استراتژی ها در عوامل موثر در سئو در طول سالها همیشه دستخوش تغییراتی بوده اند و با تغییراتی که گوگل در آپدیت های خود میدهد .

بخش اول تاثیر عامل عوامل موثر در سئو در ۲۰۱۸

مهم ترین عوامل موثر در سئو در 2018

طبق آخرین سخنرانی گوگل در مورد عوامل موثر در سئو که در مجله بلومبرگ منتشر شده است

RankBrain در چند ماه اخیر به مهمترین عامل رتبه بندی در عوامل موثر در سئو در نتایج جستجو تبدیل شده است

طبق این سخنرانی RankBrain در سال ۲۰۱۸ حتی مهمتر هم شده است

اما یک سوال RankBrain چیست چطور برای آن صفحات خود را بهینه کنیم

گوگل RankBrain  :  ماشین گوگل در عوامل موثر در سئو است که توان یادگیری دارد و به گوگل برای مرتب کردن سایت ها در نتایج جستجو کمک می کند .

بنظر  میرسد که این تعریف بسیار پیچیده باشد اما اینطور نیست

RankBrain بسادگی نحوه تعامل کاربران با نتایج جستجو را معیار تعیین رتبه ها قرار میدهد

یک مثال: برای عبارت کافه نادری را جستجو می کنید

رتبه چهارم گوگل سایت کافه نادری در انقلاب است. قطعا شما روی آن کلیک می کنید

وقتی هم که وارد سایت شوید میتوانید . کلیه اطلاعات مد نظر خود را از قبیل آدرس و منوها را در سایت بیابید و این دقیقا همان چیزی است که شما بدنبال آن برای عوامل موثر در سئو میگشتید

به این ترتیب کافه نادری انقلاب برای عبارت کافه نادری به رتبه های بالاتر در گوگل منتقل میشود . تا زمانیکه رتبه اول گوگل را تصاحب کند

حالا فرض کنید که شما برای واژه خواص چای سرد جستجو میکنید . بدون توجه به نتایج روی اولین نتیجه جستجو کلیک می کنید . ولی سایت بجای ارائه مطالب مربوط به خواص چای سرد قصد تبلیغ یک کافی شاپ را دارد . شما بعد از چند ثانیه از سایت خارج شده و به صفحه جستجو باز میگردید

اینبار با دقت بیشتری سایت کافه نادری را در رتبه چهارم کلیک می کنید . و به بخش مقالات این سایت منتقل میشوید . اطلاعات کاملی از خواص پزشکی چای سرد ، نحوه آماده سازی چای سرد ، چای سرد در فرهنگ های مختلف در این سایت پیدا می کنید . به این ترتیب ساعت ها وقت خود را به تحقیق در سایت صرف می کنید

RankBrain بر روی دو عامل تمرکز دارد

  • مدت زمانی که یک کاربر در صفحه باقی میماند
  • درصد کاربرانی که بر روی لینک سایت کلیک می کنند

زمان ماندگاری کاربران و تاثیر در نتایج جستجو

زمان ماندگاری =  مدت زمانی است که کاربران بعد از جستجوی سایت و ورود به سایت در صفحه مد نظر باقی میمانند

در حقیقت رئیس گوگل در کانادا اخیرا گفته است گوگل زمان ماندگاری را به عنوان یکی از مهمترین عوامل رتبه دهی به یک سایت در نظر میگیرد . او گفته است که RankBrain میزان ماندگاری را به این صورت میسنجد

زمانیکه کاربر روی لینک کلیک میکند و زمانیکه در صفحه میماند و زمانی که به نتایج جستجو بازمیگردد

زمان ماندگاری طلایی در عوامل موثر بر سئو چیست

تحقیقات نشان میدهد که سایت هایی عوامل موثر بر سئو که در رتبه های ۱ تا ۱۰ گوگل قرار دارند . میانگین زمان ماندگاری ۳ دقیقه و ده ثانیه است

اگر با ابزارهای گوگل آنالیتیکس کار کرده باشید . میدانید که دستیابی به زمان ماندگاری ۳ دقیقه چندان هم کار سختی نیست

هر چقدر که صفحه محتوای بهتری داشته باشد . زمان ماندگاری کاربران در صفحه نیز بیشتر است

RankBrain چرا به این نام خوانده در عوامل موثر بر سئو سایت میشود

اگر کمی فکر کنید میبینید که بسیار عاقلانه در عوامل موثر بر سئو سایت است که زمان ماندگاری کاربران در سایت را معادل محتوای با کیفیت صفحات قرار داد .

