بازاریابی محتوا در اینستاگرام یکی از قدرتمندترین استراتژی های بازاریابی است که می توان از آن برای جذب ترافیک بیشتر و افزایش میزان فروش استفاده کرد.

اهمیت سرمایه گذاری روی بازاریابی محتوا در اینستاگرام

از این که بازاریابی محتوا برای تجارت شما مفید است مطمئن نیستید؟

بازاریابی محتوا جزو استراتژی های تجاری با هزینه خیلی کم می باشد .
و در عین حال پتانسیل بازگشت زیاد سرمایه را دارد .

به عقیده بسیاری از کارشناسان، بازاریابی محتوا در حال حاضر تنها تجارت باقی مانده و سودآور در تجارت آنلاین است.

ایجاد محتوای اختصاصی خودتان، تجارت شما را با فرصت های بی نظیری برای افزایش فروشتان رو به رو خواهد کرد.

چه به انتشار چند پست در طول یک هفته در وبلاگتان بپردازید و چه پادکست یا ویدئو ضبط کنید .
ایجاد هر مدل محتوای انحصاری در افزایش مراودات و گسترش اطلاعات بین تجارت شما و مشتریان و مصرف کنندگان شما را بیشتر می کند .

بازاریابی محتوا در اینستاگرام یکی از قدرتمندترین استراتژی های بازاریابی است که می توان از آن برای جذب ترافیک بیشتر و افزایش میزان فروش استفاده کرد .

مشابه تبلیغات محیطی نیاز است شما بر روی استفاده از این استراتژی نیز سرمایه گذاری نمایید .

برخی از صاحبان مشاغل تا از موفقیت یک روش اطمینان حاصل نکنند بر روی آن سرمایه گذاری نمی کنند .
که این باعث ایجاد یک چرخه عدم سرمایه گذاری می گردد .

برخی نیز از میزان سرمایه گذاری اطلاع ندارند، بنابراین نمی توانند درباره بودجه موردنظر تصمیم گیری نمایند .

بنابراین، دقیقا چه مقدار باید بر روی بازاریابی محتوا سرمایه گذاری نمایید؟

اهمیت سرمایه گذاری روی بازاریابی محتوا در اینستاگرام

 

بازده بالقوه

در ابتدا، با در نظر گرفتن بازگشت سرمایه، بازده ای که یک کمپین بازاریابی محتوا برای شما ایجاد می کند را اندازه گیری نمایید .

اندازه گیری چنین چیزی سخت است اما شما می توانید از با در نظر گرفتن ابعاد و متغیرهای مختلف یک تجارت این محاسبه را انجام دهید .

به عنوان مثال می توانید این بازگشت سرمایه را در موارد زیر مشاهده نمایید:

دیده شدن برند و شهرت:

انتشار محتوا در مکان های مختلف افراد بیشتری را با برند شما آشنا می کند .
خوانندگان شما به تدریج اعتبار بیشتری را برای شما در نظر می گیرند .
و این می تواند میزان فروش شما را افزایش دهد .

اندازه گیری این مورد سخت است اما موردی است که اهمیت زیادی دارد .

جذب ترافیک:

بسته به زمان و محل انتشار محتوا، شما می توانید ترافیک های مختلفی را از طریق سئو، لینک خارجی، رسانه های اجتماعی و ایمیل دریافت نمایید .

حفظ مشتری:

مخاطبین که محتوای شما را دوست دارند بیشتر به سایت شما مراجعه می کنند .
و این ارتباط می تواند در حفظ و نگهداری آنها موثر باشد .

تبدیل مخاطب به مشتری:

با جذب ترافیک و مخاطب بیشتر و ارائه راهکارهای ارتباطی بیشتر به مخاطبین می توانید آنها را به مشتری تبدیل نمایید.

با استفاده از این اندازه گیری ها می توانید بازگشت سرمایه خود در بخش بازاریابی محتوا را افزایش دهید .
همچنین تقریبا همه بازاریابی های محتوا بازگشت سرمایه مثبتی به همراه دارند .
و این به معناست که حتی یک سرمایه گذاری کوچک نیز می تواند بازگشت مناسبی داشته باشد .

ریسک های بالقوه

بسیاری از صاحبان مشاغل درباره سرمایه گذاری بیش از حد نگران هستند و این نگرانی آنها درست و بجا است .
در واقع خطر اصلی در این سرمایه گذاری زمانی است که شما استراتژی مناسبی نداشته باشید .

شروع با یک سرمایه گذاری کوچک می تواند اطلاعات مفیدی درباره مخاطبان و آینده این سرمایه گذاری در اختیار شما قرار دهد .

با این روش، سرمایه گذاری شما در ابعاد بزرگتر می تواند بسیار موثرتر باشد .

بسیاری از کمپین های بازاریابی محتوا با شکست مواجه می شوند زیرا مجریان آنها نمی خواهند با استراتژی خود هماهنگی شوند .

اگر به اطلاعات به دست آمده و بازخوردها توجه نمایید احتمال عدم بازگشت سرمایه شما کاهش خواهد یافت.

نتایج سرمایه گذاری

توجه داشته باشید که نتایج سرمایه گذاری در بازاریابی محتوا در اینستاگرام در قالب یک نمودار ظاهر نمی گردد.

در اوایل راه شما هیچ بازگشت سرمایه ای نخواهید دید .

این بازگشت سرمایه با گذشت زمان و دیده شدن مطالب شما و جذب مخاطب شروع به نمایان شدن خواهد کرد.

برای دیدن نتیاج صبور باشید و در آغاز با سرمایه گذاری کوچک شروع کنید .
و به مرور میزان سرمایه گذاری خود را افزایش دهید .

کیفیت و کمیت

نحوه سرمایه گذاری نیز اهمیت دارد .

شاید شما تمایل داشته باشید تعداد زیادی محتوا و با سرعت زیاد و بدون کیفیت تولید نمایید .
اما این روش در بازاریابی محتوا جواب نخواهد داد و راهگشا نخواهد بود .

در بازاریابی محتوا در اینستاگرام کیفیت از اهمیت بیشتری نسبت به کمیت برخوردار است .
بنابراین بهتر است بر روی افزایش کیفیت مطالب تمرکز نمایید .

اهمیت سرمایه گذاری روی بازاریابی محتوا در اینستاگرام

 

دلایل اهمیت سرمایه گذاری روی بازاریابی محتوا در اینستاگرام

۱- بازاریابی محتوا، مکمل استراتژی های تجاری شما خواهد بود

در بسیاری از تجارت ها، بازاریابی محتوا به نظر با آن چه که در این تجارت ها انجام می شود تفاوت و فاصله زیادی دارد. اما واقعیت این است که تولید محتوا می تواند بیشتر از آن چیزی که فکرش را بکنید مؤثر واقع شود .

امروزه با فراگیری همه جانبه رسانه های اجتماعی، آن ها به یکی از مهمترین بخش های اصلی تجارت های امروزی تبدیل شده اند .

اما همچنان پیدا کردن مطالب مرتبط مناسب برای به اشتراک گذاری با مخاطبین یک چالش به حساب می آید .

با تولید محتوا و مطالب اختصاصی خودتان، می توانید حضور پر رنگ تر خودتان در شبکه ها و رسانه های اجتماعی را تضمین کنید .

و بیش از پیش مخاطبین و مشتریان را به سمت تجارت خودتان بکشانید .

۲- بازدیدهای هدفمند به سمت وب سایت شما ارسال می شود

بازاریابی محتوا می تواند به افزایش بازدیدکنندگان پیج شما کمک شایانی کند .

نکته مثبت راجع به این بازدیدها این است که آن ها، بازدیدهای ثابت و با کیفیت هستند .

در واقع جذب بازدید از طریق بازاریابی محتوا نسبت به روش های قبلی، نرخ تبدیل کاربر به مشتری (Conversion Rate) را از ۶% به حداقل ۱۲% افزایش می دهد .

این به خاطر این است که شما ارتباط مؤثرتر و بیشتری با کاربران در زمانی که آن ها نیاز به کسب اطلاعاتی که شما ارئه داده اید دارند پیدا می کنید .

شما به جای فشار آوردن بر روی کاربران به واسطه تبلیغات، به آن ها محتوای مفید و کارآمد ارائه می کنید .

محتوایی که منجر به ایجاد اعتماد کاربران خواهد شد .

همین مورد باعث ایجاد یک رابطه متقابل بین تجارت شما با مشتری هایتان می شود .

در حقیقت می توان گفت که بازاریابی محتوا در اینستاگرام تنها نوع مقیاس پذیر از تجارت بر مبنای ارتباط با مشتری می باشد .

۳- ریسک خیلی کمی در این سرمایه گذاری دخیل است

بازاریابی محتوا در اینستاگرام هزینه خیلی کمی دارد و از جایی که شما آن را درپیج اینستاگرام خود منتشر می کنید .
هزینه ای برای اجرا و نگه داری آن نخواهید داشت.

حتی در صورتی که تلاش اولیه شما برای جذب بازدید مناسب نباشد، شما با خواسته های کاربرانتان بیشتر آشنا شده و از طریق واکنش آن ها به مطالبتان، نقطه ضعف و نقطه قوت کار خود را پیدا می کنید .
و در نتیجه می توانید تغییرات لازم را در مطالب جدیدتر اعمال کنید .

نکته اینجاست که این تغییرات شما را از فرآیند جذب کردن بازدید عقب نخواهند انداخت .

۴- همه رقبای جدی شما در حال بازاریابی محتوا هستند

اگر رقبای شما در حال پیشرفت از طریق بازاریابی محتوا در اینستاگرام هستند و شما در این زمینه فعالیتی ندارید، پس شما حسابی عقب خواهید افتاد .

اگر شما هنوز شروع نکرده اید، بهتر است دست به کار شده و خودتان را به رقبایتان نزدیک کرده  و حتی از آن ها سبقت بگیرید .

 

 

منبع: ایران تبلیغ

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *