بازاریابی اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار می تواند یک راز باشد. در مقاله ای چنین دیدگاهی نوشته شده بود که : “اگر شما یک هنرمند مشهور نیستید، معروف شدن در اینستاگرام کار بسیار سختی است”. در حالی که ممکن است این موضوع تا حدودی حقیقت داشته باشد، مطمئن هستم که شما لزوما به دنبال شهرت نیستید؛ در عوض میخواهید جایگاهی قابل اطمینان در پلتفرم، به منظور درگیری بیشتر و ارتباط با بازار هدف خود بسازید. این مقاله از طریق ۱۰ راهنمایی به شما در استفاده از بازاریابی اینستاگرام برای انجام درست این کار کمک میکند.
۴) تصاویر خود را مرتبط با احساس به برند خود نگه دارید
برخی از موفق ترین برندسازی های موجود در اینستاگرام توجه زیادی به چگونگی برقراری ارتباط میان تصاویرشان با هویت نام تجاری خود دارند. به نظر میرسد که یک شمای کلی از تصاویر خود دارند و این شمای کلی نیز ارتباط نزدیکی با تصویر کلی شرکت آنها دارد.
۵ ) کل مشخصات خود را بهینه کنید
بهینهسازی درست مشخصاتتان در بازاریابی اینستاگرام زمان زیادی نمیبرد اما میتواند تاثیر قابل توجهی در تعداد افرادی که وارد سایت شما میشوند ( بدون توجه به دیدگاه آنها در مورد برند شما ) داشته باشد. برخی از بهترین شیوهها برای بهینه سازی مشخصاتتان عبارتند از :
- اطمینان حاصل کنید که تصاویر و توضیحات آنها با احساس نام تجاریتان هماهنگ است.
- همیشه لینکی برای ارتباط به وب سایت خود داشته باشید. ممکن است تمایل داشته باشید صفحه فرود خاصی برای بازدیدکنندگان اینستاگرام خود ایجاد کنید و یا در مقصد لینک، برای ترویج کمپین فعلی و یا مطالب خود تغییر موقتی انجام دهید.
- از آرم شرکت خود در جایی از مشخصات خود استفاده کنید به طوری که کاربران بدانند که این یک پروفایل رسمی برای شرکت شما است.
- یک هشتگ با نام تجاری خاص به مشخصات خود اضافه کنید به طوری که کاربران بدانند که آن نام متعلق به شماست.
- مکان فیزیکی خود را در صورتی که یک کسب و کار محلی هستید ذکر کنید.
- مطمئن شوید که تصاویر، مطالب و محتواهای شما با ویژگیهای محصولات دیگر رسانههای اجتماعی شما سازگار هستند.
۶ )ابزارهای مناسب جهت سادهتر کردنبرای استراتژی بازاریابی اینستاگرام
شما می توانید در اینستاگرام تنها با استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام خود موفق شوید. با این حال، بسیاری ابزار بزرگ دیگر نیز وجود دارند که میتوانند به شما در صرفهجویی در زمان کمک کرده و همچنین بینش بهتری درمورد عملکرد پستهایتان در پلتفرم بدهند.
یکی از ابزارهای چند منظوره ( Iconosquare ) است. این ابزار اجازه دسترسی به حساب کاربریتان را از طریق مرورگر وب فراهم می کند، عکس ها و فیلم هایی که بیشترین تعامل را دارند پیدا می کند و اینکه چه کسی در حال فالو کردن ( دنبال کردن ) و یا آن فالو ( دنبال نکردن ) شما هست را پیگیری می کند.
ابزارهای دیگر شامل ( Schedugram ) ( برای برنامه ریزی پست ها )، ( INK361 ) ( یک ابزار کامل خدمات برای مشاهده، برنامه ریزی و مدیریت پست ها ) و ( Piqora ) ( برای کمک به شما در پیدا کردن پست جذاب برای به اشتراک گذاشتن با مخاطبان خود ) هستند.
۷ ) استفاده از تبلیغات اینستاگرام
در حال حاضر اینستاگرام اجازه تبلیغات بر روی پلتفرم را به تمامی کسب و کارها داده است. تا چند ماه پیش، تنها برندهای بزرگ میتوانستد به این ویژگی دسترسی داشته باشند. به خاطر داشته باشید که شما در حال حاضر نیاز به یک حساب فیسبوک برای ایجاد تبلیغات اینستاگرام دارید.
۸ ) افزایش تعداد فالوورها ترکیب هنر و علم است.
بدون داشتن یک پایگاه محکم از فالوورها، تلاش شما در اینستاگرم به احتمال زیاد بیثمر خواهد بود. خوشبختانه، راز افزایش فالوورها نسبتا ساده است : تعامل پایدار به طور طبیعی منجر به افزایش فالوورها میشود. به عبارت دیگر، همچنان که شما در حال ارسال پستهای جذاب و تصاویر مربوط هستید، تعداد فالوورها به طور طبیعی افزایش مییابد.
استراتژیهایی برای سرعت بخشیدن به این روند وجود دارند که عبارتند از :
- به یاد داشته باشید که کمیت، کیفیت را از بین میبرد. حساب خود را برای نگهداری از تنها بهترین تصاویر ویرایش کنید. هیچ کس علاقه ندارد فردی را که هزاران عکس بی معنا از مواد غذایی و یا دیگر عکسهای تصادفی میگذارد دنبال کند.
- همیشه یک عنوان جذاب و مرتبط داشته باشید. پرسیدن یک سوال در عنوان، راه بسیار خوبی برای افزایش تعامل مخاطبان است.
- مقاوم باشید. بدانید برای چه افرادی و به چه دلیلی پست میگذارید.
- از ابزاری مانند ( Piqora ) برای دیدن تصاویری که منجر به ایجاد بیشترین تعامل شدهاند استفاده کنید ( سپس تعداد بیشتری از آنها را ارسال کنید ).
- اظهار نظر در عکسهای خود و دیگر افراد را حفظ کنید. زمانی که افراد تعامل منظم شما را ببینند احتمال بیشتری وجود دارد که شما را فالو کنند.
- در هر مکانی حساب کاربری اینستاگرام خود را ارتقا دهید.
۹ ) یک فالوور باشید
ترجمه ی عکس
جستجوی مکانها، افراد و عکسها
جستجوی عکسها در اینستاگرام
به عنوان مثال: #صبحانه، #ماشینهای قدیمی، # تعطیلات
جستجوی افرادی که از اینستاگرام استفاده میکنند.
به عنوان مثال : کوین
جستجوی عکسهای پست شده در هر منطقه بر روی نقشه
به عنوان مثال: توکیو، لندن، شانگهای
شما احتمالا نمی توانید بدون فالو بک کردن افراد آنها را داشته باشید مگر اینکه شما یک برند بزرگ و نام تجاری شناخته شده باشید. نه تنها باید فالوورهای خود را فالو بک کنید بلکه باید به طور فعال به جستجوی کاربران جدید نیز بپردازید.
برخی استراتژیهایی که میتوانید از آنها برای پیدا کردن افرادی که ارزش فالو کردن را دارند استفاده کنید عبارتند از :
- افرادی را که از قبل میشناسید را دنبال کنید : زمانی که وارد اینستاگرام میشوید، به صفحه پروفایل خود بروید، گوشه سمت راست بالای صفحه بر روی “لیست پیدا کردن دوستان”، برای پیدا کردن لیست دوستان در فیسبوک و کاربران پیشنهادی کلیک کنید.
- افراد و یا شرکتهایی را که نوار جستجوی اینستاگرام مورد استفاده آنها را میشناسید فالو کنید.
- افراد اثرگذار بر صنعت خود را دنبال کنید.
- کاربرانی را که عوامل تاثیرگذار در صنعت شما را دنبال میکنند، فالو کنید.
- جستجو برای هشتگهای مرتبط با صنعت. این مورد شاید موثرترین استراتژی برای پیدا کردن کاربران هدف در بازار دنج شما است.
- از طریق جستجوی گوگل برای پیدا کردن کاربران با نفوذ در صنعت خود استفاده کنید ( به عنوان مثال، شبکه های اجتماعی + اینستاگرام )
- از ابزاری مانند ( gramfeed ) برای جستجوی راحت افراد، مکانها و تصاویر استفاده کنید.
۱۰ ) ارسال انواع عکسها و فیلمهای جذاب
ارسال دوباره و دوبارهی یک نوع از محتوا کار آسانی است ( این موضوع درمورد تمام پلتفرمهای رسانه های اجتماعی و نه فقط درمورد اینستاگرام صدق میکند ). به دنبال تغییر و بهبود استراتژی و نظارت بر فرمتهایی که بیشترین تعامل را ایجاد میکنند، باشید.
همانطور که شما تصمیم میگیرید چه مطلبی را ارسال کنید، انتخاب استراتژی مناسب که احتمال زیادتری برای لایک خوردن و کامنت گرفتن دارد نیز مهم است.
امیدواریم استراتژی بازاریابی اینستاگرام ذکر شده، انگیزه لازم برای شروع استفاده از اینستاگرام به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی شما و یا افزایش سرمایه گذاری فعلیتان در پلتفرم را ایجاد کرده باشد. با توجه به استفاده بیش از یک سوم از تمام بازاریابان حاضر از این شبکه اجتماعی، روشن است که اینستاگرام ارزش واقعی برای کسب و کار را صرف نظر از اندازه و یا صنعت حفظ می کند.