بازاریابی محتوا چیست
بازاریابی محتوا مانند هر روش بازاریابی دیگری ، بهمنظور فروش محصول یا خدمات شکل میگیرد . با توسعهی بسترهای ارتباطی ، تبلیغات مستقیم مانند گذشته توجه مخاطب را به خود جلب نمیکنند و مخاطب امروزی به سادگی گذشته به پیامهای تبلیغاتی اعتماد ندارد . از اینرو ، صاحبان کسب و کار تصمیم گرفتند برای ارائهی محصولات خود از محتوا استفاده کنند . محتوای مورد استفاده معمولا در قالب متن یا صوت و ویدیو است و توجه مخاطب را جلب میکند .
مخاطب محور بودن حرف اول در بازاریابی محتوایی
بازاریابی محتوا متمم بیشتر از هر کاری ، سعی در هدف قرار دادن مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه داشته باشید و بر این موضوع تمرکز کنید که چگونه میتوانید ارزشی فراتر از محصولات و خدمات خود به آنها ارائه دهید . با انجام این کار ، اعتماد و وفاداری را در آنها ایجاد خواهید کرد و به دنبال آن کسب درآمد خواهید داشت . بنابراین فارغ از نوع کسب و کار خود ، به خروجیهای بازاریابی خود توجه کنید و محتوای کمتر با کیفیت بیشتر را در نظر بگیرید . با بررسی و کشف مداوم نیازها و کمبودهای مشتریان خود ، میتوانید روند بازاریابی محتوای خود را زنده و پویا نگه دارید
اکثر بازاریابی های محتوا اشتباه صورت میگیرد
پولیزی بهعنوان یک متخصص فعال در عرصهی بازاریابی محتوا ، معتقد است که هنوز هم این روش یک راهکار مناسب برای ایجاد وفاداری در مشتری بهحساب میآید . وی میگوید : ۹۹ درصد از کسب و کارهای مربوط به بازاریابی محتوا راه را اشتباه میروند . خیلی از صاحبان این گونه کسب و کارها محتوای زیادی ایجاد میکنند و به دنبال آن نتایج بدی مشاهده خواهند کرد . در واقع آنها باید به محتوای تولیدی خود نگاه کنند و از خود بپرسند که در صورت توقف این روند ، چه اتفاقی خواهد افتاد ؟
بازاریابی محتوا محور آنچه در تولید محتوا اهمیت دارد ، اطمینان از ارسال پیام مناسب به مخاطب است . در غیر این صورت، وقت و انرژی خود را هدر میدهیم ! چنانچه با مشتریان خود ارتباط شفاف و پیوستهای داشته باشیم ، میتوانیم مشکلات آنها را حل کنیم و پذیرای بازخوردهای آنها برای ایجاد راه حلها و خدمات جدید باشیم . به این صورت ، بازاریابی محتوا به درستی انجام خواهد شد .
ساده بگیرید و ثابت قدم باشید
بازاریابی محتوا چیست جو پولیزی بهعنوان بنیانگذار مؤسسهی بازاریابی ، در خصوص سبک کار آمازون میگوید : آنها بهسادگی و بهطور مداوم روی نیازهای مشتریان خود متمرکز هستند . به این ترتیب که مشتری خود را شناسایی میکنند و کمبودهای وی را تشخیص میدهند و در این خصوص مدام راهکارهای جدید در نظر میگیرند . به همین دلیل است که آمازون توانست از یک کتابفروشی آنلاین به یک بازیکن روبهرشد در تمام عرصهها مانند دارو ، مواد غذایی ، مبلمان ، فناوری و دیگر موارد تبدیل شود . از اینرو هر چه آمازون بیشتر به مشتریان و نیازهای آنها تأکید کند ، فهرست محصولات قابل فروشش طولانیتر خواهد شد . آمازونیها در این زمینه بسیار درخشان عمل کردهاند و هر کسب و کار دیگری هم میتواند با استفاده از این دیدگاه نتایج مؤثری دریافت کند .
منبع:ایران تبلیغ