سلام آیا اصول برندسازی در شبکه های اجتماعی می دانید این روزها شبکه های اجتماعی به ابزاری قوی برای برندسازی تبدیل شده اند و در صورتی که اصول برندسازی در شبکه های اجتماعی را به خوبی پیاده کنید میتوانید بازدهی مناسبی از طرف آنها داشته باشید.
هر برندی قبل از ورود به مرحلهی فروش محصول باید مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار دهد. از این رو متقاعد کردن و نفوذ در ذهن و قلب مشتری قبل از مرحله فروش انجام میگیرد. توانایی در شناخته شدن یک برند در بین مخاطبان خود یکی از مهمترین بخشهای هر کسب و کار است. برندسازی در شبکههای اجتماعی یکی از بهترین راههای نفوذ در مشتری و افزایش فروش است. در ادامه هر آنچه که در مورد برندسازی در شبکههای اجتماعی برای برندها لازم است را برایتان آوردهایم.
اصول لازم برای موفقیت برندسازی در شبکههای اجتماعی
-
رسانه اجتماعی متناسب با برند خود انتخاب کنید
امروزه هر فرد بخشی از زمان روزانه خود را در شبکههای اجتماعی میگذراند. بنابراین شناسایی رسانههای پرطرفدار میتواند نقش مهمی در برندسازی در شبکههای اجتماعی برای کسب و کارها داشته باشد. فیسبوک، اینستاگرام، پینترست، گوگل پلاس و لینکداین از جمله پرمخاطبترین شبکههای اجتماعی هستند که میتوانند بازاریابی و فروش محصولات کسب و کارها را تحت تاثیر قرار دهند. بنابراین هر کسب و کار باید بر اساس استراتژی خود رسانهی مناسبی را برای برندسازی انتخاب کند.
به عنوان مثال اگر میخواهید با برندسازی در شبکههای اجتماعی ارتباطات B2B خود را گسترش دهید بهتر است که تمرکز خود را بر روی لینکداین منعطف کنید. اما اگر مشتریان محصولات شما بیشتر خانمها هستند باید استراتژی بازاریابی و برندسازی خود را به سمت پینترست هدایت کنید.
-
محتوای ارزشمند تولید کنید
شهرت یک برند در محتوای ارزشمندی است که تولید میکند. این موضوع با پیدایش کسب و کارهای اینترنتی بیش از پیش اهمیت یافته است. بنابراین هر کسب و کاری برای برندسازی در شبکههای اجتماعی خود نیازمند یک تقویم محتوایی دقیق است. برای موفقیت در شبکههای اجتماعی نیز لازم است که هر برند اصول زیر را در نظر داشته باشد:
- هر محتوایی که در رسانههای مختلف یک برند به اشتراک گذاشته میشود تصویری از آن برند را به مردم ارائه میدهد. بنابراین ارائه محتوایی با پتانسیل بالا میتواند تاثیر مستقیمی بر الگوی رفتاری مصرف کننده داشته باشد.
- تصاویر با کیفیت نقش پررنگتری نسبت به پستهای وبلاگی و محتوای متنی دارند. بنابراین برای موفقیت برندسازی در شبکههای اجتماعی بهتر است محتوای خود را بیشتر به سمت تصاویر ارزشمند ببرید.
- تولید محتوای بصری و ویدیویی معمولا تاثیر بیشتری بر روی ذهن مخاطبان دارد و آنها را تحت تاثیر قرار میدهد.
-
اصول برندسازی در شبکه های اجتماعی
برای موفقیت برندسازی در شبکههای اجتماعی، استراتژیست محتوا باید با بررسی پستهای مختلف بهترین نوع محتوا را که تعامل با مخاطبان را افزایش میدهد تشخیص دهد. بنابراین به جای اتلاف وقت بهتر است بیشتر بر روی تولید محتوای جذاب و خلاقانه تمرکز کنید.
مقاله مرتبط: تاثیر تولید محتوای مناسب بر موفقیت برند
-
استفاده از اعتبار تاثیرگذاران
حتی اگر محتوای جذابی را هم منتشر کنید اگر برند شما به اندازهی کافی شناخته شده نباشد از اهمیت و جذابیت آن کاسته میشود. بنابراین برای نفوذ در ذهن مخاطب و موفقیت در بازاریابی و برندسازی در شبکههای اجتماعی بهتر است از تاثیرگذاران مربوط به کسب و کار خود کمک بگیرید. به منظور ارتباط با تاثیرگذارن:
- در پستهای وبسایت یا وبلاگ برند خود نام آنها را با لینک به سایتشان بیاورید تا از طریق هشدار گوگل متوجه لینک مطلب شما به سایتشان شوند.
- در شبکههای اجتماعی خود نیز آنها را روی پست خود تگ کنید. این کار سبب تعامل مستقیم برند شما با مخاطبان آنها میشود.
- به منظور برقراری ارتباط موثرتر نیز میتوانید پس از انتشار مطلب با ارسال ایمیلی آنها را در جریان کار خود بگذارید.
به یاد داشته باشید که هدف از تعامل با تاثیرگذاران برقراری ارتباط با مخاطبان آنها و بهبود برندسازی در شبکههای اجتماعی کسب و کار است.
-
اجرای کمپینهای تبلیغاتی برای ترویج محتوا
در نهایت این نکته را فراموش نکنید که اجرای کمپینهای تبلیغاتی میتواند موثرترین راه برای برندسازی در شبکههای اجتماعی باشد. البته امروزه برگزاری مسابقات مختلف تاثیر این استراتژی را تا حد زیادی کاهش داده است. بنابراین لازم است که به دنبال ایدههای خلاقانه و جذاب اجرای کمپین باشید تا بتوانید مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار دهید. رسانههای اجتماعی یکی از قدرتمندترین ابزارهای برندسازی عصر حاضر هستند که میتوانند سرنخهای جدیدی را برای افزایش انگیزه مخاطبان در اختیار شما قرار دهند. بنابراین برای موفقیت کمپینهای شبکههای اجتماعی لازم است که تدوین استراتژی شبکههای اجتماعی هر برند با دقت و حساسیت بیشتری انجام گیرد. به عنوان مثال کمپین موفق برند لوازم آرایشی میبلین با موضوع عکاسی با رنگ هفته توانست در مدت زمان کوتاهی توجه مخاطبان را به سمت محصولات این برند معطوف کرد.
منبع:ایران تبلیغ