اگر میخواهید روی یک کسب و کار سرمایه گذاری کنید، باید خود را با علم روز دنیا هم گام سازید. یکی از روش های این کار، بازاریابی محتوا در اینستاگرام است.

نکاتی برای موفقیت بازاریابی محتوا در اینستاگرام

بهتر است قبل از شروع بازاریابی محتوا این نکات را در نظر بگیرید .

برای داشتن تبلیغات اینستاگرام موثر یک راه بیشتر ندارید .

باید ارزش افزوده برای مردم ایجاد کنید . محتوای تاثیرگذار به شما برای جلب و نگهداری مشتریان کمک می کند.

اولین نکته این که تفاوتی ندارد که شما از صفحه اینستاگرامتان به عنوان مقاصد تجاری و تبلیغات اینترنتی استفاده می کنید .

یا این که صفحه شخصی دارید . برای تبلیغات اینستاگرام باید نکاتی را در نظر داشته باشید .

مهمترین مسئله ای که باعث می شود بقیه فالوئر ها پست های شما برایشان از جذابیت کافی برخوردار باشد .
کپی نبودن این پست ها است و بهترین توصیه ما برای هر کسب و کاری این است که فقط سعی کنین خودتان باشید نه تقلید و کپی از دیگر صفحات که مطالب ارائه می کنند.

نکاتی برای موفقیت بازاریابی محتوا در اینستاگرام

 

قرار نیست با استراتژی بازاریابی محتوا در اینستاگرام ، در عرض یک هفته شناخته شوید

ممکن است مقالاتی خوانده باشید مبنی بر اینکه چطور می توانید با اولین پست تان در شبکه های اجتماعی شناخته شوید

بعد با خودتان فکر کردید: ” این همان چیزیست که می خواهم!” یا “اوه، این کار خیلی زمان می برد” .

اینکه یک مطلب یا ویدئو در وبلاگ یا شبکه های اجتماعی بارها دیده شود، و یا در صفحه اصلی یک پلتفرم وبلاگ نویسی قرار گیرد، درصد مشارکت کاربران یا حتی تعداد دنبال کنندگان تان را به طرز خارق العاده ای بالا می برد .

اما چه چیز از ” زیاد دیده شدن ” مهم تر است؟ ثبات .

اگر با پست اولین مطلب تان ده هزار مشتری باالقوه جذب کنید، اما بیشتر از این پیگیری نکنید، تلاش تان هدر می رود.

اما اگر در دو هفته اول، چهارصد دنبال کننده جذب کنید و به صورت مداوم محتوایی با کیفیت در اختیارشان بگذارید.
که شما را به خاطر بسپارند، می توانید بهتر روی آنها اثر بگذارید .

بازاریابی محتوا در اینستاگرام یک بازی زمان بر است

به طور متوسط ۳ ماه طول می کشد که کمپین های کانتنت مارکتینگ میزان اثرگذاری شان را نشان دهند.

ممکن است در دنیای امروزی که اطلاعات راحت و سریع به دست می آیند .
و همه میخواهند سریعا سرمایه هدر رفته شان را جایگزین کنند، این روش قدیمی به نظر بیاید .

اما از آنجا که کمپین های بازاریابی محتوا باید از شما برای مخاطبان تان یک منبع با ثبات و قابل اعتماد از اطلاعات ارزشمند بسازد .

نمی توانید ۲ یا ۳ هفته ای به این هدف برسید. و به دلیل اینکه می توانید از طریق شبکه های اجتماعی دیده شوید .
باید مخاطبان تان را به دقت انتخاب کنید؛ که این کار هم زمان می برد.

بازاریابی محتوا در اینستاگرام یعنی: مبادله

شما به مخاطب خدمات ارزش افزوده ارائه می دهید، او نیز در عوض به نام برند شما توجه می کند.
ارزش افزوده خیلی مهم است.

اگر در محتوا ، زیاد از خودتان تعریف کنید هیچکدام از مخاطبان تان آن را نمی خوانند .
به خصوص اگر خودتان محتوا را توزیع کنید، یعنی در سایت های بومی تبلیغ کنید .
یا به اینفلوئنسرهای اینستاگرام (افرادی که تاثیر زیادی روی کاربران اینستاگرام دارند) مبلغی پرداخت کنید .
که شما را به دنبال کنندگان شان تحمیل کنند .

خدمات ارزش افزوده ارائه دهید، تبلیغ نکنید

بازاریابی محتوا فقط برای بهینه سازی نتایج موتورهای جستجو (SEO) نیست

بسیاری از کسب و کارها در این مرحله از طراحی استراتژی بازاریابی محتوا گیر افتاده اند .

نوشتن پست های وبلاگ با کلمات کلیدی، عنوان، آدرس، شرح و محتوایی که برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده است، رتبه سایت تان در صفحات جستجو را بالا می برد .

اما اگر فقط به سئو سایت توجه کنید، مخاطبان شما را رها می کنند و به سراغ سایت هایی می روند که محتوای غنی تری دارند .

نباید از بهینه سازی محتوا برای خوانندگانی که سوالی دارند و برای یافتن جوابش روی نام سایت شما کلیک کرده اند .
غافل شوید .

بازاریابی محتوا در اینستاگرام یعنی: تجربه مشتری

مخاطب باید از محتوا لذت ببرد . بیشتر مشتریان، شما را از طریق جستجو و خواندن محتوایتان پیدا می کنند .
یا محتوای شما را در یک پلتفرم دیگر می خوانند .

این اولین تجربه ای است که آنها از برند شما کسب می کنند .

پس بهتر است کاری کنید این تجربه برایشان جذاب و لذتبخش باشد .

با این حال، تعداد بسیاری از افرادی که بازاریابی محتوا انجام می دهند، نمی دانند که برنامه ریزی هایشان چقدر مهم است.

دلیل این موضوع این است که آنها، ناخودآگاه روش هایی به کار می برند که باعث می شوند ارتباط شان با مخاطبان از بین برود .

در ادامه، کارهایی که منجر به این قطع رابطه می شوند و راه های جلوگیری از آنها را برای شما بیان کنیم .

اگر برای خودتان بنویسید، نه برای مخاطب

هدف بازاریابی محتوا این است که برای مخاطب محتوا ی مناسب و با ارزش فراهم آورید و با او ارتباط برقرار کنید.

به همین دلیل، محتواباید مخاطب محور و مفید باشد .

ممکن است شما به عنوان یک برند وسوسه شوید بیشتر روی موضوعاتی تمرکز کنید که برای خودتان جالب اند .
اما ممکن است این موضوعات برای مخاطبانتان جذاب نباشند .

نکاتی برای موفقیت بازاریابی محتوا در اینستاگرام

 

اگر بیش از حد برای فروش تلاش کنید

مردم باهوش هستند و به خوبی متوجه عدم اعتبار و صحت محتوا می شوند .

اگر در بازاریابی محتوا بیش از حد بر “فروش” کالا یا خدمات تاکید کنید .
به راحتی مخاطبانتان را از دست می دهید .

این کار عدم صراحت شما را نشان می دهد و مخاطب تصور می کند شما برندی هستید که صرفا می خواهید بفروشید!

طبیعتا این موضوع باعث نمی شود رابطه میان شما و مخاطب قوی تر شود .

اگر در بازاریابی محتوا در اینستاگرام بیش از حد ” سئو ” را رعایت کنید

اگرچه رعایت قوانین سئو در بازاریابی محتوا امری مهم است، افراط در آن باعث می شود دچار دردسر شوید.

استفاده بیش از حد از تاکتیک های سئو ، باعث می شود محتوا در نظر مخاطب غیرطبیعی و بی کیفیت باشد.

این مشکل بسیار شایع است اما خوشبختانه می توان از آن جلوگیری کرد.

اگر تصور کنید تولید محتوا ی بیشتر مساوی‌ست با نتیجه گیری بهتر:

بسیاری از افراد تصور می کنند اگر در بازاریابی محتوا ، محتوای بیشتری تولید کنند و از رقبا جلو بزنند .
به نتایج بهتری می رسند . این موضوع کاملا اشتباه است .

الگوریتم پاندا و پنگوئن گوگل به ما ثابت می کند که کیفیت محتوا از هر چیز دیگری مهم تر است .
حقیقتا تولیدمحتوای بیشتر راه درستی نیست . زیرا:

اولا، اطلاعات بیش از حد برای مخاطب خسته کننده است .

دوما، فعالیت بیش از حد باعث می شود سطح محتوایتان شدیدا پایین بیاید .

نتیجه گیری

بازاریابی محتوا یک هنر است؛ هنر تحت تاثیر قرار دادن مخاطب و ترغیب او به مشارکت .

احتمال لغزش در این مسیر زیاد است، در نتیجه باید بدانید چگونه با مخاطب رابطه برقرار کنید .
که این رابطه تحت هیچ شرایطی از بین نرود .

خلاصه نکاتی برای موفقیت بازاریابی محتوا در اینستاگرام

۱- روی عکسی که منتشر میکنید فکر کنید .

۲- کپشن متناسب و خوب بنویسید .

۳- از صفحات دیگر کپی نکنید و کمی خلاقیت به کار ببرید .

۴- اگر صفحه شما تجاری یا درباره کارتان هست باید مطالب مربوطه رو یکدست و مستمر در صفحتون قرار بدید .
یک روز در هفته صرف برنامه ریزی، فکر و تولید محتوا کنید .

۵- اگر صفحه شما تجاری هست فقط به تبلیغ اینترنتی خدمات یا کالای خود نپردازید .
مردم اطلاعات درست و مفید می خواهند. در مورد چیزی که تخصص دارید این اطلاعات رو در اختیارشون قرار بدید.
آن ها اگر تخصص و دانایی شما رو ببینند حتما برای کارشان هم به شما مراجعه می کنند .

 

 

منبع: ایران تبلیغ

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *