راهبرد های بازاریابی بین المللی
راهبردهای بازاریابی بین المللی درواقع قسمت های مهم یک راهبرد جهانی هستند . برای ساخت یک راهبرد بازاریابیجهانی خوب باید بتوانید این پرسش ها را پاسخ دهید : « من می خواهم در بازار بین المللی چه چیز را به دست بیاورم ؟ » ، « نقاط قوت و ضعف شرکت من برای حضور در بازارهای بین المللی چیست ؟ » ، «چگونه می توانم بر چالش های موجود در بازار غلبه کنم ؟ » ، « من برای حضور در این بازار چه توانایی هایی دارم ؟ »
بازاریابی بین الملل گذشته از این ، یک راهبرد بازاریابی جهانی خوب تمام کشورها از تمام نواحی دنیا را ادغام می کند و تلاش هایی را که آنها در راستای بازاریابی جهانی انجام داده اند ، هماهنگ می سازد . البته این راهبرد همیشه شامل تمام کشورها نمی شود اما باید برای مناطقی خاص استفاده شود . برای نمونه می توانید مناطقی نظیر آمریکای شمالی ، آمریکای لاتین ، اروپا ، خاورمیانه ، آسیا ، اقیانوسیه و آفریقا را به مناطق کوچک تر تقسیم کنید .
مسئله ای که فراتر از تقسیم نواحی جغرافیایی وجود دارد این است که همواره راهبرد بازاریابی جهانی تقریبا از چند چیز تشکیل می شود :
• نام های یکنواخت برند
• بسته بندی یکسان
• محصولات یکسان
• پیام های تبلیغاتی استانداردسازی شده
• قیمت گذاری هماهنگ
• جاانداختن محصول در بازار
• کمپین های هماهنگ برای فروش
راهبرد های بازاریابی بین المللی
به طورکلی ، دو راهبرد زیر از معروف ترین راهبردهای بازاریابی بین المللی هستند . شرکت هایی که در پی توسعه حضور خود در عرصه بین المللی هستند ، از آنها استفاده می کنند .
۱ – خلق فرهنگ برند قوی و یکپارچه . خلق برند یکپارچه و قوی که مشتریان با دیدنش یاد شرکت شما بیفتند و همیشه برای آ نها نامی آشنا باشد ، برای شرکت های خواهان رشد بین المللی یک اولویت است . با رشد روزافزون اینترنت در سراسر جهان ، ساختار برند به یک فرهنگ برند تبدیل شده است . به بیان دقیق تر ، این روزها بیش از پیش برند شما نشان دهنده فرهنگ شما است . اگر فرهنگ برند خود را وجه المصالحه قرار بدهید و درباره آن دچار اهمال کاری شوید ، به اعتبار شرکت تان لطمه وارد خواهد شد . برای نمونه ، گوگل را درنظر بگیرید که در این زمینه درس بزرگی گرفت .
بازاریابی بین الملل چیست با اینکه دولت چین گوگل را فیلتر می کند ، این شرکت موتور جست وجوی خودساسنسور کننده ای را در چین راه اندازی کرد . هر کسی که با اینترنت سروکار دارد ، می داند که گوگل در هر زمان و مکان می تواند اطلاعات مورد جست و جوی تان را در اختیارتان قرار دهد . پس گوگل چگونه می توانست چیزی را در چین علیه فرهنگ آن کشور راه اندازی کند ؟ در نتیجه ، چینی ها موتور جست و جوی گوگل را پس زدند .
۲ – طوری بازاریابی کنید که گویی مرزی وجود ندارد . به خاطر حضور گسترده رسانه های دیجیتال ، برندها نمی توانند همیشه راهبردهای مختلفی را در هر کشور درپیش بگیرند . به خاطر وجود اینترنت ، شرکت ها باید به نوعی رویکرد بازاریابی کم و بیش متحدی را انتخاب کنند
منبع:ایران تبلیغ