برای اینکه بتوانید پست اینستاگرام بسازید که خوب عمل کند از این اشتباهات رایج در گذاشتن پست اینستاگرام که در این مطلب مطرح میشود دوری کنید .
اشتباهات رایج در گذاشتن پست اینستاگرام
رسانه های اجتماعی می توانند موفق ترین کانال بازاریابی شما باشند اما به شرطی که از آن درست استفاده کنید.
اگر می خواهید موفق شوید فقط فعال بود کافی نیست، مسائل زیادی وجود دارند که باید به آن ها توجه کنید .
یک لحظه به پست هایی که در اکانت های تجاری است توجه کنید، کدام یک توجه شما را جلب کرده اند .
مطالب کدام یک را خوانده اید؟ تعداد این پست ها اندک است .
اگر به دنبال افزایش درگیری و تعامل مخاطبین خود هستید، نمیتوانید کپشنهای اینستاگرامتان را نادیده بگیرید .
کپشن باعث افزایش تعامل میشود .
بنابراین هنگام نوشتن پست اینستاگرام عجله نکنید، بهتر است چند نمونه از پست اینستاگرام را که در ذهن دارید بنویسید و در مورد آنها فکر کنید .
استفاده از یک سوال جذاب یا دعوت از فالوئرها برای انجام کاری خاص، باعث میشود تا ارتباط شما با فالوئرها مستحکم شود .
همین ارتباط است که وفاداری برند را شکل داده و بهمرور تاثیر مثبتی روی جایگاه برند شما خواهد گذاشت .
اینجا است که اگر پست اینستاگراممناسبی نداشته باشید، تصویر شما مانند طعمهای است که شکار خود را گرفته .
و سپس رها میکند؛ یعنی میتواند توجه مخاطب را به سمت پست شما جلب کند .
اما بدون تاثیرگذاری مناسب، او را از دست میدهد .
بدیهی است وقتی پست اینستاگرام شما برای آنها مفید نباشد فالو کردن شما هم برای آنها بی اهمیت میشود .
دقت کردید، صفحات زیادی وجود دارند که تبلیغات دروغی در مورد محتوای خود میکنند!
شما چقدر فالوور آنها ماندید؟
پست اینستاگرام شخصیت برند شما را میسازند . کسانی که شما را فالو کردهاند در واقع آماده هستند تا بدون هیچ زحمتی، هدف پست اینستاگرام شما قرار بگیرند .
پس حالا که توج آنها را در اختیار دارید، از تمام فرصت خود برای ترویج تصویر برندتان استفاده کنید .
برای اینکه بتوانید پست اینستاگرام بسازید که خوب عمل کند از این اشتباهات رایج در گذاشتن پست اینستاگرام دوری کنید .
استفاده از عکس محصولات
عکس های محصولات شما جای خود را دارد، رسانه های اجتماعی جای آن نیست .
رسانه های اجتماعی محلی برای جذب و ارتباط با مشتریان بالقوه جدید و مشتریان قبلی شماست .
استفاده از این عکس ها خیلی تبلیغاتی به نظر می رسند .
شما می خواهید مصرف کنندگان از طریق رسانه های اجتماعی با شما در ارتباط باشند تا برند شما را بشناسند .
نه اینکه پیج شما را بخاطر تبلیغات بیش از حد ترک کنند .
هر کسب و کار توانایی استخدام یک عکاس حرفه ای و یا خرید یک دوربین گران قیمت را ندارد ، اما مشکلی نیست .
چون گوشی تلفن شما می تواند به کمک اپلیکیشن های مختلف تصاویر خوبی را ایجاد کند .
ایجاد پست با هشتگ های زیاد
هشتگ ها ابزار مناسبی است تا پست شما در موتور های جستجو پیدا شود ،اما زیاده روی نکنید .
استفاده از هشتگ های فراوان نه تنها پست شما را مانند یک هرزنامه نشان می دهد .
بلکه موجب آزار مشتریان نیز می شود و این برعکس خواسته شماست .
هدف از فعالیت در رسانه های اجتماعی آگاه کرئن دیگران از برند شماست .
اگر از هشتگ های زیاد استفاده کنید نکته ی اصلی که در پستتان است را نمی توانید به درستی به مخاطب برسانید.
تاکید بر روی نظرات شخصی خودتان
به یاد داشته باشید این فقط شما نیستید که پست را مشاهده می کنید ،به همین دلیل نباید در مورد مسائل سیاسی و مذهبی اظهار نظر کنید .
افرادی که پست شما را می خوانند نظرات و باور های متفاوتی دارند .
با در نظر داشتن این نکته می توانید از دور کردن مشتریان از خودت و یا دریافت واکنش عمومی بپرهیزید .
باید نسبت به احساسات دیگران احترام بگذارید .
راه حل آسان است، از نظرات شخصی که موجب مشاجره می شود دوری کنید .
محتوا با غلط های املایی و گرامری
غلط های گرامری در واقع چیز خوبی نیست .
این اشتباهات را همیشه در فضای اجتماعی می بینیم و قابل توجه است .
راه حل این است که نوشته ی خود را همیشه چک کنید .
استفاده از محتوای غیر مرتبط
یکی از اشتباهات رایجی که اکثر برندها انجام می دهند ،استفاده از ویدیو های اخبار و ورزش و … است .
آن ها تصور می کنند با این محتوای جالب می توانند فالوور های بیشتری جذب کنند .
اگر فردی بخواهد مطالبی در مورد اخبار، ورزش و یا سیاست بخواند مطمئنا در منابع مربوطه آن را پیدا می کنند.
فقط به خاطر اینکه خبری در تمام رسانه پخش شده نیازی ندارید آن را تکرار کنید .
مگر اینکه موضوعی مستقیما با کسب و کار شما مرتبط باشد .
خلاق باشید ؛ در اینستاگرام از عکس های غیر واقعی استفاده نکنید
از عکس های غیر واقعی و یا عکس های اشتراک گذاشته شده دیگران استفاده نکنید .
کاربران شبکه های اجتماعی بسیار باهوش هستند و بسیاری از کاربران تمامی صفحات و شبکه های اجتماعی را برای مطالعه و یا پرکردن اوقات فراغت بررسی میکنند .
بنابراین استفاده از عکس ها و پست های دیگران خیلی زود دیده خواهد شد .
و کاربران متوجه این موضوع خواهند شد .
این امر باعث کم ارزش شدن زحمات شما خواهد شد و اعتبار کسب و کار شما را کاهش خواهد داد .
اینستاگرام شبکه اجتماعی مخصوص اشتراک گذاری عکس هایی که خودتان تهیه و تولید کرده اید است .
بنابراین از تصاویر و فیلم هایی استفاده کنید که خودتان خلق کرده اید .
نه عکس هایی که از صفحات یا پروفایل کاربری سایر کاربران استفاده نموده اید .
و یا عکس هایی که در گوگل جست و جو کرده اید .
استفاده از عکس های گوگلی خلاقیت و اصالت را از پست های شما می گیرد .
و این امر باعث می شود مخاطبانتان را از دست بدهید .
نکاتی برای نگارش صحیح پست اینستاگرام
پراهمیتترین کلمات را در ابتدای کپشن بنویسید .
دنبالهی کلمات برای جای گرفتن در صفحه دیده نمیشوند، بنابراین @ها و منشنها را در آخر کپشن بنویسید.
لید خود را با اطلاعات بیش از حد دفن نکنید .
سؤال بپرسید .
مخاطبانتان را با پرسیدن یک سؤال جدی و دقیق به مشارکت و تعامل ترغیب کنید .
میتوانید نظر آنها را دربارهی جدیدترین محصولتان جویا شوید، یا از آنها سؤالات باز بپرسید .
از به کار بردن شکلک یا ایموجیها نترسید . این زبان تصویری به چشمگیر شدن کپشن شما نزد مخاطبانتان کمک میکند و به کپشنتان طنز و شخصیت میبخشد .
منبع: ایران تبلیغ