امروزه شبکه های اجتماعی کمک بسیاری در شناساندن برندها به مخاطبان دارند. حال به بررسی ۷ نکته بازاریابی برای گسترش برندسازی در اینستاگرام میپردازیم.
۷ نکته بازاریابی برای گسترش برندسازی در اینستاگرام
شرکت های بسیاری توانسته اند توسط اینستاگرام و شبکه های اجتماعی دیگر کسب و کار اینترنتی خود را رونق دهند.
و مخاطبان بسیاری را جذب خود کنند .
ولی باید دانست بازاریابی اینترنتی نیز روش ها و اصول مخصوص به خود را دارد .
که می توان با دانستن آنها در کسب و کار خود موفق تر بود .
در اینجا نکاتی را برای گسترش برندتان در شبکه ی اجتماعی اینستاگرام به شما می گوییم .
هیچ تعجبی ندارد که کسب و کار شما نیاز به فعالیت در اینستاگرام ، پلتفرمی با ۵۰۰ میلیون کاربر دارد .
این یک رسانه اجتماعی است که به شما کمک می کند در هر جای جهان مشتریان خود را بیابید .
برای تقویت بازاریابی اینستاگرام خود نیازمند افزایش فالوور طی یک فرآیند ثابت و مداوم هستید .
هر چه افراد بیشتری با برند و پیج شما در ارتباط باشند، مسلما پتانسیل دیده شدن پست های شما بیشتر می شود.
در اینجا ۷ نکته برای معرفی برندتان در اینستاگرام آورده شده است .
۷ نکته بازاریابی برای گسترش برندسازی در اینستاگرام
۱- برای برندسازی در اینستاگرام از ابزار های مجانی اینستاگرام بهره بگیرید
اینستاگرام اخیرا پروفایل تجاری(bussiness profile) را معرفی کرده که مانند پروفایل تجاری فیسبوک است .
فالوور ها قادرند به آسانی با شما تماس گرفته و یا ایمیل بزنند .
علاوه بر این ، پروفایل های تجاری می توانند به قسمت analytic دسترسی داشته باشند .
توسط این ابزار می توانید متوجه شوید کدام پست ها تاثیر بیشتری روی مخاطب گزاشته و یا بهتر توانسته با مخاطب ارتباط بر قرار کند .در این صورت بهتر می توانید پروفایل خود را تقویت کنید .
۲- برای برندسازی در اینستاگرام از دیگر پلتفرم ها فالوور ها را به پیج خود هدایت کنید
آیا می خواهید به راحتی افرادی را که برند شما را دوست دارند به پیج خود اضافه کنید؟
در تمام پلتفرم هایی که فعالیت می کنید(فیسبوک،لینکداین، تلگرام و…) پست بگذارید .
و آنها را دعوت به پیج اینستاگرام خود کنید .
اگر آنها در دیگر رسانه های اجتماعی شما را دنبال می کنند بدون شک علاقه مند دنبال کردن شما در اینستاگرام نیز هستند، بنابراین راهی دیگر برای ارتباط با خودتان در فضای مجازی پیشنهاد دهید .
فرض را بر این نگذارید که تمام پست های شما مورد بازدید مخاطبانتان قرار می گیرد .
برخی افراد از یک پلتفرم به دیگر پلتفرم ها می رود و یا ممکن است از دیگر شبکه ها استفاده کند .
۳-مخاطبان را غافلگیر نکنید
شما می خواهید به گونه ای پست بگذارید که برندتان همیشه دیده شود اما باید در نظر داشته باشید پست گذاشتن بیش از حد ممکن است موجب آنفالو کردن توسط مخاطبین شما شود.
واقعیت این است که هیچ فرمول جادویی برای پست گذاشتن وجود ندارد.
باید آزمایش کنید و ببینید مخاطبان شما چه واکنشی نشان می دهند.
برای شروع روزی دو پست بگذارید، در زمان های مختلف روز و ببینید کدام پست ها در چه زمانی بیشترین بازدید را داشته اند .
بعد با پست های بیشتر و کمتر آزمایش کنید، و توجه خود را متمرکز کنید .
۴- تعامل با فالوور ها برای برندسازی در اینستاگرام
اگر فردی یک ثانیه از وقت خود را صرف کامنت گذاشتن می کند، شما دو ثانیه وقت برای پاسخ دادن و تشکر بگذارید.
این تعامل ساده می تواند یک مشتری وفادار را شکل دهد و موجب رشد برندتان شود .
با تگ کردن دوستان و فالوور ها آنها را در گیر پست ها ی خود کنید و از آنها نیز بخواهید شما را تگ کنند .
در این صورت می توانید برند خود را در مقابل افراد بیشتر گذاشته و فالوور های بیشتری نیز جذب کنید .
از آنجایی که این افراد توسط دوستان به پروفایل شما معرفی شده اند، مقاومت کمتری را شاهد خواهید بود .
که منجر به افزایش فالوور توسط پست های تگ شده می شود .
۵-یک هشتگ تعاملی ایجاد کنید
ایجاد یک هشتگ تعاملی یک راه موثر برای تعامل با مخاطبین است، فقط مطمئن شوید از هشتگ ها به درستی استفاده می کنید .
یک استراتژی ساده ولی کار آمد برای معرفی برندتان این است .
عکسهایی که مشتریانتان از محصولات خریداری شده شما میفرستند را روی پیج خود بگذارید . مزایای این روش:
– موجب می شود تا افراد برای اینکه عکسشان در پیج شما دیده شود بازدیدهای شما افزایش یابد .
– هر بار هر فردی که از هشتگ شما استفاده میکند ، پست شما به تمام فالوور های آنها پیشنهاد می شود.
۶- از پست های دیگر اکانتهای مرتبط استفاده کنید
اگر یافتن پست های جدید مورد نیاز برای شما دشوار شد از دیگر اکانت های مرتبط استفاده کنید .
اما هرگز فراموش نکنید منبع را به درستی ذکر کنید .
برنامه های متعددی برای دانلود عکس و فیلم ها وجود دارد که می توانید از آنها بهره بگیرید .
۷- خلاق باشید تا به مخاطبین خود متصل شوید
خلاق بودن در پست گزاشتن راه موثری برای ارتباط گرفتن با مخاطبین است .
نباید پست ها به گونه ای باشد که آنها فکر کنند شما فقط می خواهید محصولات خود را تبلیغ کنید .
نکات پست گذاشتن برای گسترش برندسازی در اینستاگرام
پست های تصویری جهت برندسازی در اینستاگرام
شایع ترین نوع پست در اینستاگرام یک پست تصویری است . سعی کنید عکس های متنوعی انتخاب کنید .
بهتر است برند شما همراه با فرهنگ و شیوه ی زندگیتان به مخاطب معرفی شود .
می توایند عکس هایی از پشت صحنه و نحوه ی کار شما با مخاطب نیز تهیه کنید .
بیش از حد از محصولات خود عکس پست نکنید .
کاربران اینستاگرام به دنبال پست های واقعی از برند ها هستند نه تبلیغات آشکار .
به عنوان مثال در پروفایل برند نایک عکس هایی از محصولات آن شرکت است .
اما در اکثر آنها تصاویری از ورزشکارانی است که برند نایک را استفاده می کنند یا مکان ها و رویدادهایی که این برند در آن دیده شده است .
آنها بیشتر روی شخصیت برند تمرکز کرده اند و با این روش مخاطبان خود را جذب می کنند .
شما می توانید از عکس های پشت صحنه در پست های خود استفاده کنید .
این پست ها به گونه ای طراحی شده اند تا یک نگاه اجمالی به بخش هایی از کسب و کار یا برند بیاندازند .
که مشتری به طور معمول آن را نمی بیند .
شما می توانید از عکس کارمندان خود برای اعتباردهی برند و محتوای خود استفاده کنید .
از این طریق مخاطبان نه تنها جذب برند شما می شوند بلکه احساس صمیمیت بیشتری با شما و همکاران شما پیدا می کنند .
پست های آموزشی
این پست ها می توانند آموزشی سریع درباره ی چگونگی انجام یا ساخت چیزی باشند .
شما برای این کار می توانید از عکس یا ویدئوهای کوتاه استفاده کنید .
مخاطبان از آموزش های کوتاه استقبال می کنند ، پس می توانید با این روش مخاطبان خود را حفظ کنید .
پست های تاثیر گذار
در این پست ها می توایند از افراد شناخته شده یا مکان های شناخته شده برای تبلیغ محصول خود استفاده کنید .
برای مثال نشان دهید که شخصی معروف از محصول شما استفاده می کند .
این امر نه تنها مخاطبان شما را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه فالوورهای زیادی را از طریق آن شخص به شما متصل می کند .
پست های انگیزشی
یک پست انگیزشی معمولاً شامل یک تصویر ساده است که با نوعی متن نوشتاری و یا نقل قول در بالای صفحه ترکیب می شود .
این پست ها می توانند یک راه عالی برای تشویث مخاطبان شما و تقویت ارزش های برند شما باشند .
برنامه یی مانند Quipio یا Typic می توانند به شما کمک کنند که متن را به عکس اضافه کنید .
محتوای کاربران را پست کنید
شما می توانید محتوایی که توسط طرفداران یا فالوورهای شما تهیه شده است .
و به نوعی به برند شما مرتبط می گردد را در صفحه ی اینستاگرام خود پست کنید .
می توانید از عکس ها و پست هایی استفاده کنید که شما در آنها تگ شده اید یا از هشتگ شما در آنها استفاده شده است .
تصاویری را انتخاب کنید که کیفیت بالاتری دارند و برند شما را به خوبی نشان می دهند.
این امر نه تنها باعث می شود کسی که اولین بار آن را پست کرده ، احساس خوبی پیدا کند .
بلکه نشان می دهد شما به مشتریان خود اهمیت می دهیدو به آنها توجه دارید .
فقط فراموش نکنید که نام مشتری خود را بکار ببرید یا از صفحه ی آنها اسکرین شات بگیرید .
و سپس آن را پست کنید . می توانید از اپلیکیشن Repost که مخصوص اینستاگرام است نیز استفاده کنید .
پست های خبرنگاری
به نظر می رسد که امروزه برای هر موضوعی روز به خصوصی در تقویم قرار داده اند .
مانند روز خواهر برادرها یا روز بستنی و … در این روزها شبکه های اجتماعی پر از پست های تبریک می شوند .
شما نیز می توانید در آن شرکت کنید . پست های خبرنگاری یک راه عالی برای ارسال محتوای طنز آمیز است.
با توجه با آنچه گفته شد می بینید که تصاویر نقش مهمی در جذب مخاطبین دارند .
اما متنی که شما برای تصاویر خود انتخاب می کنید نیز حائز اهمیت است .
متن اینستاگرام شما می تواند ۲۲۰۰ کاراکتر باشد در صورتیکه این عدد در توییتر ۱۴۰ کاراکتر است .
سعی کنید محتوایی را بنویسید که مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهد .
نکته ی مهم این است که باید بدانید مخاطبان قبل از باز کردن محتوای کامل ۳تا۴ خط از آن را می توانند بخوانند.
پس چند خط اول شما باید به گونه ای باشد که مخاطب برای خواندن کل محتوا تشویق شود .
منبع: ایران تبلیغ