بازاریابی جهانی از دیدگاه کارشناسان با مطلبی مفید و آموزنده دیگر در خدمت شما عزیزان هستم ، تا پایان همراه ما باشید شاید این مطلب پاسخ و الگویی مناسب برای شما باشد تا بتوانید هدفتان را مشخص کنید و به سوی آن گام بردارید .
چگونه در بازاریابی جهانی خودی نشان دهیم
بازاریابی جهانی عبارت است از فرآیند تنظیم راهبردهای بازاریابی شرکت و تطبیق آنها با شرایط سایر کشورها . البتهبازاریابی جهانی چیزی فراتر از فروش محصولات و خدمات در خارج از مرزها و در سراسر جهان است . به بیان دیگر،بازاریابی جهانی عبارت است از فرآیند تمام وقت برنامه ریزی ، خلق ، موقعیت یابی و تبلیغ محصولات تان در بازارجهانی . اگر می خواهید درک بهتری از بازاریابی جهانی ، راهبردها ، نمونه ها و مشکلات آن پیدا کنید ، در ادامه با ایران تبلیغ همراه باشید .
به گزارش ایران تبلیغ ، کسب وکارهای بزرگ معمولا در خارج از کشوری که محصولات شان را در بازار آنها عرضه می کنند ، دارای دفاتر مرکزی هستند . در حال حاضر ، با ظهور اینترنت و تسهیل ارتباطات انسانی ، حتی کسب وکارهای کوچک می توانند محصولات و خدمات خود را در سراسر جهان به دست مصسورف کننده و مشتری برسانند . اگر کسب وکاری تصمیم بگیرد که محصولات و خدمات خود را در عرصه بین المللی عرضه کند ، شاید از طرف شرکت های بین المللی ، که آنها هم می خواهند حضور بین المللی خود را تثبیت سازند ، با رقابت داخلی مواجه شود . وجود این رقابت حضور در عرصه بین المللی را برای بسیاری از کسب وکارها تقریبا به یک ضرورت تبدیل کرده است .
سودمندی بازاریابی جهانی برای کسب و کار
بازاریابی جهانی درصورتی که درست انجام شود ، فواید زیادی دارد . از جمله :
۱ – اول از همه می تواند تأثیر بخشی محصول یا خدمات شما را بهبود بخشد . علت این امر این است که شما هرچه بیشتر رشد کنید ، معلومات جدیدی کسب کنید و مطالب را سریع تر بیاموزید ، در تولید محصول و ارائه خدمات تأثیرگذاری بیشتری خواهید داشت .
۲ – ثانیا ، با بازاریابی جهانی می توانید از مزیت رقابتی قدرتمندی برخوردار باشید . شرکت ها به راحتی می توانند دربازار محلی رقابت کنند ، اما رقابت در عرصه بین المللی است که برای شرکت ها یک چالش محسوب می شود و معدودی از آنها می توانند در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشند . از این رو اگر بتوانید در عرصه بین المللی رقابت کنید و رقبای تان نتوانند این کار را بکنند ، در صنعت خود نیروی قدرتمندی خواهید بود .
۳ – ثالثا ، با بازاریابی جهانی خواهید توانست آگاهی مصرف کننده از برند محصول یا خدمات خود را بالا ببرید . از طریق اینترنت ، مصرف کنندگان می توانند پیشرفت شما را در عرصه جهانی رصد کنند .
۴ – و در آخر اینکه بازاریابی جهانی می تواند هزینه ها را کاهش و پس اندازها را افزایش دهد . شما اگر تمرکز خود را بر سایر بازارها معطوف کنید ، خواهید توانست با استانداردسازی فرآیندهای تان صرفه جویی به مقیاس کنید . تازه این غیر از پس انداز هایی است که استفاده از اینترنت برای تان به همراه خواهد داشت .
مسیر های اولیه در بازاریابی جهانی
گردهمایی بازاریابی جهانی شرکت هایی که در مسیر جهانی شدن رو به تکامل هستند ، این مسیر را به تدریج طی می کنند . شرکت در اولین مرحله باید روی فعالیت در بازار داخلی تمرکز کند . بازاریابی جهانی چیست در مرحله دوم ، شرکت هنوز بر بازار داخلی متمرکز است ، اما صادرات را هم در دستور کار خود قرار داده است . در مرحله سوم ، شرکت باید بازاریابی خود را به خارج از مرزها ببرد . این مرحله بیشتر از سمت شرکت های چندملیتی در دستور کار قرار می گیرد .مدیریت بازاریابی جهانی بدین ترتیب ، تطبیق به امری ضروری بدل شده است . در چهارمین و آخرین مرحله ، شرکت با توسعه برنامه ها و محصولات خود به بازارهای جهانی ، خلق ارزش خواهد کرد . قطعا برای تکامل این فرآیند هیچ محدودیت زمانی وجود ندارد .
منبع:ایران تبلیغ