امر بازاریابی شبکه های اجتماعی شما در ابتدا باید قوانینی را یاد بگیرید که زمینه ساز بازاریابی در این شبکه هاست . در ادامه ده قانون بازاریابی در شبکه های اجتماعی را برای شما خواهم گفت که با کمک آنها می‌توانید برند و شخصیت تجاری خود و کسب کارتان را بالا ببرید و خود را بهتر در جلوی چشم مشتریان نمایان کنید .
 10 قانون بازاریابی موثر در شبکه های اجتماعی

این مطلب در مورد بازاریابی موثر در شبکه های اجتماعی که برای اولین بار توسط سوزان گونلیوس مطرح شد . وی در مقاله خود اظهار داشت که “ استفاده از قدرت محتوا و بازاریابی شبکه های اجتماعی می تواند مخاطبان و مشتریان را به گونه ای چشمگیر افزایش دهد . اما شروع این بازاریابی بدون هیچ گونه تجربه یا بینش قبلی ممکن است چالش برانگیز و خطرناک باشد .

۱۰ قانون بازاریابی موثر در شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی یا SMM ، نوعی از بازاریابی اینترنتی است که شبکه های اجتماعی مختلف را به منظور دستیابی به اهداف تبلیغات و بازاریابی پیاده سازی می کند . بازاریابی شبکه های اجتماعی عمدتا فعالیت هایی را شامل می شود که شامل به اشتراک گذاری مقالات ، فیلم ها و تصاویر برای اهداف بازاریابی و همچنین پرداخت هزینه های تبلیغاتی رسانه های اجتماعی هستند.

 10 قانون بازاریابی موثر در شبکه های اجتماعی

برای پیشرفت در کسب و کار خود از متخصصین و مشاورین ایران تبلیغ کمک بخواهید

با پیروی از این مراحل ، می توانید محصول را از طریق انواع مختلف رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک ، اینستاگرام ، توییتر ، Pinterest ، Google+ ، LinkedIn ، یوتیوب و سایر شبکه های رسانه ای محبوب اجتماعی موجود در اینترنت به بازار ارائه دهید. اما قبل از انجام این کار، باید از این قوانین آگاهی داشته باشید :

 قانون شماره ۱ – گوش دادن :

بازاریابی موثر در شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوا نیاز به گوش دادن بیشتر و صحبت کردن کمتر دارد. خواندن نظرات مخاطبان هدف خود و پیوستن به بحث ها و آنچه که برای آنها اهمیت دارد از مهمترین اصول فعالیت در شبکه های اجتماعی است. تنها در این صورت می توانید محتوا ایجاد کنید  و سر صحبت را با آنها باز کنید ، آن هم برای ایجاد ارزش افزوده و نه سرک کشیدن در زندگی شخصیشان !

قانون شماره ۲ – تخصصی کردن :

تخصصی کار کردن بهتر از همه کار کردن است. یک رسانه اجتماعی متمرکز با استراتژی بازاریابی محتوا برای ایجاد یک نام تجاری قوی و تخصصی ، بهتر از یک استراتژی وسیع برای انجام انواع خدمات است.

قانون شماره ۳ – تمرکز کردن در بازاریابی موثر در شبکه های اجتماعی:

کیفیت بر کمیت میچربد. بهتر است که ۱۰۰۰ کاربرآنلاین داشته باشید که محتوای شما را میخوانند ، به اشتراک میگذارند و درباره آن صحبت میکنند، نه اینکه بیش از ۱۰،۰۰۰ کاربر داشته باشید که بعد از اولین ارتباط با شما ناپدید می شوند.

قانون شماره ۴ – صبر در بازاریابی:

موفقیت رسانه اجتماعی و بازاریابی محتوا یک شبه اتفاق نمی افتد. شاید بتوان به صورت اتفاقی به یک موفقیت بزرگ رسید ولی برای موفقیت تضمین شده و حفظ آن باید راه طولانی را طی کرد.

قانون شماره ۵ – ترکیب بندی:

اگر محتوای شگفت انگیز و با کیفیتی را منتشر کنید ، مخاطب آنلاین خود را به دنبال کنندگان با کیفیت تبدیل کرده که این محتوای شگفت انگیز را با دوستان خود در توییتر ، فیس بوک ، لینکدین و وبلاگ های خود و موارد دیگر به اشتراک می گذارند.

 قانون شماره ۶ – اثر گذاری

بازاریابی در شبکه های اجتماعی زمانی مثمر ثمر خواهد بود که با چاشنی اثر گذاری بر مخاطب آمیخته شود. اصولا تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ که نتواند بر مخاطب اثر بگذارد بی فایده است. به عنوان یک بازاریاب شبکه های اجتماعی سعی کنید هر روز مقداری از وقت خود را صرف سنجش میزان اثر گذاری تبلیغات و مارکتینگ خود در شبکه های اجتماعی کنید. با افراد تماس بگیرد و سعی کنید رابطه ای خوب را با آنها رقم بزنید. اگر شما موفق شوید با افراد رابطه ای خوب را رقم بزنید آنها هم در پاسخ مطالب شما را به دنبال کنندگان خود پیشنهاد خواهند داد که به راحتی می‌تواند نام تجاری شما را بیش از پیش به همه بشناساند.

قانون شماره ۷- ترکیب با موتور های جستجو

اگر شما مطلب فوق العاده و با کیفیت را شبکه های اجتماعی منتشر کنید آن مطلب قطعا توسط کاربران در وبسایت هایی مانند فیس بوک ، توییتر و لینکدین به اشتراک گذاشته می‌شود. این به اشتراک گذاری و بحث ، راه خود را به طرف موتور های جستجو پیدا خواهد کرد و در آنها ایندکس خواهد شد و بار بعد هر کسی نام شما را در گوگل یا بینگ جستجو کند به مطالب شما در شبکه های اجتماعی یا نظرات خوب یا بد دیگران در مورد برند شما هدایت خواهد شد. فراموش نکنید که این مورد در گرو به اشتراک گذاری مطالب با کیفیت توسط شما و باز نشر شدن این مطالب توسط کاربرانتان است.

 قانون شماره ۸- ارزش 

اگر شما تمام وقت خود را مستقیما صرف توسعه و ترویج خدمات و محصولات کنید ، قطعا افراد دیگر تمایلی به شما نخواهند داشت. شما باید چاشنی ارزش را به ارتباطات خود اضافه کنید تا بر اثر گذاری بازاریابی خود بیفزایید. تمرکز بیش تر بر روی تولید محتوا با ارزش و در عین حال توسعه روابط با افراد میتواند بهترین ارزش های را برای نام تجاری شما به ارمغان بیاورد. زیرا در این صورت ، خود افراد به بهترین کاتالیزگر برای بازاریابی شما تبدیل خواهند شد.

 قانون شماره ۹- تشکر و قدرانی

قطعا هر کسی در مقابل کاری که برای دیگری انجام می‌دهد حداقل انتظار تشکری خشک و خالی را دارد. حال شما از افرای که به عنوان کاتالیزگر مارکتینگ شما عمل کرده اند می‌خواهید چگونه تقدیر کنید؟ روابط ساختمانی و متقابل یکی از فاکتور های بسیار مهم موفقیت در سوشیال مارکتینگ است. پس از هرکسی که گامی در جهت بهبود نام تجاری شما برداشت قدردانی و تشکر کنید.

قانون شماره ۱۰- قابل دسترسی بودن

برای اثر گذاری دیجیتال مارکتینگ شبکه های اجتماعی باید این حس را به افراد القا کنید که شما همیشه و در همه جا حضور دارید و نباید این طور باشد که بعد از انتشار یک مطلب غیبتان بزند. قابل دسترسی بودن به این معناست که شما باید به طور پیوسته مطالبی را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید تا مخاطب دریابد شما همیشه حضور دارید. پس اگر می‌خواهید در بازایابی شبکه های اجتماعی موفق باشید، برای افراد رفیق نیمه راه نباشید.

 

منبع: ایران تبلیغ

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *