اهداف سئو.میپردازیم به موضوع اهداف سئو چیست ما را تا پایان این موضوع مهم و جذاب همراهی بفرماید .
اهداف سئو چیست
مقدمه درباره اهداف سئو
سئو سایت مسئله ایست که این روزها به بزرگترین مسئله یک وبمستر و صاحب کسب و کار اینترنتی تبدیل شده است. سئو همان چیزی است که مشخص می کند شما کدام گزینه در نتایج جستجوهای موتورهای جستجو اهداف سئو و به ویژه گوگل باشید . قطعا همه به دنبال دست یابی به رتبه اول گوگل هستند . برای رسیدن به این رتبه می بایست تلاش کرد و در این رقابت که روز به روز نیز سنگین تر می گردد، باید هر روز اطلاعات خود را در اهداف سئو به روز رسانی نمایید . آموزش سئو که این روزها به لطف داغ شدن بازار کسب رتبه های بالا مدتیست در ایران تبلیغ جان گرفته است به شما کمک می کند که خودتان بتوانید قسمت های عمده ای از مشکلات و مسائل مربوط به بهینه سازی سایت را برطرف نمایید .
که پیشنهاد ما این است که در این راه آموزش های وب سایت سئو به سبک ایرانی را هم از دست ندهید. ولی اگر در این حین نیاز به مشاوره و یا اجرای حرفه ای سئو توسط شخص دیگری را داشته باشید، مهمترین پیشنهاد ما به شما این است که حتما کار را به کاردان بسپارید.در ادامه مطلب اهداف سئو با ما همراه باشید .
سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند و می توان آن را بصورت زیر تعریف نمود :سئو (بهینهسازی موتور جستجو) به معنای فریب و یا دستکاری موتورهای جستجو با روشهای غیر اخلاقی نیست . آنها برای کمک کردن به بهبود رویت و ارتباط وب سایتها در نتایج جستجوی طبیعی با هدف رسیدن به رتبهبندی بالا، ایجاد شدهاند .
سئو سایت چیست
سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو ، به منظور سئو سایت بهبود عملکرد سایت شما براساس استاندارهای موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر از این طریق انجام میگیرد . فاکتورهای زیادی در سئو سایت شما تاثیرگذارند ، از کلمات بکار رفته در متن و محتوا تا لینکهای ورودی به سایت شما از سایتهای دیگر ، گاهی در سئو سایت اوقات حصول اطمینان از ساختار مناسب سایت شما برای موتورهای جستجو را سئو مینامیم .
مهمترین سوالی که کاربران از خود میپرسند آن است که تعریف دقیق سئو چیست . سئو مجموعه فعالیت هایی است که در طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوایی و تولید محتوا انجام میدهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای سایت در ر جذب کنیم .
الگوریتم های جدید گوگل به ویژه الگوریتم RankBrain تلاش میکنند تا رفتار کاربران هنگام جستجو را آنالیز کرده و متناسب با همان رتبه بندی نتایج را بهینه کنند . هر زمان کاربر عبارتی را در گوگل جستجو میکند و یک یا چند نتیجه موجود در پیشنهادات گوگل را انتخاب خواهد کرد . گوگل برای سئو سایت به انتخاب کاربران توجه زیادی خواهد کرد . بعنوان مثال اگر یک سایت در رتبه پایینی از نتایج گوگل باشد ولی کاربران زیادی بر روی آن کلیک کنند گوگل جایگاه این سایت را بهبود خواهد داد .
مفهوم سئو فقط مربوط به موتورهای جستجو نیست بلکه مناسب سازی سایت برای بازدیدکنندگان نیز از فاکتورهای اصلی آن میباشد. بطوریکه در چند سال اخیر سیاستهای گوگل با انتظارات بازدیدکنندگان از سایتها همسو شده است .
اوایل شروع سئو وب
در اوایل سال ۱۹۹۰ اولین سئو وب موتورهای جستجو کار خود را آغاز کردند ؛ بعضی از محبوبترین آنها Infoseek،Alta Vista و Yahoo بودند .در آن زمان مردم موتورهای جستجو را به دید یک لیست فهرست شده نگاه میکردند که همانند صفحه زرد ، سئو اولیه بر اساس حروف الفبا انجام میشد . در این لیست سئو وب صفحاتی همچون AAA در بالای این لیست وجود داشتند .
