اگر به سئو اهمیت می‌دهید ، مهم است که یک آنالیز جامع از بک لینک خود داشته باشد و نقاط قوت و ضعف سایت خود را پیدا کنید. با ما در ایران تبلیغ همراه باشید . 

بک‌لینک‌های خوب به شما کمک خواهند کرد تا در گوگل و سایر موتورهای جستجو رتبه بهتری را کسب کنید.

از طرف دیگر ، بک‌لینک‌های بد می‌توانند باعث کاهش رتبه شما در موتورهای جستجو شوند و حتی وب‌سایت شما را نیز پنالتی کنند.

بنابراین برای اجتناب از قرارگرفتن در موقعیت‌های ناخواسته ، باید همیشه یک تناسب معقول میان بک‌لینک‌های بد و خوب برقرار کنید.

Familiar with good link backs

بک لینک چیست؟

بک لینک همان لینکی است که یک سایت، از یک سایت دیگر دریافت می‌کند.

بک‌لینک‌ها تاثیر به سزایی در بالا رفتن رتبه سایت شما در موتورهای جستجو داشته و از همین جهت است که در فرآیند سئو ، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند.

موتورهای جستجو از فاکتورهای مختلفی برای نشان دادن یک سایت در نتیجه‌های جستجو استفاده می‌کنند.

کسی دقیقا نمی‌داند که بک‌لینک‌ها در این زمینه چقدر تاثیر گذار هستند اما در طول زمان ثابت شده که بک لینک ها اهمیت بسیار زیادی دارند.

ایران تبلیغ با کادری مجرب آماده مشاوره رایگان به شما عزیزان در زمینه بالا بردن سئو سایت با الگوریتم گوگل ، بهبود رنکینگ سایت ، بالا بردن رتبه سایت و … میباشد

بک لینک خوب و بد چیست؟

بک‌لینک خوب به بک‌لینکی گفته می‌شود که از یک وب‌سایت معتبر و قابل‌اعتماد به وب‌سایت شما داده شود.

هرچه که گرفتن بک لینک از منابع معتبر سخت‌تر باشد ، قطعا ارزش آن نیز بیشتر است.

بک‌لینک گرفتن از وب‌سایت‌هایی که به‌راحتی به سایر وب‌سایت‌ها بک‌لینک می‌دهند قطعا هیچ مزیت رقابتی برای شما ندارد.

از ویژگی‌های یک بک‌لینک خوب ، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باید از یک وب‌سایت مرتبط با صنعت شما داده شود
  • لینک‌های درون محتوا بهتر هستند
  • دریافت لینک از مقالات بلند و باکیفیت از ارزش بسیار بالایی برخوردار است
  • برای سئو، بک‌لینک‌ها باید dofollow باشند. البته لینک‌های nofollow نیز بد نیستند. نوفالوها می‌توانند باعث ارجاع ترافیک به وب‌سایت شوند ، اما نمی‌توانند در بهبود سئو موثر باشند. لینک‌های nofollow نباید به‌عنوان لینک‌های بد تلقی شوند
  • بک‌لینک وقتی ارزشمند است که از طرف ویراستار افزوده شود
  • وب‌سایتی که به شما لینک می‌دهد باید دامین اتوریتی خوبی داشته باشد و در شبکه‌های اجتماعی نیز فعال باشد

در طرف مقابل ، بک‌لینک بد آن است که دستورالعمل گوگل برای بک‌لینک‌ها را نقض کند.

این نوع بک‌لینک‌ها معمولا نتیجه‌ای جز پنالتی شدن وب‌سایت در پی ندارند.

موارد آورده شده در زیر ازجمله نشانه‌های بک‌لینک بد هستند:

  • لینک از یک وب‌سایت غیر مرتبط به شما داده شود. مرتبط بودن بسیار اهمیت دارد
  • لینک از یک صفحه با محتوایی ضعیف با شما داده ‌شده است
  • لینک‌هایی که از طرف وب‌سایت جریمه شدن توسط گوگل به شما داده شوند
  • لینک‌های به تعداد زیاد و لینک‌های فوتر می‌توانند باعث پنالتی شوند
  • تبادل لینک ممنوع است!
  • وب‌سایتی که به شما لینک می‌دهد، دامین اتوریتی پایینی دارد
  • بک‌لینک از یک شبکه وبلاگی به شما داده شده است
  • بک‌لینک‌های ویجت بد هستند و باید nofollow باشند
  • بک‌لینک‌هایی که برایشان پولی پرداخت‌شده باشد. رسانه‌های تبلیغاتی باید از ویژگی nofollow استفاده کنند
  • بک لینک‌هایی که از دایرکتوری‌های محتوا داده می‌شوند هم بد هستند
  • بک‌لینک‌هایی که از طرف وب‌سایت‌های هک شده داده می‌شوند یا در CSS مخفی باشند
  • بک‌لینک‌هایی با آنکر تکست‌های بیش‌ازحد بهینه‌شده‌اند، می‌توانند باعث پنالتی شوند
  • بک‌لینک‌هایی که به‌صورت خودکار ایجاد می‌شوند مضر هستند

Familiar with good link backs

چرا همه بک لینک ها خوب نیستند؟!

متاسفانه از دیدگاه بسیاری از آژانس‌های سئو ، تمامی بک‌لینک‌ها ارزشمند هستند.

درصورتی‌که در واقعیت چنین نیست. البته این دیدگاه تا حدی از سیاست‌های پیشین گوگل نشات می‌گیرد.

اما گوگل در سالیان اخیر سیاست‌های جدیدی را در زمینه بک‌لینک در پیش گرفته است که آژانس‌های سئو باید از آن‌ها آگاه باشند.

موتور جستجوی گوگل اکنون وب‌سایت‌هایی که از لینک‌های اسپم استفاده کنند را جریمه می‌کند.

بک‌لینک‌ها اکنون به‌عنوان یکی از فاکتورهای موثر در رتبه‌بندی وب‌سایت موردنظر هستند و دلیل حساسیت این موتور جستجو روی بک‌لینک‌ها نیز همین است.

تعداد زیاد بک لینک هم می‌تواند مشکل‌ساز باشد

همان‌طور که در بالا گفتم، سیاست‌های گوگل درزمینه بک‌لینک‌ها تغییر کرده است و کاهش ارزش تعداد بک‌لینک‌ها نیز یکی از مواردی است که گوگل در مورد آن سیاست‌های جدیدی را در پیش گرفته است.

در سیاست جدید، کیفیت بر کمیت ارجحیت دارد و اگر از روش‌های غیرعادی و اسپم ، تعداد زیادی بک‌لینک برای وب‌سایت خود فراهم کرده‌اید ، مطمئنا از طرف گوگل پنالتی خواهید شد.

با وجود این موارد ، چطور کیفیت لینک‌ها را در کمپین‌های سئو ارزیابی کنیم؟

تا اینجا متوجه شدیم که هر لینکی با ارزش نیست.

شما باید قادر باشید که کیفیت لینک‌های ورودی و خروجی به وبسایت را ارزیابی کنید و در صورت مناسب نبودن ، درصدد حذف و یا جایگزینی آن‌ها با انواع سالم و با ارزش برآیید.

کسب و کارهای آنلاین این روزها نمی‌توانند به هیج وجه از تاثیر موتور‌های جستجو بر رشد کسب و کارشان غافل شوند.

در واقع این روزها  استارت‌آپ‌ها در سراسر دنیا درحال بهینه‌سازی خود برای بهتر دیده شدن در موتورهای جستجو هستند.

زیرا به این مهم پی برده‌اند که بهتر دیده شدن در موتورهای جستجو مساوی با فروش بیشتر خواهد بود.

خوشبحتانه لینک‌های فاقد اعتبار به آسانی و با ویژگی‌هایی مانند نامرتبط بودن به موضوع وبسایت شما ، فاقد مخاطب بودن ، لینک شدن به وبسایت‌های اسپمو … قابل شناسایی هستند و شما باید به محض برخورد با چنین لینک‌هایی اقدام به حذف یا از کار انداختن آن‌ها کنید و همچنین از یاد نبرید که باید لینک‌های حذف شده را با لینک‌های جدید و با کیفیت جایگزین کنید.

منبع: ایران تبلیغ

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *