تعداد زیادی از کاربران به اصول تبلیغات در اینستاگرام بسیار توجه دارند و درخواست های متعددی مبنی بر توضیح ای مطلب داده شده است ، با این مقاله کاربردی به بررسی اصول تبلیغات در اینستاگرام بپردازیم .
اصول تبلیغات در اینستاگرام با دید کلی
اینستاگرام که در ابتدا تصور میشد خواهرخواندهی فیسبوک است، خیلی وقت است هویت مستقلی به خود گرفته است و توانسته در میان شبکههای اجتماعی طرفداران زیادی برای خود دست و پا کند . این شبکهی اشتراک عکس در طول مسیری که پیموده دچار تغییر و تحولات زیادی هم شده و هماکنون بعد از گذشت تنها چند سال بهعنوان مهمترین شبکهی اجتماعی جهان شناخته میشود . وقتی صحبت از بازاریابی شبکه های اجتماعی میشود ، اینستاگرام در صدر فهرست فرصتهای بازاریابی برای بسیاری از کسب و کارها قرار دارد . در مقالهی امروز چطورمیخواهیم به شما کمک کنیم ، تا از ظرفیت اینستاگرام بهعنوان یک مجرای بازاریابی نهایت استفاده را ببرید . ابتدا کمی در مورد خود اینستاگرام با شما صحبت میکنیم . سپس باهم بررسی خواهیم کرد که چه کارهایی میتوان از طریق اینستاگرام برای بازاریابی موفق انجام داد و اصول تبلیغات در اینستاگرام را مورد بررسی قرار میدهیم پس با ایران تبلیغ همراه باشید .
چرا باید از اینستاگرام برای کسبوکار خود استفاده کنید
اولین دلیل برای استفاده از اینستاگرام بهعنوان یک ابزار بازاریابی ، رشد سریع تعداد کاربران این شبکه و وبسایت طی سالهای اخیر است. همچنین باید اضافه کرد ، ازآنجاکه اینستاگرام یکی از شبکهها و اپلیکیشنهای موبایلی است طبیعتا در دسترس تعداد بیشتری از کاربران قرار دارد . اینستاگرام در سال ۲۰۱۰ بهعنوان یک شبکهی اشتراک فیلم و عکس راهاندازی شد و در سال ۲۰۱۲ فیسبوک آن را خرید . در ابتدا اینستاگرام مکان پرطرفداری برای بلاگرهای دنیای مد و زیبایی بود و آنها از قابلیت اشتراکگذاری اینستاگرام جهت پست عکسهای برندها و مزونهای خود برای طرفدارانشان استفاده میکردند ، اما باید قبول کرد که اینستاگرام دیگر تنها ابزاری برای نمایش دنیای مد و زیبایی نیست . تبلیغ پیج اینستاگرام مروزه این پلتفرم اشتراک تصاویر یک مجرای بازاریابی جدی برای تمام صنایع محسوب میشود .
اگر قرار باشد بزرگترین شبکههای اجتماعی و اپلیکیشنهای تماس و ارسال پیام را برحسب تعداد کاربران فعال ماهانه رتبهبندی کنیم ، باید بگوییم اینستاگرام در رتبهی هفتم قرار دارد . البته فیسبوک هنوز با سرویس مسنجر (Messenger) خود در صدر این فهرست قرار دارد .
دلایل داشتن پروفایل اینستاگرام برای کسبوکارتان
مزیت داشتن یک پروفایل کسبوکار در اینستاگرام عمدتا در این است که میتوانید اطلاعات تماس از قبل آمادهشده را در اختیار مخاطبان قرار بدهید و مسیر مستقیمِ تماس با تیم خود را برای کاربران فراهم کنید . میتوانید بدون استفاده از ابزار شخص ثالث آمار مورد نظر را برای سنجش موفقیت پستها و کمپین های تبلیغاتی بهدست آورید . در تنظیمات حساب عادی ، اینستاگرام اطلاعات اندک و ارزشمندی را در رابطه با مکان و اصلیت کاربران یا دسترسی به پستها ارائه میکند . اما با آمار کاربران ، میتوانید در رابطه با کاربران خود بسیار بیشتر از اینها اطلاع پیدا کنید . همچنین گزینهی تبلیغات هدفگیری شده و تبلیغ پستهای تکی برای بهحداکثررساندن بازدیدها وجود دارد .
پروفایلی مخصوص کسب و کار برای اینستاگرام خود داشته باشید
تبدیل پروفایل استاندارد اینستاگرام به یک پروفایل کسبوکار اینستاگرامی بسیار ساده است ، اما قبل از همهچیز به پروفایل فیسبوک قبلی نیاز است . تبلیغ اینستاگرم رایگان هر کسی که میخواهد بر روی اینستاگرام یک صفحه کسبوکار راهاندازی کند باید یک فنپیج فیسبوک هم داشته باشد و پروفایل اینستاگرام را با مدیر کسبوکار فیسبوکد Facebook Business Manager هماهنگ کند .
منبع: ایران تبلیغ