پارامترهای مهم در هزینه سئو

سئو نیز مانند هر فعالیت دیگری بر اساس یک سری از پارامترها می باشد و کم و زیاد شدن این پارامتر ها در هزینه سئو موثر است. برخی از این پارامترها را با هم ببینیم :

هزینه سئو سایت شما چقدر می شود

۱- تاثیر سختی کلمه کلیدی در هزینه سئو

مهم ترین گزینه در سئو سختی کلمه کلیدی می باشد که شما به عنوان مدیر یک سایت می خواهید با جستجوی آن کلمه ی کلیدی از جایگاه مناسبی در موتورهای جست و جو برخوردار شوید. هرچه این کلمه کلیدی سخت تر باشد ( میزان رقابت مطرح است نه شکل نوشتاری ) شما باید هزینه ی بیشتری برای سئو و بهینه سازی آن کلمه ی کلیدی اختصاص دهید.

۲- تاثیر تعداد کلمات کلیدی در هزینه سئو

خب این قسمت از نام آن مشخص است و در هر فعالیتی هر چه میزان فعالیت بیشتر باشد قطعا هزینه آن افزایش می یابد. در سئو نیز به همین گونه است و شما باید ابتدا کلمات کلیدی هدف را مشخص کنید و سپس سفارش سئو را بدهید. حتما حتما و بازهم تاکید می کنم که حتما از هزینه کردن برای کلماتی که سئوی آن ها هیچ فایده ای برای شما ندارد بپرهیزید زیرا فقط هزینه ی بی جاست. تاکید با این دلیل است که شما برای پیدا کردن این کلمات باید یک متخصص مشاوره کنید نه این که خودتان کلمات کلیدی را پیدا کنید.

۳- تاثیر عمر دامنه در هزینه سئو 

در سئو هم موی سفید حرمت بیشتری دارد !

اگر دامنه ی خود را تازه تاسیس کرده اید سئوی آن زمان بیشتری را لازم دارد و هرچه یک سئو کار زمان بیشتری را برای سئوی سایت شما بگذارد هزینه سئو سایت شما قطعا افزایش می یابد. به طور متوسط این زمان ۶ ماه می باشد که برای وب سایت های دارای عمر کاهش و برای جوان تر ها افزایش می یابد.

۴- تاثیر نوع سئو در هزینه سئو

سئو را می توان به انواع مختلفی از این قبیل دسته بندی کرد :

  • سئو یک کلمه کلیدی
  • سئو چند کلمه کلیدی
  • بهینه سازی وب سایت
  • مشاوره سئو
  • سئو داخلی

 

۵- تاثیر پشتیبانی در هزینه سئو

پشتیبانی سئو مانند خدمات پس از فروش می ماند و باید به آن توجه شود. هرچه زمان آن افزایش یابد هزینه ی سئو نیز متناسب با آن افزایش می یابد و بالعکس.

انوع روش های سئو و مزایب و مزایای هرکدام

۱- سئو ساعتی

این روش یکی از انواع مشخص کردن قیمت سئو وب سایت است.معمولا شرکت ها کمتر از این روش استفاده می کنند.این مدل قیمتی سئو بیشتر توسط افرادی که بصورت شخصی کار سئو انجام می دهند بکار گرفته می شود. براساس مدت زمانی که شخص در محل کار شما حاضر می شود می توانید قیمت تمام شده سئو وب سایت خود را تخمین بزنید.

مزایا سئو ساعتی

محاسبه ساده و شفافیت در پرداخت هزینه ها و تخمین ساده تر قیمت سئو

معایب سئو ساعتی

نتیجه گیری دیرتر  و افزایش بالا در برخی موارد

۲- سئو ماهیانه

قیمت گذاری های سئو به صورت ماهیانه معمولا برای پروژه های طولانی مدت مورد استفاده قرار می گیرید.هزینه ماهانه سئو معمولا مبلغی بیش از ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان بسته به نوع پروژه خواهد بود.

مزایا سئو ماهیانه

عدم نیاز به فعالیت از سوی شما  و رابطه بهتر بین شرکت سئو و مشتری

معایب سئو ماهیانه

ممکن است پول و زمان خود را هدر دهید  ( به دلیل دیربازده بودن و هزینه برای چند ماه ) و تعهدات بلند مدت

۳- سئو پروژه ای

روش تعیین قیمت سئو براساس پروژه ، بیشترین روشی است که از طرف شرکت های بهینه سازی سایت انجام می پذیرد.تعرفه سئو (بصورت پروژه ای ) بر حسب مورد معمولا در ۴ دسته قیمتی زیر قرار می گیرند :

  • ۳٫۰۰۰٫۰۰۰ تا ۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان
  • ۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تا ۸٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان
  • ۸٫۰۰۰٫۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰٫۰۰۰۰ تومان
  • ۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تا ۲۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان

پروژه های خاصی نیز وجود دارند که به علت رقابت شدید برای عبارت کلیدی مورد نظرشان هزینه ایی بیش از ۲۵ میلیون تومان برای سئو سایت خود نیاز دارند.

مزایا سئو پروژه ای

تمام هزینه ها بصورت مجموع مشخص است ، نتایج کاملا مشخص است

معایب سئو پروژه ای

ممکن است زیادی هزینه کنید و عدم انعطاف پذیری

۴- سئو عملکرد

یکی از سیستم های جدید قیمت گذاری سئو استفاده از شرط حصول نتیجه است. به این معنی که تا نتیجه مورد توافق حاصل نشود مشتری نیز هزینه ای پرداخت نمی کند.

مزایا سئو عملکرد

برای نتیجه نهایی هزینه پرداخت می کنید نه چیز دیگر و دقیقا می دانید روی چه چیزی سرمایه گذاری می کنید

معایب سئو عملکرد

شرایط جستجوی شما ممکن است بسیار رقابتی باشد و ضعیف بودن عبارات کلیدی انتخابی

 

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *