برند موفق چگونه ساخته میشود
شما باید تصویر برند را بسازید ، خوب و درست شناخته شوید ، همان محصول و خدمتی که مشتریان می خواهند به آنها ارائه دهید و عقایدتان را با آن ها به مشارکت بگذارید .
برندهای موفق محلی متعددی تاکنون در ایران برند سازی را به درستی انجام داده اند . کافه مون (در شهر یزد) عمل روزمره خریدن یک فنجان دمنوش را به یک تجربه به یاد ماندنی تبدیل می کند و این کار را به واسطه ایجاد یک برند به یاد ماندنی انجام می دهد .
یک برند منحصربه فرد و یک لوگو ی به یادماندنی که دمنوش را نه فقط یک دمنوش ، بلکه یک حس خوشایند و مکانی با آرامش برای رفتن و دیده شدن می سازد . برند مون یک فرهنگ خلق کرد .
ضرورت وجود یک برند موفق
زمانی که محصولی را نام گذاری می کنید ، طبیعی است که بخواهید آن را تفسیر کنید . این مسیر قطعا مستقیم ترین راه برای انتخاب یک نام مرتبط خواهد بود . شرکت های تاریخی و شناخته شده ای هستند که نام آن ها کارشان و محصولشان را توضیح می دهد . به عنوان مثال: شرکت صنایع راهسازی و معدن ایران
در حالی که این نام های توصیفی احتمالا برای کسانی که نام گذاری را انجام داده اند بسیار راحت بوده است ، خود نام ها عمر خیلی بلندی ندارند و باید تبدیل به نام های اختصاری شوند .
به جای توجه به نام های برندی که به سادگی برند را تفسیر می کنند ، راه هایی پیدا کنید که در رابطه با چگونگی رفتار برند ، خلاقانه فکر کنید . یک نام مرتبط می تواند شخصیت جالب توجه یک برند را منتقل کند ، چیزی جالب در مورد محصول یا خدمت بیان کند یا این که می تواند در ارتباط با مخاطبان منتخب باشد و به زمینه فرهنگی آن ها مربوط گردد .
به عنوان مثال شوینده Bioclean را در نظر بگیرید . این نام نمادی از تمیزی و ارگانیک است. این نام کمک می کند که مخاطب به جای این مواجهه با نامی که فقط نمایانگر کفش است ، به ایده نمادین آن متصل گردد .
برندهایی که با استفاده از نام های توصیفی فقط از طریق منافع کاربردی ارتباط برقرار می نمایند ، فرصت ایجاد یک رابطه پرقدرت با مشتریان خود را از دست می دهند . یک نام پرقدرت و مبتنی بر ادراک ، داستانی می گوید که به صورت استعاری به محصول یا شرکت مربوط می گردد .
به این سه نکته در برند موفق کسب و کار توجه نمایید
برای پشت سر گذاشتن میل به نام های توصیفی و قدم گذاری به محدوده خلاق ، اینجا چند پیشنهاد ارائه شده است تا برند موفق از رنج مرتبط بودن نام خلاص شوید البته فراموش نکنید که نام های بی معنا امکان ثبت در اداره ثبت علائم تجاری را ندارد و باید یک مفهوم در فرهنگ دهخدا برای این منظور یافت :
۱- به جای این که تلاش کنید دقیقا کاری را که برند انجام می دهد توصیف کنید ، به اسم هایی توجه کنید که پیشنهاد دهنده هستند؛ پیشنهاد چیزی که برند انجام می دهد یا فلسفه آن .
۲- به نام های مدرن برند ها دقت کنید . شما باید به عنوان کلمه را توجه کنید و بعد به عنوان نام برند . به عنوان مثال اپل چگونه سخت افزار کامپیوتر ، موسیقی یا گوشی تلفن همراه را توصیف می نماید؟
۳- برند را با دیگران بازگو کنید تا عکس العمل آن ها را ببینید . آیا کنجکاو می شوند ، ناراحت می شوند ، گیج می شوند یا حس بد پیدا می کنند ؟ اگر آن ها تمایلی به بیشتر دانستن پیدا می نمایند ؟ نامی که انتخاب کرده اید در مسیر درستی قرار دارد . اگر بی حوصلگی نشان دادند ، گیج شدند یا ناراحت شدند، نامی که برگزیده اید نیازمند بازنگری است .
منبع:ایران تبلیغ