حتما این سوال پیش آمده که نوشتن کپشن در اینستاگرام چقدر به جذب مخاطب کمک می کند؟ با ما باشید تا نوشتن کپشن اینستاگرام برای بازاریاب ها را آموزش دهیم.
نوشتن کپشن اینستاگرام برای بازاریاب ها
حتما این سوال پیش آمده حالا که تصویر مناسبی برای انتشار در اینستاگرام داریم، چطور کپشن جذابی برای بنویسم؟
امروز آموزش هایی برای نوشتن کپشن در اینستاگرام در ایران تبلیغ برای شما ارائه خواهیم کرد.
اینستاگرام بیشتر از ۶۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه دارد که بیش از ۱۰۰ میلیون عکس و ویدئو در روز پست میکنند.
با این حال، کلمات بخشی بسیار مهم در عکسها و ویدئوهای به اشتراک گذاشته شده در اینستاگرام هستند.
همۀ ما در چنین موقعیتی قرار داشتهایم: شما آماده هستید که عکسی فوقالعاده را در اینستاگرام ارسال کنید.
ولی وقتی نوبت نوشتن کپشن و متن زیر عکس میشود، خلاقیتتان خشک میشود. چی بنویسم؟!
نوشتن کپشن خوب برای اینستاگرام سختتر از چیزی است که به نظر میرسد، ولی اگر میخواهید در اهداف بازاریابی خود در اینستاگرام موفق شوید، نباید نوشتن متن اینستاگرامی خوب را نادیده بگیرید.
کپشن شما به اندازۀ عکسهایی که در اینستاگرام پست میکنید نمایانگر برند شماست.
چرا نوشتن کپشن در اینستاگرام به محبوبیت صفحه من کمک می کند؟!
شاید اهمیت کپشن ها یا همان نوشته و توضیحات زیر عکس ها دراینستاگرام به اندازه ی خود عکس ها مهم نباشند.
اما باز هم نمی توان به هیچ وجه آنها را نادیده گرفت.
کپشن شما به همان اندازه برای معرفی برندتان مهم است که عکس هایی که روی صفحه ی اینستاگرامتان قرار می دهید.
یک نوشته خوب تاثیر گذاری صفحه شما بر بازدید کننده ها را چند برابر خواهد کرد.
بنابراین سوال بعدی که پیش می آید این است: چرا و چطور نوشتن کپشن در اینستاگرام به من کمک می کند؟
نوشتن کپشن در اینستاگرام می تواند کلید دیده شدن شما در این شبکه اجتماعی باشد.
باید در نظر داشته باشید که اگر پست شما لایک و کامنت بیشتری بگیرد احتمال دیده شدن آن بیشتر می شود.
و بنابراین کپشن های اینستاگرامی که از کاربران درخواست انجام کاری را دارند می توانند دراین زمینه تاثیر گذار باشند. این نوشته ها مانند درخواست درج نظرات ، پرسیدن سلیقه و یا نوشتن کپشن اینستاگرام که مخاطبان را به چالش می کشد، موثر است.
این موضوع خود به صورت مستقیم بر نوشتن کپشن اینستاگرام برای بازاریاب ها تاثیر می گذارد.
شاید نوشتن کپشن اینستاگرام برای بازاریاب ها به اندازۀ خود عکس اهمیت نداشته باشد.
ولی با این حال باز هم به نوبۀ خود مهم است. کپشن شما به اندازۀ عکسهایی که در اینستاگرام پست میکنید نمایانگر برند شما است، و کپشن میتواند اکانت اینستاگرام شما را از خوب به عالی تغییر دهد.
کپشن خوب در اینستاگرام از این جهت مهم است که میتواند کمک کند پست شما توسط فالوئرهایتان دیده شود. الگوریتم فید اینستاگرام، پستهایی که دارای نرخ مشارکت بیشتری هستند را در اولویت قرار میدهد.
به همین خاطر هر چه پست شما لایکها و کامنتهای بیشتری دریافت کند، افراد بیشتری پست شما را خواهند دید.
کپشن های اینستاگرام میتواند به شما کمک کند که کامنتهای بیشتری بگیرید، که بر روی استراتژی کلی بازاریابی اینستاگرامی شما تأثیر مستقیم دارد.
چطور می توانیم نوشتن کپشن در اینستاگرام را به خوبی مدیریت کنیم؟!
یک کپشن خوب اینستاگرامی کپشنی است که موضوع آن در خصوص تصویر انتخاب شده باشد.
با این حساب نوشتن کپشن در اینستاگرام به عکس شما شخصیت می بخشد و فالوئرهایتان را ترغیب کند کاری را انجام دهند.
شاید بهتر باشید این طور بگوییم که مهم نیست کپشنی که در اینستاگرام نوشته اید کوتاه باشد یا بلند.
اگر شما با نوشتن کپشن اینستاگرام بتوانید مخاطب را جذب کنید، یعنی کار خودتان را به خوبی انجام داده اید.
یک کپشن خوب اینستاگرامی حال و هوای پست شما را عوض می کند و به مخاطبان اجازه می دهد که با صفحه شما ارتباط برقرار کنند.
شما باید لحن خاص خود را ایجاد کنید. لحنی که با برندتان تداعی شود.
همچنین در سبک نوشتن کپشن خلاقیت به خرج دهید.
دعوت مخاطبان به انجام کاری در نوشتن کپشن اینستاگرام برای بازاریاب ها
البته این به معنی ترغیب افراد در همه کپشن های پست های صفحه اینستاگرام شما نیست.
با این حال کپشن های اینستاگرام راهی بسیار عالی برای ترغیب کردن فالوئررها برای تعامل با برند شما خارج از اینستاگرام هستند.
می توانید از آنها بخواهید از وب سایت شما بازدید کنند ،محصولی را بخرند، پرسشی را پاسخ دهند.
در عکس هایشان از هشتگ های برند شما استفاده کنند.
در صورتی که می خواهید مخاطبان شما کار خاصی را انجام بدهند در همان ابتدای نوشته از آن ها بخواهید.
این موضوع اتفاقا به این دلیل مورد اهمیت است که احتمال این که افراد فقط سه الی چهار خط ابتدای کپشن را بخوانند، زیاد است.
چگونه از هشتگ ها در نوشتن کپشن در اینستاگرام استفاده کنید؟
درج هشتگ در نوشتن کپشن در اینستاگرام اگر چه ضروری نیست.اما باعث افزایش ضریب تعامل مخاطبان شما با صفحه تان می شود.
هشتگ ها به شما کمک می کنند فالوئرهای بیشتری جذب کنید.همچنین آنها یک مقداری رنگ و روح به کپشن شما می بخشند.
البته شما می توانید تنها خود را محدود به استفاده از هشتگ های معمول نکنید.
از هشتگ های اختصاصی خود برای پست هایتان استفاده کنید!
نوشتن کپشن اینستاگرام برای بازاریاب ها
اینستاگرام به سرعت تبدیل به یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای شرکت ها شده است.
در اینستاگرام شرکت های مختلف می توانند داستان خود را از طریق عکس ها، بازگو کنند.
با وجود فیلترهای گوناگون و ابزارهای ویرایش مختلف، شرکت ها در حال صرف زمان و پول زیادی برای موفقیت در این شبکه ی اجتماعی هستند.
با این حال که تمرکز اینستاگرام بر عکس ها و ویدیوهاست، بازاریاب ها باید به کپشن ها هم توجه کافی کنند.
پیدا کردن ایده های تازه و خلاقانه برای نگارش کپشن ها در اینستاگرام، کاری دشوار است.
همان طور که برای تولید عکس ها و ویدیوها زمان صرف می کنید، باید برای نوشتن کپشن ها هم وقت بگذارید.
یک کپشن خوب، میزان موفقیت عکس یا ویدیوی شما را تا حد زیادی افزایش می دهد.
با بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر، می توانید عکس ها و ویدیوهای گوناگونی به اشتراک بگذارید و با مخاطبان تعامل کنید.
در حقیقت اینستاگرام ضریب تعامل بسیار بالایی دارد.
با این حال، آیا مطمئنید که شما می توانید مخاطبانتان را علاقه مند نگه دارید؟
برای نوشتن کپشن اینستاگرام برای بازاریاب ها باید بتوانید مخاطبانتان را به تعامل بیشتر ترغیب کنید.
هر فرد به طور میانگین ۲۱ دقیقه در روز، در اینستاگرام وقت صرف می کند.
همان طور که عکس ها و ویدیوهایتان باید جذاب باشند، نوشتن کپشن های خلاقانه زیر پست ها هم ضرورت دارد.
تصاویر، خیلی چیزها در مورد برندتان بیان می کنند.با این حال اهمیت نوشتن محتوای با کیفیت در عکس ها و ویدیوهای تبلیغاتی بر کسی پوشیده نیست.
در اینستاگرام می توانید تا ۴۰۰ کلمه یا ۲٫۲۰۰ کاراکتر را صرف نوشتن کپشن کنید.
این فضا محلی است که در آن می توانید توضیحات بیشتری در مورد عکستان بدهید.
ممکن است بگویید که خُب من می دانم که باید از کپشن های مناسب زیر پست هایم استفاده کنم.
اما نمی دانم چگونه می توانم از طریق کپشن ها، مخاطبانم را به تعامل بیشتر ترغیب کنم.
خیلی ها پیش از پست گذاشتن زمان زیادی را صرف پیدا کردن کپشن مناسب می کنند.
خوشبختانه، چند گام موثر برای نوشتن کپشن های جذاب وجود دارد.
استفاده ی مناسب از کپشن برای انجام این کار، امری بسیار ضروری است.
اگر می خواهید برندتان را بهتر معرفی کنید، باید زیر عکس هایتان اطلاعات بیشتری در اختیار مخاطبان قرار دهید.
شما حتی می توانید با قرار دادن لینک هایی در کپشن هایتان، کاربران را به وب سایت، فروشگاهتان هدایت کنید.
اینستاگرام برای کاربرانش که اکثرا هم جوانان هستند، بسیار شناخته شده است.
اما بازاریاب ها هنوز دارند جست و جو می کنند تا دریابند که با استفاده از تبلیغات، چه کارهایی می توانند در شبکه های اجتماعی و از جمله اینستاگرام انجام بدهند.
بسته به محصول شما، کاربران ممکن است دوست داشته باشند یک روز در زندگی یکی از کارمندان ان شما را ببینند.
یا این که نمایی پشت صحنه از تولید محصولتان داشته باشند.
تنها چیزی که وجود دارد این است که کپشن هایتان باید بسیار جذاب باشند.
نکات نوشتن کپشن اینستاگرام برای بازاریاب ها
آیا مخاطبان از “ایموجی” ها خوششان می آید؟
کدام هشتگ ها به درد کار من می خورند؟
آیا فالوورهای من مطالب عمیق و سنگین را دوست دارند؟
آیا توضیحات من زیر عکس ها مختصر و مفید و کامل هستند؟
آیا کپشن های من پاسخ دیگران و یا گفت و گویی را بر می انگیزند؟
آیا فالوورهای من متوجه ارجاعاتی که در کپشن ها قرار دارند، شده اند؟
اگر می خواهید پاسخی دقیق به این پرسش ها بیابید:
باید میزان تعامل مخاطبان با پست هایتان را براساس آمار و ارقام بسنجید.
کاربران معمولی، سعی می کنند بلافاصله بعد از گرفتن عکس، آن را در اینستاگرام قرار دهند.
با این حال، شرکت ها باید در زمان پست گذاری بسیار دقت کنند.
بنابراین عجله نکنید و نکات نوشتن کپشن اینستاگرام برای بازاریاب ها را رعایت کنید.
نکته ی بعدی ای که در رابطه با نوشتن کپشن اینستاگرام برای بازاریاب ها وجود دارد :
این است که باید کپشن هایی کوتاه اما در عین حال ساده و جذاب بنویسید.
نباید بیش از حد نوشته ی زیر عکس طولانی باشد.
اگر کپشن شما زیاد طولانی باشد کاربران را خسته می کنید و آن ها دیگر پست های شما را نخواهند دید.
بنابراین همیشه برای نگارش کپشن ها به اندازه ی کافی زمان صرف کنید.
سعی کنید کپشنی پیدا کنید که نکاتی را در مورد عکس در اختیار مخاطبانتان قرار دهد.
اگر کپشن هایی خلاقانه و جذاب بنویسید می توانید میزان موفقیت خود در اینستاگرام را به نحو چشمگیری افزایش دهید.
یادتان نرود همین قدر که به تولید عکس ها و ویدیوهای باکیفیت اهمیت می دهید، به نگارش کپشن ها نیز اهمیت دهید.
ایده های نوشتن کپشن اینستاگرام برای بازاریاب ها
از هشتگ های مناسب استفاده کنید
#هشتگ ها به شما کمک میکنند که دسترسی خود به کاربران را چندبرابر کنید و بدون شک به آنها نیاز دارید.
هشتگ ها نه تنها به شما کمک میکنند که فالوئرهای اینستاگرامی بیشتری را برای کسب و کار خود به دست آورید.
بلکه راهی زیرکانه برای رنگ و لعاب دادن به متن شما در کپشن اینستاگرام هم هستند.
اصول پایهای استفاده از هشتگ اینستاگرام اینها هستند:
تا حد ممکن آنها را کوتاه کنیدمیتوانید بین ۵ تا ۱۵ هشتگ استفاده کنید.
هشتگ های مناسبی را انتخاب کنید که به عکس مرتبط باشند
حتی میتوانید هشتگ های بامزۀ خود را بسازید.
استفاده از هشتگ ها را به انتهای کپشن اینستاگرام خود محدود نکنید.
به کار بردن هشتگ ها در میانههای متن میتواند ابعاد بیشتری به کپشن شما دهد، و از آنجایی که رنگ هشتگ ها در اینستاگرام با بقیه متن متفاوت است، هشتگ مناسب میتواند زمینۀ کلی محتوای شما را مشخص کرده و آن را برجسته کند.
مثلاً وقتی محتوایی در مورد سفر ارسال میکنید، میتوانید #شهری که پست شما در موردش است را تگ کنید.
این کمک میکند که فالوئرهای شما به آسانی مکان را تشخیص دهند.
و همچنین محتوای شما برای افرادی که هشتگ شهرشان را جستجو میکنند هم دیده شود.
کپشن اینستاگرام خود را تمیز نگه دارید
گذاشتن هشتگ در کپشن اینستاگرام راهی عالی برای بهتر کردن کپشن است.
ولی مراقب باشید که چند تا هشتگ اضافه میکنید!
هشتگ های خیلی زیاد (بیشتر از ۳، ۴ تا) میتواند کپشن شما را شبیه اسپم کند، و توجهها را از بقیه کپشن شما منحرف میکند.
به جای این کار، میتوانید هشتگ های خود را در انتهای کپشن یا اولین کامنت عکس خود بیاورید.
این کار کمک میکند که کپشن شما تمیز و خلاصه بماند، و فالوئرهایتان بتوانند روی کلمات و پیام شما تمرکز کنند.
اگر هشتگ مخصوص خود را ابداع کردهاید و میخواهید مورد توجه قرار بگیرد.
مسلماً علاقهای ندارید که در کنار تمام هشتگ های دیگری که در کپشن خود استفاده میکنید گم شود!
مهمترین کلمات را در ابتدای کپشن خود قرار دهید
بعد از تقریباً دو یا سه خط، کپشنها از فید کاربران قطع میشوند و کاربر در ابتدا فقط چند کلمه بیشتر را نمیتواند ببیند.
به همین خاطر شما باید سعی کنید که نکات اصلی خود را همان ابتدا بیاورید.
هر @منشن یا هشتگی را در ادامۀ متن بیاورید.
آوردن کلمات مهم در ابتدای متن، کاربر را ترغیب میکند که دلیلی برای لمس کردن دیدن ادامۀ متن داشته باشد.
سعی کنید مهمترین کلمات را در ابتدای کپشن خود قرار دهید.
از اموجی در کپشن اینستاگرام خود استفاده کنید
شما میتوانید از اموجیها یا شکلکها برای اضافه کردن شخصیت به کپشن اینستاگرام خود استفاده کنید.
میتوانید از چندین اموجی در ابتدای کپشن خود استفاده کنید تاتوجه فالوئرهایتان را جلب کنید.
تا آنها علاقه پیدا کنند که ادامۀ متن زیر عکس را هم بخوانند.
حتی اگر در نوشتن کپشن اینستاگرام برای بازاریاب ها هم از اموجی استفاده کنید.
باز هم کپشن شما برای فالوئرهایتان ترغیبکنندهتر میشود. چرا که نه؟ همه عاشق اموجی هستند!
سؤال مطرح کنید
یکی از آسانترین راهها برای گرفتن کامنتهای بیشتر در عکسهای اینستاگرامی این است که در کپشن خود سؤالی را برای فالوئرهایتان مطرح کنید.
سؤال پرسیدن، ذهن کاربران را درگیر میکند و آنها علاقمند به مشارکت در پست میشوند.
همچنین میتوانید از کپشن جهت مشورت با کاربرانتان برای گرفتن توصیه و پیشنهاد استفاده کنید.
کاربران را تشویق کنید که به لینک بیو شما مراجعه کنند
استفاده از لینکهای قابل کلیک در اینستاگرام تنها در باکس «وبسایت» در بیو پروفایل شما مجاز است.
به همین خاطر است که پروفایلهای خوب اینستاگرام URL خود را مرتباً آپدیت میکنند.
تا کاربران را به محتوای وبلاگ، ویدئوهای یوتوب، محصولات، یا پیشنهادات ویژه خود ارجاع دهند.
و این لینک را در کپشنهای اینستاگرامی خود ذکر میکنند.
مثلاً اگر مسابقهای برگزار میکنید، یا میخواهید تعداد مشترکان وبلاگ خود را افزایش دهید.
کافی است لینک بیو خود را عوض کنید، و بعد عکسی پست کنید که لینک جدید شما در کپشن آن ذکر شده باشد.