در این مبحث در خدمت شما مشتریان و کاربران گرامی هستیم با بررسی و تحلیل مقوله جایگاه برند در کسب و کار همراه ما باشید.
شخصیت برند چیست
رسانههای اجتماعی و شخصیت برند
برندسازی تنها محدود به دنیای واقعی نیست؛ بلکه شامل دنیای مجازی و به خصوص بازاریابی رسانههای اجتماعی نیز میشود. برند شما به مصرفکنندگانی که در فضای رسانههای اجتماعی فعالاند چه پیامی میرساند؟ شرکتها، دیگر از عهدهی هزینههای تجملی پیام رسانیِ از بالا به پایین برنمیآیند.
به موازات گسترش مجاری رسانههای اجتماعی همزمان نیاز برای برقراری ارتباط از این طریق نیز افزایش یافت. شرکتها برای دادوستد مؤثر نیاز به شخصیت برند مستحکم و باورپذیر دارند، شخصیتی که در ابراز خود دچار اشکال و سستی نباشد.بهتر است تصویر برند را مجموعهای از تمامِ تداعیهایی بدانیم که یک مصرفکننده در مورد آن برند دارد: تمام افکار، احساسات و تصوراتی که به صورت ذهنی در حافظهی او با برند مرتبط شده است.تداعیهای شخصیت برند تصویری ترکیبی از برند را شکل میدهند که خیلی هم با تصویری که ما از آدمها داریم متفاوت نیست. این تداعیها ما را وادار میکنند به یک برند به چشم یک انسان نگاه کنیم.
برند نیز درست همانند یک انسان ویژگیهای خاص خود را دارد که شخصیت او را توصیف میکند.وقتی دربارهی کسی فکر میکنیم به چه فکر میکنیم؟ البته در وهلهی اول توصیفکنندههای واضحِ دموگرافیکی مانند جنسیت (مرد،زن)، سن (جوان، پیر) به ذهن میرسد. مشابه همین دربارهی برند نیز صادق است. برندها را میتوان بر اساس زنانه یا مردانه، مدرن یا قدیمی، دارای کاربرد روزمرهی کارگری یا به شکلی ظریف مربوط به طبقهی مرفه دانست. این نوع توصیفِ خصوصیات اغلب مختص به برندها نیست بلکه دربارهی دسته یا بخشی از محصولات به خصوص نیز به ذهن میآید.
جایگاه برند در کسب و کار
شخصیت برند چیست در پاسخ باید بگوییم که دلایل مختلفی برای این کار وجود دارد.اول اینکه برند را مانند دیگر دارایی ها می توان خرید یا به فروش رساند. بخش بزرگی از رشد محصول مصرفی شرکت های عظیم با استراتژیِ در اختیار گرفتن نام برند های ارزشمند شرکت های دیگر به عنوان یک دارایی حاصل شده است. این معامله ها به دلیل نام برند، اغلب با قیمت های کلان انجام می شوند که بسیار بیشتر از ارزش تأسیسات و تجهیزاتِ (آنچه دارایی های سخت نامیده می شود) مبادله شده هستند.
جایگاه برند در کسب و کار دوم اینکه ارزش دارایی یک برند به خاطر آنچه به شرکت دارنده ی آن می بخشد می تواند از چنین قیمت بالایی برخوردار باشد. دسترسی به شبکه های پخش با قفسه های یک دست شده در مغازه ها، درجه ی بالایی از آگاهی و وفاداری مصرف کنندگان که به جریان های خرید بزرگ (و به دنبال آن درآمد) در سال های پیش رو منجر می شود، همچنین صرفه جویی در هزینه های بازاریابی به خصوص در هزینه ی ایجاد برندهای جدید مثال هایی از ارزش دارایی برند هستند.
راهکاری کوتاه وموثر
«توسعه ی خط» تولید تحت عنوان نام یک برند شناخته شده در مقایسه با ایجاد یک برند جدید نیاز به بودجه ی سنگین ندارد.شخصیت برند به دلایل متفاوتی برای مصرف کنندگان اهمیت دارد. آگاهانه یا ناخودآگاه، مصرف کنندگان دارایی های خود را بخشی از خودشان می دانند؛ مردم از طریق کالاهایی که می خرند و آنچه این کالاها نماینده اش هستند بخشی از خویشتن و هویت شان را هم برای خودشان و هم برای کسانی که با آنها در ارتباط هستند و برایشان اهمیت قائل اند به دست می آورند یا استحکام می بخشند.
منبع:ایران تبلیغ