اگر تعداد کاربرانی که زمان ماندگاری بیش از میانگین در عوامل موثر بر سئو سایت را در صفحه ای صرف می کنند بالا باشد. گوگل آن سایت را واجد شرایط رنک بالاتر خواهد دید تا کاربران راحتتر آن سایت را بیابند

نرخ کلیک و سئو قوی و تاثیر آن بر سئو در ۲۰۱۸

سالهاست در سئو قوی که نرخ کلیک یکی از عواملی است که بر روی سئو موثر است این عامل در سال ۲۰۱۸ تاثیر بیشتری بر نتایج جستجو خواهد داشت.

Paul Haahr مهندس گوگل در کنفراس گوگل گفته است که

RankBrain گاهی به سایتی رتبه ای بالاتر از آنچه استحقاقش را دارد میدهد

اگر سایت نرخ کلیک بیشتری در سئو قوی دریافت کرد. ما نتیجه میگیریم که آن سایت استحقاق گرفتن رتبه بهتری در گوگل را دارد. به این ترتیب رتبه سایت افزایش می یابد

اگر کسی روی لینک سایت شما در سئو قوی کلیک نکند. گوگل چرا باید رتبه سایت شما را بالا ببرد

اگر هم کلیک سایت بالا باشد دلیلی ندارد که گوگل رتبه بد ۹ را به سایت شما بدهد

تکنیک هایی وجود دارد که نرخ کلیک طبیعی سایت را بالا میبرد . تکنیک هایی مانند Data highlighter  (افزودن ستاره، عکس،… در کنار لینک سایت در نتایج جستجو)

در نرخ کلیک حرفه ای ترین در سئو فارسی وردپرس باشید

مهم ترین عوامل موثر در سئو در 2018

حرفه ای بودن در سئو فارسی وردپرس در نرخ کلیک برای برتر بودن در سئو در ۲۰۱۸ یک ضرورت است . دلیل آن هم RankBrain است .

سایت شما در نتایج جستجو باید فریاد در سئو فارسی وردپرس بزند : کلیک کنید! در غیر اینصورت نادیده گرفته در سئو فارسی وردپرس میشود .

بخش سوم محتوا برنده واقعی در سئو صفحه اول گوگل است

همانطور که اگر یک فروشگاه کالای با کیفیتی داشته در سئو صفحه اول گوگل باشد . براحتی میتواند مشتری خود را در سئو صفحه اول گوگل بدست بیاورد . یک سایت هم با محتوای مناسب می تواند کاربر و مشتری خود را بدست آورد .

سئو صفحه اول گوگل همواره صفحات را برای تعداد کلمات کلیدی مورد بررسی قرار میدهد . این بدان معنا است که ربات گوگل هنگام بررسی صفحه شما به موارد زیر توجه خواهد کرد :

  • آیا کلمه کلیدی در تگ Title بکار رفته است
  • آیا کلمه کلیدی در آدرس صفحه بکار رفته است
  • آیا کلمه کلیدی در صفت Alt تصاویر بکار رفته است
  • آیا کلمه کلیدی در متا تگ Description بکار رفته است
  • آیا کلمه کلیدی در تگ H1 بکار رفته است

به نظر میرسد سئو صفحه اول گوگل در سال ۲۰۱۸ همچنان به این عوامل توجه میکند . اما بسیار هوشمندانه تر از قبل .

امروز گوگل برای تعیین کیفیت محتوا ، تنها به اندازه گیری ، میزان تمرکز محتوا ، بر روی کلمه کلیدی ، توجه نمی کند .

این جمله به چه معناست : به یاد دارید که وظیفه گوگل نمایش بهترین نتایج در بهترین جایگاه است . در بیشتر مواقع بهترین محتوا ، محتوایی نیست که کلمه کلیدی مدام در آن تکرار شده است .

در واقع محتوای با کیفیت معمولا راجع به کلمه کلیدی بصورت عمقی توضیح میدهد . بسیار پیش میآید که یک محتوای با کیفیت هرگز عین کلمه کلیدی را در خود نداشته باشد . در حالیکه کاملا با کلمه کلیدی مرتبط است .

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *