تعیین هویت مشتری به وسیله ی برند (CBI)

مفهوم تعیین هویت مشتری به وسیله ی برند (CBI) به ما کمک می کند تا دریابیم که چگونه، چه وقت و چرا برندها به مشتریان کمک می کند تا هویت خود را تعیین کنند. این مقاله به ارائه و آزمایش یک چهارچوب نظری منسجم در رابطه با پیشینه ی CBI می پردازد. شش عامل اصلی CBI، یک عامل تعدیل کننده و دو نتیجه به وسیله ی داده های تحقیقاتی مورد آزمایش قرار می گیرد که از طریق یک نمونه ی آزمایشی گسترده از مشتریان آلمانی جمع آوری شده بودند.

نتایج به دست آمده موید آن است که پنج تا از این شش عامل با عناوین شباهت برند، تمایز برند، فواید اجتماعی برند، زیبایی و ملایمت برند و تجارب خاطره انگیز از براند، تاثیر بسیار زیادی دارند. به علاوه، ما در خواهیم یافت که هنگامی که مشتریان ارتباطی بسیار عمیق با خود محصولات داشته باشند، هر پنج عامل مذکور دارای روابطی قوی و غیر عادی با CBI خواهند بود. و بالاخره اینکه، CBI با نتایج مورد نظر شرکت، وفاداری به برند و پشتیبانی از آن در ارتباط است.

از لحاظ مدیریتی و نظری

همچنین، اهمیت این یافته ها از لحاظ مدیریتی و نظری مورد بحث قرار می گیرد. انتخاب کالاها به صورت ساده تری انجام می گیرند. یا به صورت عادی و یا بر اساس امیال موقتی و لحظه ای – چون ما در می یابیم که یک کالا با اهداف، احساسات و تعاریف صورت گرفته از آن همخوانی بیشتری دارد.

( سیدنی، لوی،۱۹۵۹). چرا Toyota Prius از موفقیت بسیار زیادی برخوردار است، در حالی که دیگر مدل های ترکیبی تلاش زیادی می کنند تا برای خود مشتری پیدا کنند؟ یکی از پاسخ هایی که به این پرسش می توان داد این است که کسانی که Prius را می خرند و با آن رانندگی می کنند می خواهند همه بدانند که آنها در حال استفاده از مدلی ترکیبی هستند…. در حقیقت، بیش از نیمی از خریداران Prius که در فصل بهار امسال مورد سوال قرار گرفتند، پاسخ دادند که دلیل اصلی آنها برای خرید اینچنین خودرو آن است که می خواهند مورد توجه قرار گیرند.

چطوری میشه مشتری همیشگی جذب کرد

خیلی از افراد علاوه بر داشتن فروشگاه ، به صورت آنلاین هم کالاهاشون رو میفروشن . با این کار به تعداد بیشتری افراد خدمات میرسونن و مشتری های بیشتری دارن. اما سوالی که ذهنِ هر فروشنده ای رو به خودش مشغول میکنه اینه که چطوری یک مشتری رهگذر رو تبدیل به مشتری دائمی کنیم؟

این روزا نه تنها راضی کردن مشتری کافی نیست، بلکه باید نیازهای مشتری رو پیش بینی و خواسته های اون رو مورد بررسی قرار داد. یک مشتری زمانی راضی هست که نه تنها خودش دوباره برای خرید محصولات به سمت برند و فروشگاه شما برگرده بلکه شخص دیگه ای رو هم به همراه خودش بیاره.راه های زیادی وجود داره که با اون ها شما میتونین یک مشتری رو مال خودتون کنین و اون به برند شما وفادار بمونه. در ادامه روش هایی رو با هم بررسی میکنیم.

راهای جذب مشتری

مشتری ها رو خوشحال کنین.
بسیاری از فروشنده ها در طراحی نرم افزار اندروید، از فضای حاکم بر کسب و کارهای آنلاین و طراحی نرم افزار اندروید گله دارن!در این فضای آنلاین معمولاً نوعی جو بی اعتمادی وجود داره. بنابراین سعی نکنین همون اول و با شتاب، یک وسیله رو به مشتری ای که اولین باره میخواد ازتون خرید کنه بفروشین.
به جای این کار، اگه فروشگاهی در بیرون دارین، آدرس صفحه های آنلاینتون رو به مشتری بدین . اون ها رو در سیستم پیامکی تون ثبت نام کنین و ترغیبشون کنین در صفحه های اجتماعی شما فعال باشن.در ادامه، می تونین با صرف زمان و با استفاده از تکنیک های خاصی، اون ها رو به یک مشتری خوشحال و دائمی برای خودتون تبدیل کنین.

امکانِ بازدید از محصولات رو برای مشتری ها فراهم کنین.این روز ها کسب و کار آنلاین رونق زیادی داره و خیلی از مشتری ها ترجیح میدن به جای صرف هزینه رفت و آمد و موندن تو ترافیک کالا های مورد نیازشون رو آنلاین بخرن.

ولی بعضی وقت ها مشتری ها در ساخت نرم افزار اندروید رایگان دلشون میخواد یه کالا رو حتما از نزدیک یا در ساخت نرم افزار اندروید رایگان ببینن. حتی اگه فروشگاهی ندارین در ساخت اپلیکیشن اگه مقدوره بهتره اقلا ماهی یک بار شو ی بازدید از محصولات بزارین تا مشتری های بتونن با مراجعه کالای مورد نیازشون رو لمس و خریداری کنن. این کار باعث افزایش اعتماد اون ها به شما و تبلیغات مثبت هم میشهاطمینان خاطر از کالاهای معرفی شده.اولین و نخستین خواسته ی هرمشتری ای این هست که میخواد مطمئن بشه.شما همان کالایی رو که معرفی میکنین میفروشین.پس بهتره با گذاشتن ویدئوها و عکس های مختلف از اون محصول و همین طور مورد قبلی که گفته شد اون ها در ساخت اپلیکیشن رو مطمئن کنین.

نحوه ی جذب مشتری به وسیله ی برندسازی

نحوه ی جذب مشتری به وسیله ی برندسازی

هزینه جذب مشتریان و برندسازی جدید  بسیار بیشتر از  حفظ مشتریان در برندسازی موجود است لذا مدیران باید بگونه ای عمل کنند کهمشتریان متعهد را همواره از شرکت راضی نگهدارند ، زیرا مشتریان متعهد نه تنها بعنوان یک مشتری دائمی برای شرکت خواهند بود بلکه بعنوان یک تبلیغ کننده  برند نیز عمل می کنند . همانطور که یافته های پژوهش نشان داد ،مشتریان متعهد خود را موظف به بیان نقاط  قوت شرکت به دیگران میدانند و مشتریان بالقوه را به خرید از شرکت ترغیب می نمایند . که این یکی از مهمترین تأثیرات تبلیغات شفاهی مثبت می باشد .

طبق نتایج بدست آمده ، مهمترین عوامل تأثیر گذار بر شناخت مصرف کنندگان برند ، ویژگی های نامحسوس و بنیادی آن برند از جمله ارزش های آن برند هستند ، در تأثیر گذاری بر روی رفتار مشتری نقش بسیار مهمی دارند . مفهوم این جمله دو لایه ای است : اول اینکه ارزش های برند باید بر اساس ارزش های بزرگترین بخش مشتریان فعلی یا بالقوه باشد و دوم اینکه بسیار مهم است که مدنظر داشته باشیم که همانطور که ارزش های گروه هدف در طی زمان تغییر می کنند ، ارزش های برند هم باید تغییر کنند . بنابراین ، مدیران برند باید مرتب ارزش های مشاهده شده آن برند را و همچنین ارزش های مصرف کنندگان را زیر نظر داشته باشند که بفهمند آیا بین آنها شکافی وجود دارد .

برندو ارزش های مصرف کننده

طبق نتیجه بدست امده که تناسب بین برندسازی و ساخت برنامه و ارزشهای مشاهده شده برندسازی و ارزش های مصرف کننده ، شناخت مصرف کنندگان برند را افزایش می دهد ، اهمیت ارتباطات متمرکز شده و شخصی شده بر روی برند را این مطلب نشان می دهد که مصرف کنندگان در برندسازی درباره برندهایی که با آنها شناخته میشوند بیشتر گفت و گو درباره برندسازی و ساخت برنامه می کنند . طبق این نتایج ، تبلیغات بازاریابی که به شکل واحدی درباره ارزش های برندی که مطابق با ارزشهای گروه مصرف کنندگانی که مدنظر آنهاست گفت وگو می کنند.

تأثیر مثبتی بر روی شناخت مصرف کنندگان یک برند خواهد داشت . مطابق این نتیجه بدست آمده که مصرف کنندگانی که با یک برندشناخته می شوند و نسبت به آن متعهد هستند احتمال اینکه تبلیغ شفاهی مثبتی ایجاد کنند بیشتر است ، مدیران برند ها می توانند  ، از رسانه های اجتماعی استفاده کنند.

رسانه های اجتماعی و ساخت نرم افزار کار تبلیغ شفاهی مثبت را تسهیل کرده و این حس را القا می کنند . زیرا این رسانه ها در ساخت نرم افزار همچون سکو هایی برای گفت و گوی فعلی و انفعالی ، مشارکت و به اشتراک گذاشتن اطلاعات بین مصرف کنندگان می باشند.

 

منبع: ایران تبلیغ

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *