بازاریابی اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار می تواند یک راز باشد. در مقاله ای چنین دیدگاهی نوشته شده بود که : “اگر شما یک هنرمند مشهور نیستید، معروف شدن در اینستاگرام کار بسیار سختی است”. در حالی که ممکن است این موضوع تا حدودی حقیقت داشته باشد، مطمئن هستم که شما لزوما به دنبال شهرت نیستید؛ در عوض میخواهید جایگاهی قابل اطمینان در پلتفرم، به منظور درگیری بیشتر و ارتباط با بازار هدف خود بسازید. این مقاله از طریق ۱۰ راهنمایی به شما در استفاده از بازاریابی اینستاگرام برای انجام درست این کار کمک میکند.
۱ ) هشتگ باید بخشی از استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما باشد
به غیر از تصاویر، هشتگها مهمترین عنصر پست شما هستند. در حالی که نوشتن شرح تصاویر به شما کمک میکند تا به بیان داستان پشت تصویر خود بپردازید، هشتگها به شما اجازه دیده شدن تصویر و توضیح آن، توسط افراد خارج از حوزه فعلی فالوور ( دنبالکنندگان ) های شما را میدهد.
هنگامی که کاربران، هشتگهای مربوط به صنعت مورد نظر خود را جستجو میکنند شما به دنبال نمایش پستهای خود هستید. اگر اینگونه نباشد فرصت مناسبی را برای رقبایتان برای نشان دادن پستهایشان، افزایش نفوذ و افزایش تعداد فالوورهایشان ایجاد کرده اید.
در اینجا سه استراتژی اصلی که میتوانید برای انتخاب هشتگها استفاده کنید وجود دارد :
- استفاده از هشتگهای محبوب که بیشترین شانس برای جستجو را دارند ( به عنوان مثال: #TBT، و غیره )
- استفاده از هشتگهایی با محبوبیت کمتر اما در عین حال بسیار مرتبط. این هشتگها ممکن است کاربران کمتری را به پست های شما جذب کنند، اما در عوض کسانی که پیدا میکنند بیشتر کاربران هدف شما خواهند بود.
- استفاده از هشتگهایی که به طور معمول تصور میشود فالوورهای بیشتری را جذب کند؛ به عنوان مثال: #followme # follow4follow و #follow
بدون در نظر گرفتن اینکه از کدام یک از این سه استراتژی استفاده میکنید، سعی کنید حداقل از یک هشتگ در هر پست استفاده کنید. در مورد استفاده بیش از حد از هشتگها نیز نگران نباشید؛ برخی تحقیقات نشان میدهند که درگیری در پستهایی که بالای ۱۱ هشتگ دارند، بیشتر است!
۲ ) بخشی از جامعه اینستاگرام باشید
همانند تمام بازاریابی شبکههای اجتماعی، اینستاگرام زمانی که شما از آن برای برقراری ارتباط با سایر کاربران استفاده میکنید بسیار خوب عمل میکند. استفاده از پلتفرم تنها به ارسال تصاویر در فضای کوچک اطرافتان محدود نمی شود، بلکه به شرکت کردن و یا ایجاد جامعه در مورد آن عکس اشاره دارد.
راه های بسیاری برای ساخت و یا حضور به عنوان بخشی از یک جامعه در بازاریابی اینستاگرام وجود دارد. استفاده از هشتگها به شما اجازه میدهد تا با کاربرانی که تا به حال هرگز آنها را ملاقات نکرده اید ارتباط برقرار کنید. ابراز علاقه ( لایک ) و اظهار نظر در عکس های افراد دیگر باعث ارتباط شما با جامعه بزرگتری میشود ( و اغلب به شما کمک میکند فالوورهای خود را افزایش دهید زیرا افراد معمولا فعالیتهای شما را پاسخ خواهند داد ). شرکت در کمپینهای بازاریابی اینستاگرام برای پیشبرد یک هدف ارزشمند میتواند به شما جهت حضور در همکاریهای بزرگتر کمک کند. به اشتراکگذاری تصاویر و فیلم از وقایعی که اتفاق میافتد باعث میشود فالوورهای شما احساس کنند در آن فعالیت بودهاند، و یا یک بخش واقعی از جامعه شما هستند.
۳ ) تناوب بهینه ارسال پست را بدانید
شما احتمالا تعداد زیادی مشاورهی متناقض در مورد اینکه هر چند مدت یک بار در اینستاگرام خود پست بگذارید، شنیدهاید. اما در نهایت، تنها شما میتوانید تصمیم بگیرید که بهترین رفتار با مخاطبانتان کدام است.
به عبارت دیگر، از افزایش پستهای خود زمانی که فرصت آن ایجاد میشود نگران نباشید. با یک پست در روز شروع کنید، و به تدریج سعی کنید تعداد آن را افزایش دهید. هنگامی که به نقطهای رسیدید که تعامل در حال کاهش بود، تعداد پستها را تا حدودی کم کنید تا زمانی که دوباره به سطح مطلوب خود بازگردید.
منبع:ایران تبلیغ