با رشد مداوم اینترنت موتورهای جستجوی جدیدتری ظاهر میشدند که از الگوریتمهای رتبهبندی پیچیدهتری استفاده میکردند . این الگوریتمها با معیار تراکم کلمه کلیدی ( تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی یا یک عبارت در یک صفحه استفاده شده تقسیم بر تعداد کل کلمات صفحه) و برچسبهای شبیه key-words برای فهم محتویات وب سایتها استفاده میکردند . به دنبال این رشد سئوبرای بیشتر دیده شدن سایتها فعالیت خود را شروع کرد . با توسعه رتبهبندی صفحات توسط موتورهای جستجو ، مهندسین سئو به دنبال پیدا کردن راههایی جهت تاثیرپذیری در رتبه بندی این موتورها چه با استفاده از روشهایاخلاقی و چه غیر اخلاقی روی آوردند .
یک مقاله که توسط نیویورک تایمز در نوامبر سال ۱۹۹۶ چاپ شد راجع به توسعهدهندگان وب صحبت کرد که برای قرار گرفتن در بالای صفحه نتایج جستجو از روشهای غیر اخلاقی سئو استفاده میکردند . این مقاله توضیح میدهد که چگونه توسعهدهندگان وب به راحتی یک سایت را به همراه کلمات کلیدی ویژه که معمولا در پشت گرافیک سایت پنهان شده است ، بارگذاری میکنند که در نتیجه موتورهای جستجو این کلمات کلیدی را شمارش کرده و رتبه بندی سایت را افزایش میدهند .
از جمله مولفه های اهداف سئو سایت
یافتن کلمات کلیدی مناسب و انتخاب کلمه کلیدی کانونی جهت وب سایت ، تولید محتوای با کیفیت و سریع به شکل تاریخ نگار ، تولید ساختار مناسب جهت سایت با اهداف نوشتار مناسب بین کلمات کلیدی و محتوا ، سئو سایت با در نظر داشتن عوامل اصلی و موثر جهت رفتن در صفحه اول انواع موتورهای جست و جو ، گسترش دادن محتوا با روش اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی دیگر ، تولید و ایجاد لینک های داخلی به محتوای اصلی در سایت های دیگر . تمرکز کار بهینه سازی سایت بر روی کلمات کلیدی و حضور پیدا کردن .
در وب سایت ها در نتایج جست و جو و جذب نمودن مخاطبان فراوان و ایجاد ترافیک بالا و مفید جهت وب سایت ها جز اصلی ترین مولفه یک سئو است . باید دانست تنها ایجاد و طراحی یک وب سایت نمی تواند نیاز شما را رفع کند بلکه سئو سایت مهم ترین بخش برای برقراری و ارتباط بیشتر ، دیده شدن و ماندگاری شما می باشد .
مقالات در زمینه بهینه سازی و سئو وو موتور جستجو
در زیر به برخی از مقالات در زمینه سئو وو بهینه سازی سئو وو موتور جستجو سئو وو اشاره شده است :
بهینه سازی موتور جستجو برای توسعه وب سایت های بزرگ
در این پژوهش محقق معتقد است که هنگامی که پیاده سازی وب سایت به پایان می رسد مشکلی که خیلی از شرکت ها با آن مواجه هستند این مسئله است که نمی دانند که چگونه وب سایت خود را در اینترنت معرفی نماید که بهترین روش برای معرفی وب سایت بهنیه سازی موتور جستجو است . در این تحقیق بر اساس ۷۷ معیاری که از منابع مختلف و موتورهای جستجو بررسی نموده است استراتژهای بهینه سازی برای توسعه وب سایت را بصورت زیر معرفی می نماید :
- بهبود ساختار سایت
- استراتژی کلمات کلیدی
- استراتژی URL
- بهینه سازی کد
- پردازش کردن متن
- بهینه سازی لینک های ورودی
- استراتژی نام دامنه و هاست
منبع:ایران تبلیغ