دغدغه تولید محتوای خلاقانه و اثربخش از ضروریات حضور موفق در اینستاگرام است. ما در این پست به چند استراتژی بازاریابی محتوا در اینستاگرام پرداخته‌ایم .

استراتژی بازاریابی محتوا در اینستاگرام

کاربرد اینستاگرام در ایران از عکس بشقاب غذای امشب همین حالا یهویی شروع شد .
و حالا در دنیای متنوعی از رنگ و محتوا همچنان محبوب‌ترین شبکه اجتماعی باقی مانده است .

چه کاربری عادی باشید و چه در پی دریافت سرنخ‌های تجاری و معرفی خدمات به کاربران اینستاگرام قطعاً می‌دانید که تولید محتوا برای اینستاگرام نیاز به خلاقیت، صرف زمان کافی و اطلاع از علاقه‌مندی‌های کاربران دارد .

در واقع دغدغه بازاریابی محتوا در اینستاگرام از ضروریات حضور موفق در اینستاگرام است .

با آنکه اینستاگرام تمام ابزارهایی که هر کسب‌و‌کاری نیاز دارد، در خود جای داده است .
و شما می‌توانید با مخاطبان خود به‌صورت مستقیم صحبت کنید و آن‌ها نیز می‌توانند برای شما بازخورد بفرستند .
اما همچنان بازاریابی محتوا در اینستاگرام مقوله‌ی حساس و خلاقانه است .

صرف در اختیار بودن تمام امکانات تبلیغات در اینستاگرام اعم از تبلیغات کمپینی، تبلیغات اسپانسر اینستاگرام، اینفلوئنسر مارکتینگ باز هم شما به بازاریابی محتوا در اینستاگرام خلاقانه و جذاب نیاز دارید .

ما در این پست به استراتژی بازاریابی محتوا در اینستاگرام پرداخته‌ایم .

تولید محتوا، پایه و اساس حضور اینستاگرام در شبکه‌های اجتماعی است .

شما می‌بایست بر اساس مخاطبان و اهدافتان، با ایجاد یک برنامه برای ارائه محتوای چشم نواز به جامعه هدف مورد نظر خود بر یک پایه منسجم اقدام نمائید .

استراتژی بازاریابی محتوا در اینستاگرام

 

استراتژی بازاریابی محتوا در اینستاگرام

ساخت تم محتوا

با بررسی اهداف خود و تعیین جنبه‌های برند تجاری‌تان و با به نمایش گذاشتن محتوای خود در Instagram می‌توانید محصولات، خدمات، اعضای تیم و فرهنگ مورد نظر شرکت خود را و همچنین همه موارد قابل ارائه‌تان را با پتانسیل غنی برای موضوعات مختلف در طول زمان در نظر بگیرید و به نمایش بگذارید .

هنگامی که شما یک لیست از تم محتوای خاص را که توسط توفان مغزی حداکثر افراد ممکنه، تهیه نمودید .
می‌توانید با کمک تصاویر و فیلم‌های خود در اینستاگرام به اجرا بگذارید .

برخی از شرکت‌ها در نمایشگاه محصولات و خدمات خود، به ارائه آموزش‌های عملی می‌پردازند .
و یا با رفتن به جهت مخالف و با ایجاد تابلویی غریب و تمرکز بر محصول خود آن را به عنوان یک قهرمان معرفی می‌کنند.

همانطور که شما با توسعه و پیاده سازی استراتژی بازاریابی اینستاگرام برند تجاری خود را توسعه می‌دهید .
شما به راحتی متوجه خواهید شد که از چه نوع محتوا، گردش کار و چه شیوه تعاملی برای کار خود استفاده کنید .

دپارتمان تشکیل شده که با برند تجاری شما ایجاد شده همیشه در حال رشد است .
زیرا در اینستاگرام می‌تواند هر فعالیتی چالش برانگیز باشد .

اما با استراتژی درست، شما قادر خواهید بود تا یک داستان قدرتمند برای گفتن داشته باشید .
و با تشویق به افزایش تعامل بر روی پلت فرم خود و فراتر از آن چه که در نظر خود متصور می‌شوید حرکت نمائید .

تعیین انواع محتوا و نسبت آن به یکدیگر

در ابتدا اینستاگرام به عنوان یک برنامه به اشتراک گذاری تصویری شروع به کار نمود .
اما پایگاه گسترده ای از کاربران خلاق در آن به انتشار همه چیز از جمله فیلم‌ها، گرافیک های با پسوند GIF و انیمیشن ها پرداختند .

همانطور که شما نحوه قرار گیری مطالب خود را برنامه ریزی می نمائید .
می‌توانید با در نظر گرفتن یک تعادل از انواع محتوا که شامل منابعتان است .
و با ایجاد تعاملی که می‌خواهید با مخاطبان خود داشته باشید به بهترین صورت جهت گسترش کارتان اقدام نمائید.

اگر ویدیو شما را قادر می‌سازد تا داستان‌های جذاب برای گفتن در مورد محصول خود داشته باشید .
این مورد را در مطالب خود بیشتر به کار برید .

اگر شما از منابع زمانی، مهارت‌ها و یا سطح خوبی جهت اجرای ویدیو به راحتی بهره می جوئید  .
و یا اگر در سطح شما آن چه که می‌خواهید در دسترس نیست .
شما ممکن است روشی را انتخاب کنید تا به انتشار نمایش ویدئویی در تمام تبلیغات خود بپردازید .
و یا آن را برای مبارزات و تبلیغات خاص ذخیره نمائید .

با ترکیب این موارد در اینستاگرام، کیفیت مسائل را بالا ببرید .

و صرف نظر از زمان به کار رفته برای ایجاد بهترین محتوای مورد نظر و تبدیل آن را به ارزشی قابل ملاحظه، امکان پذیر نمائید .

تنظیم یک تقویم محتوا، اما با انعطاف پذیری

برای ایجاد و حفظ حضوری فعال در اینستاگرام، تعیین فراوانی که به وسیله شما ارسال خواهد شد، مهم است.
سپس شما باید یک تقویم محتوایی ( content calendar) که چرخه آن را از طریق تم‌های خود و ادغام تاریخ‌های کلیدی و کمپین های توسعه تنظیم می نمائید، تهیه کنید .

اینستاگرام یک تابع برنامه ریزی ندارد، و آن را اشخاص ثالث API با سطح دسترسی به چاپ و نشر مدیریت می‌نمایند .
که به معنی آن است که شما می‌توانید پست‌های خود را با برنامه‌های واسط و نه به طور مستقیم در اینستاگرام .
و یا از طریق ابزارهای مدیریت رسانه‌های اجتماعی ارائه دهید .

گفته می‌شود که شما به راحتی می‌توانید محتوا (عکس، فیلم، نوشته شرح تصاویر) را از قبل آماده و با ایجاد یک تقویم محتوا آن‌ها را به موقع ارائه دهید .

به طوری که گویی یک تیم تولید محتوا دارید که خود می‌داند که هر پست باید چه زمانی ارائه شود .

برخی از بهترین موضوعات تولید محتوا برای اینستاگرام خود به خود نمایان می‌شود .
به خصوص اگر هدف شما این باشد که محتویات شامل فرهنگ سازی و یا حوادث داخل شرکت خود را ارائه دهید.

با آماده سازی محتوا و تنظیم یک برنامه کلی که در پیش ذکر شد، شما می‌توانید با اجازه انعطاف پذیری در استفاده از فرصت زمانی که مابین آن‌ها رخ می‌دهد، بهره ببرید .

در طول زمان برنامه ریزی شده، مطالب آماده برای انتشار به سرعت جهت استفاده در تعامل اجتماعی در زمان واقعی منتشر می‌شوند .

یک کارمند تولید محتوا داشته باشید

اگر فالوورهای خود را به اشتراک گذاری محتوای خود که شامل برند تجاری‌تان است ترغیب نموده باشید .
شما دسترسی به یک مخزن پر از طلا شامل محتوای بالقوه خواهید داشت .

در بخش محتوا با استفاده از مطالب به اشتراک گذاری شده فالوورهایتان این اجازه را می‌دهد .
تا شما با پرورش تعامل مخاطبان و ایجاد انگیزه برای مخاطبان خود برای به اشتراک گذاشتن راه‌های خلاقانه خود را در تعامل با محصولات، خدمات و یا شرکت گسترش دهید .

مثل همیشه، هر فردی که عکس‌های شما را انتخاب کند به عنوان معاونت در تیم کاریتان می‌بایست .
اصول زیبایی شناسی را در برند تجاری‌تان با دیگر تصاویر مطابقت دهد .

مطمئن شوید که به بررسی حساب‌های کاربران و پست‌های دیگر قبل از به اشتراک گذاری محتوا خود به منظور این که بتوانید به خوبی قضاوت کنید که آیا آن مطلب مناسب برای عموم مردم می‌باشد، بپردازید .

با مردم صحبت کنید.

بهترین شیوه برای ایجاد گفت‌و‌گو در اینستاگرام، محتوای بصری است .

محتوایی را در کانال خود پست کنید که مخاطبان، بیشتر چشم‌انتظار دیدن آن هستند .

بررسی کنید مخاطبان چه محتوایی را دوست دارند و از چه محتوایی بیزارند .

با درنظرگرفتن این‌ها، سعی کنید محتوای مناسب را برای آنان به‌درستی انتخاب کنید .
شما می‌توانید از طریق قسمت نظردهی یا پیغام‌های خصوصی، با مخاطبان ارتباط برقرار کنید .

از نوع بازاریابی محتوا در اینستاگرام مطمئن شوید.

بهتر است همیشه قبل از انتشار محتوا به‌خوبی آن را بررسی کنید . به‌صورت رندوم پست نکنید .

قبل از پست‌کردن عکس‌ یا ویدئو آن را از همه نظر بررسی کنید .

مطمئن شوید محتوای شما هم مناسب است و هم جذاب .

از دوربین حرفه‌ای استفاده کنید.

سعی کنید محتوایی را انتشار دهید که از همه‌نظر باکیفیت باشد .

عکسی که منتشر می‌کنید باید برای بیننده قابل تشخیص باشد .

از دوربین مناسب برای گرفتن عکس استفاده کنید تا تأثیر ‌آن بر مخاطبان دو چندان شود .

تولید محتوای اینستاگرام با انتشار تصویری بی کیفیت، سرانجام خوبی نخواهد داشت .

استراتژی بازاریابی محتوا در اینستاگرام

 

از ابزارهای اینستاگرام استفاده کنید.

به‌خاطر استفاده از ابزارهای اینستاگرام خجالت نکشید .

زمانی که عکسی منتشر می‌کنید، از فیلترهای اینستاگرام استفاده کنید یا عکس را طوری قیچی کنید که زیباتر به‌نظر برسد .

بدین طریق نیازی به استفاده از اپلیکیشن‌های دیگر برای ویرایش تصاویر خود ندارید .

استوری در بازاریابی محتوا در اینستاگرام

ویژگی جدید استوری که به اینستاگرام اضافه شده است، شیوه‌ی مؤثری برای ارتباط با مخاطب است .
و آن‌ها را در طول روز سرگرم می‌کند .

در طول روز استوری‌های متعددی پخش کنید و به مخاطبان خود این حس را بدهید که در مسیر کسب رضایت آن‌ها مشغول به فعالیت هستید .

خلاقیت در بازاریابی محتوا در اینستاگرام

تصاویر منحصر‌به‌فردی را پست کنید و سعی کنید مطابق با میل مخاطبان خود آن‌ها را انتخاب کنید .
تا جایی که می‌توانید هم خلاق باشید و هم نوآوری کنید .

در تصاویر خود گزینه‌های بیشتری اضافه کنید؛ چیزی که تصاویر شما را از دیگران متمایز می‌کند .

 ثابت‌قدم‌ باشید.

تم مشخصی برای خود انتخاب کرده و همیشه از آن استفاده کنید .

اگر همیشه از تم خود پیروی کنید و ثابت‌قدم باشید، پست‌های شما تأثیر بیشتری بر مخاطب خواهد گذاشت.
همچنین به یاد داشته باشید که باید ‌اهداف خود را در نظر بگیرید .

با پست‌کردن محتوای نامرتبط، از مسیر رسیدن به اهداف خود منحرف نشوید .

حامل پیغام باشید.

توضیح مناسبی برای محتوای خود بنویسید . کلمات معمولاً تأثیر زیادی بر افراد می‌گذارند .

شما همچنین می‌توانید از نقل قول‌های کوتاه به‌منظور توجه بیشتر به علایق مشتری استفاده کنید .
به‌علاوه می‌توانید پیغام خود را از طریق تصاویر یا کلمات منتشرشده ارسال کنید .

اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری درباره‌ی تولید محتوا برای اینستاگرام و تبلیغات اسپانسر اینستاگرام یا پروموشن اینستاگرام بدانید، با ما تماس بگیرید .

نتیجه گیری

برای تولید محتوای با کیفیت به اندازه کافی سرمایه گذاری کنید .سرمایه گذاری خود را حتی در صورت وجود بازگشت سرمایه پایین حفظ نمایید .سرمایه گذاری خود را به مرور افزایش دهید تا بازگشت بیشتری به دست آورید .

 

 

منبع: ایران تبلیغ

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *