برندسازی در اینستاگرام
مقدمه برندسازی در اینستاگرام
وجود میلیون ها کاربر فعال در اینستاگرام آن را به دومین شبکه اجتماعی محبوب (بعد از فیس بوک) تبدیل ساخته است . در همین راستا استفاده از آن در راستای کسب وکار تصمیمی هوشمند محسوب می شود . با این حال در این رابطه تنها ایجاد یک صفحه ملاک نبوده و باید به طریق حرفه ای عمل کرد . اگرچه امروزه شبکه های اجتماعی زیادی وجود دارند ، با این حال میزان جذابیت شبکه مذکور به قدری بالا است که بسیاری از کارشناسان آن را محبوب ترین می دانند . درواقع در حال حاضر فیس بوک صرفا به علت قدمت طولانی تر خود در صدر قرار گرفته است و پیش بینی ها حاکی از آن است که تا چند سال آینده اینستاگرام به غول بی رقیب این عرصه تبدیل خواهد شد .با ما در برندسازی در اینستاگرام همراه باشید .
در همین راستا ضروری است تا صفحه ای برای شرکت خود داشته باشید تا برند شما به بهترین شکل شناخته شود . با این حال فراموش نکنید که تقریبا تمامی رقبای شما نیز این کار را انجام خواهند داد و به همین خاطر لازم است تا به بهترین شکل ممکن در این رابطه عمل کنید تا بتوانید به شهرت لازم دست یابید . در این رابطه خانم لیزا ایلمان (از افراد مشهور در زمینه توسعه کسب وکار) هفت مرحله را برای رسیدن به شهرت در اینستاگرام مطرح کرده است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت .
پروفایلی در اینستاگرام مشخص داشته باشید
در ابتدای کار خود لازم است در اینستاگرام تا شناسه کاربری ای برای خود تعریف کنید . در این رابطه بهتر است از عبارات طولانی همراه با جزییات زیاد نظیر استفاده از نقطه و خط فاصله و مواردی نظیر آن خودداری کنید . با این اقدام کاربر قادر خواهد بود تا با حتی یک بار شنیدن به راحتی آن را به خاطر بسپارد . در ادامه نیاز است تا بخش توضیحات اینستاگرام را پر کنید . در این رابطه توصیه می شود اطلاعات شما مختصر و در عین حال جامع باشد . همچنین لازم است آدرس سایت و سایر پل های ارتباطی در آخر بخش توضیحات اضافه شوند . توجه به این نکته ضروری است که در اینستاگرام امکان کپی برداری از متن وجود ندارد و به همین خاطر لازم است آدرس سایت به شکل تگ شده اضافه شود تا دسترسی کاربر به شکلی راحت تر در اینستاگرام انجام شود .با ایران تبلیغ همراه باشید .
از اهمیت عکاسان در برندسازی اینستاگرام حرفه ای غافل نشوید
با توجه به این امر که تمرکز اصلی اینستاگرام روی ارسال عکس است ، به همین خاطر لازم است که به بهترین شکل در این رابطه اقدام کنید . در واقع کاربران در ابتدا تصویر مطالب شما را مشاهده و سپس شرح شما را مطالعه می کنند . به همین خاطر لازم است تا از همان ابتدا با عکاسی حرفه ای قرارداد امضا کنید . فراموش نکنید برندسازی اینستاگرام که صفحه شما به نوعی اعتبار و شخصیت شرکت محسوب شده و ارسال مطالب با تصاویر بی کیفیت و معمولی برندسازی اینستاگرام بدون تردید مخاطب را تحت تأثیر قرار نخواهد داد.
همچنین در رابطه با مدیریت صفحه خود ، بهتر است از فردی حرفه ای در این رابطه استفاده کنید . اگرچه این اقدامات هزینه بر خواهد بود ، با این حال نتایج آن کاملا ارزش این کار را خواهد داشت . همچنین لازم است از تمامی امکانات این شبکه محبوب نظیر پست موقت و ارسال فیلم نیز در راستای شناساندن بهتر محصول و برند خود را در برندسازی اینستاگرام استفاده کنید .
سبک مخصوص خود را در برندسازی در شبکه های اجتماعی داشته باشید
یکی از موارد بسیار مهم این است که به هر طریقی برندسازی در شبکه های اجتماعی که ممکن است خود را از سایرین متمایز سازید . این امر در رابطه با نوع تصاویر ، ادبیات متن ها و همچنین تعداد و تنوع پست ها صدق می کند . در این رابطه بهتر است محصولات خود را با پس زمینه ای یکسان معرفی کنید تا بیننده به محض دیدن برندسازی در شبکه های اجتماعی آن حتی در پیج های افراد دیگر ، بتواند تشخیص دهد که تصویر گرفته شده متعلق به برند شماست . همچنین ادبیات شما در بخش توضیحات باید ساختاری شبیه به هم داشته باشد تا بهتر با مخاطب ارتباط برقرار کند .
با این حال این امر به معنای عدم استفاده از تنوع نبوده در برندسازی در شبکه های اجتماعی و لازم است همواره سورپرایزی برای مخاطبان خود داشته باشید تا آنها رغبت در برندسازی در شبکه های اجتماعی مراجعه مجدد به صفحه شما را داشته باشند .
تعداد هشتگ های خود را در برندسازی چیست بالا ببرید
برندسازی در اینستاگرام استفاده از هشتگ در پایین توضیحات شما باعث خواهد شد تا مطلب ارسالی ، در دسته بند هایی قرار گیرد که خود منجر به بیشتر دیده شدن شود . با این حال استفاده از هشتگ های برندسازی چیست نامرتبط به بهانه افزایش تعداد آن ، امری است که شخصیت برند شما را پایین خواهد آورد . به همین خاطر لازم است مجموعه ای برندسازی چیست از هشتگ های مورد نیاز را در اختیار داشته باشید تا در هر پست از آنها استفاده کنید . فراموش نکنید که بهتر است هشتگ های شما به ترتیب اهمیت باشد و نیز همواره از عناوینی یکسان استفاده کنید تا همپارچگی و هماهنگی بهتری صورت گیرد .
انتشار پست در بازههای زمانی مشخص در برندسازی
برندسازی در اینستاگرام انتشار پست در بازههای زمانی مشخص به نوعی احترام به مخاطب تلقی میشود . بسته به نوع فعالیتهای برندسازی و برند خود میتوانید بازههای برندسازی زمانی روزانه و هفتگی مشخصی را طبق تقویم محتوایی مشخص برای برند خود در برندسازی نظر بگیرید . داشتن تقویم محتوایی سبب انسجام فعالیتهای برند شما شده و به دستهبندی ذهن مخاطبان برندسازی شما کمک خواهد کرد .
تبادل با سایر پیجها و تاثیرگذاران در برندسازی در فضای مجازی
برندسازی در اینستاگرام تبادل با تاثیرگذاران و سایر پیجهای برندسازی در فضای مجازی مرتبط سبب جذب مخاطبان جدید خواهد شد . زیرا افراد بیشتری با برند شما مواجه میشوند . همین مواجه شدن افراد جدید و به اشتراکگذاری تجربهی مشتریان میتواند وجهه مثبتی به برند شما ببخشد . بنابراین تبادل با پیجهای پرطرفدار مرتبط با برندسازی در فضای مجازی محصولات برندتان را به عنوان گامی موثر برای برندسازی در اینستاگرام فراموش نکنید .
استفاده از محتوای ویدئویی در برندسازی اجتماعی
برندسازی در اینستاگرام محتوای ویدئویی سبب افزایش برندسازی اجتماعی تعامل برند شما با مشتریانتان خواهد شد . به اشتراکگذاری ویدئوهای آموزش استفاده از محصول و مراحل تهیهی آن باعث میشود که نام برند شما به عنوان یک برند معتبر در ذهن مشتری ماندگار شود . بنابراین سعی کنید گاهی ویدئوهایی از همکاران و کارمندان خود نیز تهیه کرده در برندسازی اجتماعی و در پیج اینستاگرام و برندسازی اجتماعی خود منتشر کنید . استوری اینستاگرام نیز یکی دیگر از عوامل مهمی است که میتواند سبب افزایش برندسازی اجتماعی تعامل با مشتریان شما شود .
۳۰ دی ۱۳۹۶