چرا مردم به‌جای عکس‌العمل نشان دادن به صدها تبلیغی که هر روز می‌بینند و یا می‌شنوند; باید به متن تبلیغاتی شما واکنش دهند؟

چگونه یک متن تبلیغاتی تاثیر گذار بنویسیم

می خواهید برای کسب و کار خود تبلیغ نمایید؟ این نکات و مراحل را دنبال کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

۱- با برجسته ترین برتری کالا یا خدمات خود شروع کنید

این همان چیزی است که می خواهد به چشم بیاید، آن را بیابید و مشخص کنید; شاید انتخاب این برتری برای شما خیلی ساده نباشد; اما برای این منظور کافیست از خود بپرسید کالا و خدمات شما چه برتری دارد که آنرا از محصولات دیگر متمایز می کند؟ چه چیز خاصی دارید؟ آیا این برتری قیمت است؟ راحتی یا قابلیت اطمینان است؟

۲- تیتری که توجهات را به خود جلب کند بنویسید.

رعایت این اصل در تبلیغات بسیار مهم است; مردم در حال بمباران شدن با اطلاعات هستند و به خصوص در اینترنت چیزی را می خوانند که توجهشان را جلب کرده باشد; وگرنه به راحتی آن را نادیده می گیرند.
اگر تیتر شما جلب توجه نکند، آنگاه احتمالاً همه چیز از دست رفته است; چون احتمالا کسی آنرا نمی خواند.

۳- متنی بنویسید که با احساسات مخاطب رابطه برقرار کند.

مثلا اگر خمیر دندان می فروشید، احتمالاً یکی از خصوصیات آن این است که حاوی فلوراید است; اما اگر بخواهید این ویژگی را به این صورت بیان کنید: «حاوی فلوراید» یا « پوسیدگی کمتر دندان» کمی کسل کننده به نظر می رسد.
می توانید به جای آن از این عبارت استفاده کنید: « با بوفو مسواک بزنید تا از مته دندانپزشک در امان باشید!» به این ترتیب; شما یک ویژگی کسل کننده و تکراری را به با پیامی قوی بیان کرده اید; و آنرا با ترس از کار دندانپزشک پیوند داده اید; آیا به نظر شما این از عبارت « حاوی فلوراید » موثرتر نیست؟

۴- کار را با نقاط قوت خود برای فروش بیشتر آغاز کنید.

چند پاراگراف اول شما بسیار مهم هستند; از این چند خط استفاده کنید تا مشتری را به خرید کردن ترغیب کنید; آن گونه بنویسید که مشتری برتری های مهم کالا یا خدمات شما را لمس کند و او را برای خرید جذب کند.
نیازی نیست که به جزئیات بپردازید; در ادامه می توانید این کار را انجام دهید. بزرگترین اسلحه خود را اول بکشید!

۵- توصیه به خرید بسیار کمک می کند.

وقتی که دیگر مشتریان شما با تجربه خوبی و رضایتی که از شما داشته اند به دیگران توصیه خرید می کنند; فروش شما بالا می رود; البته این توصیه خرید باید باور پذیر باشد.
وقتی که در اینترنت تبلیغ می کنید اعتبار بالا داشتن کار سختی است; بنابراین مردم به سختی به شما اعتماد می کنند; به همین دلیل توصیه نامه های دیگر مشتریان بسیار مفید است. برای اینکه اعتبار این توصیه ها را افزایش دهید; می توانید از افرادی که از کالا یا خدمات شما راضی بوده اند بخواهید اطلاعات تماس خود را هم پس از بیان نظراتشان در اختیار بگذارند.

۶- با سبکی آشنا بنویسید.

نباید افراط کنید یا خود را خیلی دوستانه جلوه دهید و در تعریف از کالا یا خدمات خود زیاده روی کنید; فقط آنچه را که باید، بگویید به همین سادگی!

۷- تکلیف خود را مشخص کنید

این متن را برای چه کسی می نویسید; آیا مشتری شما فردی جدی است؟ فردی با احساسات لطیف است؟ برای چنین فردی از چه لحنی باید استفاده کنید کلام خود را مطابق با مخاطب خود آماده کنید.

متن تبلیغاتی2

۸- یک مرحله مانده به پایان نوشته باید این ویژگی ها به مشتری القا شود.

  • باید مشخص کند که این یک معامله یا فرصت خوب است; مثلاً ۴۰ درصد تخفیف در اختیارش قرار می گیرد.
  • باید خیال مشتری از نظر زمان انجام خدمات یا تحویل کالا راحت باشد; و بداند که این کار حتما در کمترین رمان ممکن انجام می شود; مانند این عبارت ” فقط در ۵ روز کاری”
  • باید با کمترین ریسک یا بدون ریسک باشد; مانند این عبارت که خیال خریدار را راحت می کند: ” تا ۹۰ روز بدون هیچ پرسشی در صورت عدم رضایت پول شما بازگردانده می شود.”

و اما چند ترفند ماهرانه برای یک متن تبلیغاتی تاثیرگذار

برای نوشتن نمونه متن تبلیغاتی یک آگهی تبلیغاتی تأثیرگذار چند عامل وجود دارد; اولین عامل تمرکز بر یک کالا و خدمت و یا یک مزیت وبرتری هست; همیشه چنین تصور کنید که قرار است تبلیغات را یک کودک بخواند و سپس به کودکی دیگر بگویید که دیگران چه چیز و چرا باید از شما بخرند.

روی عملکرد کالا و یا خدمات خود متمرکز شوید

رازی کوچک و ناخوشایند در مورد تجارت وجود دارد; من نمی‌توانم به‌اندازه کافی آن را تکرار کنم هیچ‌کس دوست ندارد آن را بپذیرد ولی چنین است: هیچ‌کس اهمیتی نمی‌دهد که خدمت یا کالای شما چیست.
هیچ‌کس توجهی به کالا و خدمت شما ندارد; تنها مسئله حائز اهمیت برای مشتریان این است که محصول شما چگونه باعث بهبود زندگی آن‌ها می‌شود; مردم به دلایل و انگیزه‌های متعددی دست به خرید می‌زنند; ولی می‌توانید همه این دلایل را در یک انگیزه برای خرید خلاصه کنید:  بهبود و ارتقا».

درواقع مشتریان تمام اوقات روز- یعنی صبح و ظهر و شب- در حال خرید بهبود هستند. آن‌ها فقط به این موضوع اهمیت می‌دهند که آیا کالا یا خدمت شما، زندگی یا کارشان را بهبود خواهد بخشید. وقتی هر نوع تبلیغی می‌نویسید، نکته اصلی مورداشاره باید بهبود و ارتقایی باشد که عرضه می‌کنید؛ و باید این بهبود را شفاف سازید.

ضرورت اقدام فوری در یک متن تبلیغاتی

دومین عامل کلیدی در نوشتن متن تبلیغاتی مؤثر این است که به مشتری بالقوه خود بگویید دقیقا چه‌کاری را باید فوراً به انجام برساند; برای مثال: امروز قبل از ساعت ۹ شب و تمام شدن کالاها به اینجا بیایید!»

متن تبلیغاتی1

یک قانون مهم: کاری کنید تا خرید از شما برای مشتریانتان راحت شود; مطمئن شوید که درک فراخوان شما ساده و آسان است، به‌خصوص هنگامی‌ که از رادیو پخش می‌شود و شنوندگان نمی‌توانند یادداشت‌برداری نمایند. تعداد اعداد را به حداقل کاهش دهید زیرا باعث سردرگمی مشتریان احتمالی می‌گردد.

قانون دیگری نیز وجود دارد: سعی نکنید تا در تبلیغتان نیاز آفرینی کنید; تنها به نیاز کنونی مشتری بپردازید; به دردی بپردازید که مشتری هم‌اکنون آن را حس می‌کند و به دنبال رهایی از آن است; به کمبودی بپردازید که مشتری در حال حاضر آنرا احساس می‌کند. هدف شما استفاده از تبلیغات این است تا مشتری را وادار به خرید از شما کند و در این راه اقدامی صورت دهد.

فرمول سه‌قسمتی برای تبلیغ مؤثر

به‌منظور نوشتن متن تبلیغاتی مؤثر به‌خصوص در رادیو و تلویزیون فرمول وجود دارد. ابتدا، مشکلی را که مشتری خواهان حل شدنش است، نیازی که خواهان مرتفع شدنش و یا دردی که خواهان تسکینش هست، مطرح نمایید. این کار بلافاصله توجه مشتری احتمالی را به خود جلب کنید

دوم، راه‌حل را تشریح می‌کنید; شما بهترین شیوه برای حل مشکل، رفع نیاز و تسکین درد را توضیح می‌دهید; این کار انگیزه خرید را در ذهن مشتری فعال می‌کند.

سوم، محصول خود را به‌عنوان بهترین راه‌حل موجود ارائه می‌دهید و در آخر نیز فراخوان می‌دهید; شما به مشتری احتمالی خود می‌گویید که از وب‌سایت شما بازدید به عمل آورد و یا فوراً محصول را تحویل بگیرد; به‌این‌ترتیب نزدیک‌ترین راه برای حل مشکل و یا رفع نیاز به مشتری خود ارائه می‌دهید.

 

منبع:ایران تبلیغ

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *