با گسترش محبوبیت اینستاگرام همه در افزایش فالوور در اینستاگرام در حال رقابت هستند و برای این کار از راه ها و برنامه های مختلفی کمک می گیرند .
تعیین بازار هدف برای افزایش فالوور در اینستاگرام
با گسترش محبوبیت اینستاگرام همه در افزایش فالوور در اینستاگرام در حال رقابت هستند .
و برای این کار از راه ها و برنامه های مختلفی کمک می گیرند .
اما آیا همه ی روش ها نتیجه بخش هستند؟ آیا افزایش فالوور در اینستاگرام به معنی افزایش خرید از شماست؟
ممکن است هنگامی که در حال استفاده از ترفندهایی برای افزایش فالوور در اینستاگرام هستید .
افزایش فالوور در اینستاگرام یعنی افزایش مشتری .
ما در این مقاله دلیل این امر را بررسی می کنیم .
مادامی که تصمیم می گیرید با نرم افزار های افزایش فالوور، بازار هدف خودتان را گسترش دهید .
شما توقع دارید هر کسی محصولات شما را دید از شما خرید کند ؟
اولین و مهمترین اشتباه:
آیا برای شما هم پیش آمده که بدون بودجه ی کافی در مجتمع یا فروشگاهی لوکس برای تفریح و نه به قصد خرید کردن قدم بزنید و به ویترین مغازه ها خیره شوید البته این کار برای خانم ها معمول تر است تا آقایان .
در همین حال مغازه داری که چشم به راه مشتری است شما را می بیند با سماجت تمام و چرب زبانی از شما درخواست می کند که از فروشگاهش بازدید کنید و یک کالایی برای خودتان یا خانواده تهیه کنید .
او حتی فاکتور خرید را روی ویترین فروشگاه گذاشته است و به شما نشان میدهد .
که محصولاتش را ، ۳۰ درصد زیر قیمت خرید می فروشد تا بتواند بدهی خودش را پرداخت کند .
ایا با همین اطلاعات شما از فروشگاه خرید میکنید ؟
بدون شک جواب شما درخواست او را با بهانه های مختلف رد می کنید .
شما ابتدا نیازهایتان را می سنجید، وسایلی را که برای خرید انها به بازار امده اید را در نظر میگیرید .
اگر این محصولات به کالاهای مورد نیاز شما شباهت داشته باشد خیلی عالی است .
با اشتیاق از فروشگاه خرید میکنید حتی این پیشنهاد فوق العاده را به دوستانتان اطلاع می دهید .
اما، اگر از لبه سکه به موضوع نگاه کنید باید طرف دیگر سکه را هم ببینید .
اگر شما به محصولات فروشگاه هیچ نیازی نداشته باشید و تا کنون حتی یک بار هم به داشتن چنین محصولاتی فکر نکرده باشید، اصلا محصولاتی که در این فروشگاه عرضه می شود دقیقا کالاهای منفور شما باشند .
ایا باز هم حاضرید از این فروشگاه خرید کنید ؟
اگر فرشنده به سماجتش ادامه دهد و محصولاتش را ۵۰درصد زیر قیمت خرید به شما بدهد .
ایا حاضرید این محصولات را بخرید ؟
پاسخ واضح است، مطمئنن خیر!
بهترین راه برای فروشنده بدهکار این است که با مشتریان ثابتش تماس بگیرد .
و اعلام کند که محصولات را فقط به قیمت فاکتور (یعنی ۳۰ درصد بیشتر از قیمتی که به شما پیشنهاد شده بود) می فروشد .
مطمئنن افرادی که به این محصولات علاقه دارند بیشتر استفبال می کنند .
در بازاریابی ، به خصوص بازاریابی اینترنتی وشبکه های اجتماعی شما باید محصولاتتان را به افرادی عرضه کنید .
که مشتاق محصولات شما هستند و نیاز را درک می کنند .
برای این که فروشتان افزایش یابد باید افرادی که به محصولات و حوزه کسب کار شما علاقه نشان میدهند .
را جذب کنید و بروی این افراد تمرکز نمایید .
حال به این فکر کنید با برنامه های افزایش فالوور، فالوور خودتان را افزایش داده اید، یک پیشنهاد خیلی عالی به فالوور های خودتان ارسال می کنید تفکر شما این است که این افراد مطمئنن با دیدن این پیشنهاد عالی حتما خرید می کنند و نمیخواهداین تخفیف را از دست بدهند .
اما هر چقدر انتظار میکشد و دست هایتان را بر هم میمالید ، فروشی انجام نمیشود .
یا فروشتان نسیت به دفعات قبلی افزایشی پیدا نمیکند ، فکر میکنید دلیل چیست ؟
دلیل این است که شما بازار هدفتان را اشتباه انتخاب کرده اید به افرادی که مشخص نیست ایا به کسب و کار شما علاقه دارند یا نه ، پیشنهاد میفرستید یا بهتر بگویم اسپم ارسال میکنید !
در تمام حوزه های بازاریابی شما باید به افراد علاقه مند به محصولاتتان پیشنهاد بفرستید .
و تفاوتی ندارد که این پیام بازاریابی را از طریق پیامک ارسال میکنید .
با ایمیل مارکتینگ این کار را انجام میدهید یا در اینستاگرام این پست ها را ارسال میکنید .
شما به عنوان مدیر کسب و کار ، هدفتان در بازاریابی جمع اوری اطلاعات افرادی علاقه مند به کسب و کار شما باشد .
سعی کنید همیشه اطلاعات این افراد را بدست اورید و برای همین افراد پیشنهادات خودتان را ارسال کنید .
با هزینه خیلی کمتر میتوانید نتیجه بهتری بگیرید .
به عنوان اولین گام شما میتوانید یک کارت ویزیت فقط برای صفحه اینستاگرام کسب و کارتان را بنویسید .
و هر مشتری که از شما خریدی انجام میدهد او را تشویق کنید که شما را دنبال نماید .
به او بگویید که هر ماه به طور نامنظم و با مدت زمانی مشخص پیشنهاد هایی را در صفحه اینستاگرام قرار میدهید.
و این پیشنهادات در جای دیگری منتظر نمی شوند .
با همین روش ساده میتوانید افزایش فالوور در اینستاگرام که بازار هدف شما هستند را شاهد باشید .
تعیین بازار هدف برای افزایش فالوور در اینستاگرام
همهی بوق و کرنایی که در دنیای بازاریابی به راه میاندازیم، تنها بر یک اصل ساده، اما مهم «تقسیم بندی» بازار میچرخد.
تصور کنید، محصولی را تولید کردهاید، صرف اینکه بگویید این محصول برای گونهی بشریت قابل استفاده است .
کفایت نمیکند که! برای اینکه بتوانید فروش خوبی داشته باشید .
باید مشخص کنید که مصرفکنندههای محصول شما دقیقا چه گروهی هستند و چه ویژگیهایی دارند .
حالا اینکه کدام ویژگیهایشان باید بررسی شود، خود دنیایی بزرگی است که نیازمند تحلیل کسب و کارتان است .
مشتریان شما و مشتریان بالقوهی شما چه کسانی هستند
برای اینکه بتوانید از صرفا «آدمها» به بخشبندی دقیقتری از مشتریان بالقوه برسید .
باید نمایهای (پروفایل) از پایگاه مشتریان هدف خود درست کنید .
تا جایی که امکان دارد اطلاعات بیشتر و جزئیتری در این پروفایل اطلاعاتی وارد کنید .
این کار به شما کمک میکند مشتریان فعلی و مشتریان بالقوهی خود را بشناسید .
روال خرید مشتریان شما چیست؟ تکراری، ثابت یا یکمرتبهای؟
آیا خدمات دنبالهداری را به مشتری ارائه میکنید؟ آیا برای دریافت پول خدماتی که ارائه میکنید مدل بازگشت تکرارشوندهای دارید، مثلا ماهی یک بار در ازای خدمات تلفن همراه یا یک نرمافزار پول میگیرید؟
دانستن اینکه هر چند وقت یک بار قرار است مشتری از شما خرید کند سه موضوع مهم را برایتان مشخص میکند.
اول اینکه تخمینی از تعداد مشتریهایی به شما میدهد که با این تعداد میتوانید به اهداف مالیتان دست پیدا کنید.
دوم اینکه به شما میگوید چه مقدار موجودی کالا باید در دسترس داشته باشید .
سوم اینکه چه مقدار پول برای هزینههای بازاریابی باید در نظر بگیرید .
رشد مشتریان شما از کجا ناشی خواهد شد
اگر فکر میکنید با فروش به دوست و آشنا درآمدتان در طول زمان روند فعلی را طی خواهد کرد، پیشنهاد میکنم یک بار دیگر به این مسئله فکر کنید .
بر حسب اینکه چه کسبوکاری را قرار است راه بیاندازید، به جریان ثابتی از ورود مشتریان جدید نیاز دارید .
و این یعنی باید بفهمید از کجا میتوانید این مشتریان تازه را پیدا کنید .
خودتان را چطور متمایز میکنید
قصد دارید به کمک چه استراتژیای رقابت کنید؟ رقابت بر سر کاهش هزینهها یا رقابت بر سر ارزش بالاتر محصولتان؟
شاید هم به ترکیبی از این دو فکر میکنید .
بر اساس کالای خاص شما، بازار هدفی برای هر یک از انتخابهای بالا وجود خواهد داشت؛ این کار شماست که بازار خودتان را بشناسید و بفهمید چطور باید جای خود را در آن بیابید .
منبع: ایران تبلیغ