گوگل برای اینکه رتبه وب سایت تعیین کنه کدوم صفحات در ابتدای صفحه نتایج جستجو قرار بگیرند ، روشهای مختلفی بکار میگیره .با ما همراه باشید .
مقدمه درباره رتبه وب سایت
گوگل برای اینکه تعیین کنه کدوم صفحات در ابتدای صفحه نتایج جستجو قرار بگیرند ، روشهای مختلفی بکار میگیره . البته فرمول دقیقی که استفاده میکنند یه رازه ولی شما هم میتونید با انجام یه سری کارها رتبه تونو در نتایج سرچ گوگل بهبود ببخشید . به کارهایی که برای بهتر شدن رتبه سرچ صفحات وب انجام میشه ، سئو یا بهینه سازی موتور جستجو گفته میشه . با ایران تبلیغ همراه باشید .
اما اگه بخواهید سیستم گوگل در رتبه وب سایت رو بازی بدید، دیر یا زود سیستم متوجه میشه و فرمولش رو عوض میکنه و نتیجه این میشه که بخاطر تغییر فرمول ، شما روی صفحه نتایج افت میکنید و خودتون هم میمونید که چرا در رتبه وب سایت اینطور شد !
عبارتهای کلیدی در رتبه وب سایت
عبارت کلیدی یعنی کلماتی که فکر میکنید کسی که میخواد مطلب شما رو بخونه ، اون کلمات رو در گوگل سرچ میکنه . به عبارت دیگه بر اساس نتایج گوگل و رتبه وب سایت در الکسا ، چه عنوانی رو برای صفحه تون انتخاب میکنید ؟ شما میتونید فقط با صرف انرژی برای انتخاب عبارتهای کلیدی مناسب ، رتبه سایتتونو بهبود ببخشید . این عبارت کلیدی باید در محتواتون هم به وضوح دیده بشه ، به خصوص در پاراگراف اول .
اما مواظب باشید تو کاربرد این عبارت زیاده روی هم نکنید که متن به نظر غیرطبیعی نیاد وگرنه گوگل فکر میکنه اسپم کردید .
طوری بنویسید که انگار یه آدم داره صحبت میکنه ، فقط کلماتی رو بکار در رتبه وب سایت در گوگل ببرید که مردم موقع سرچ کردن برای مطلب شما ممکنه اون کلمات رو سرچ کنند . بهتره در ابتدای صفحه هم به مردم بگید که قراره تو این صفحه چه چیزهایی بخونن .
تو این روش نباید به قصد کلاهبرداری سالاد کلمات درست کنید .
اگه خودتون میخواستید سایت خودتونو سرچ کنید ، برای هر صفحه چه کلماتی رو تو نوار سرچ گوگل تایپ میکردید ؟ مثلا برای همین صفحه چه عبارتی رو ممکنه سرچ کنید ؟ مثلا ممکنه “بهبود رتبه وب سایت” رو سرچ کنید ؟ ممکنه عبارت “سئوی سایت” رو سرچ کنید ؟ همین عبارتها رو در گوگل امتحان کنید .
تراکم کلیدواژه
یکی از چیزهایی که گوگل برای فهرست بندی صفحات بهش نگاه میکنه ، تراکم کلیدواژه است . منظور از تراکم کلیدواژه اینه که در متن هر چند کلمه یکبار واژه های کلیدی تکرار شده اند . باز تکرار میکنم که باید مثل حرف زدن عادی بنویسید و در عین حال عبارت بندی هاتون هم عادی باشند . سعی نکنید با تکرار یک لغت یا با نامرئی کردن بخش هایی از نوشته موتور جستجو رو فریب بدید .
با این کارها به نتیجه نمیرسید . حتی بعضی از این رفتارها ممکنه منجر به بن شدن (مسدود شدن) وب سایتتون بشن.
پاراگراف اول خیلی مهمه . باید یه شروع قوی داشته باشید . برای این کار بهتره تو اولین پاراگراف توضیح بدید که این صفحه قراره راجع به چه چیزهایی صحبت کنه . به این ترتیب هم خواننده ها رو به خوندن متن ترغیب کردید و هم موتورهای جستجو بهتر میتونن صفحه تونو پیدا کنند .
برای صفحاتتون اسم بگذارید
به صفحاتتون یک اسم توصیفی بدید . این کار واجبه. گوگل معمولا نتایج جستجو رو با یه لینک نشون میده که این لینک همون عنوان صفحه وب هست ، بنابراین باید این عنوان رو طوری بنویسید که وقتی جستجو کننده اون رو میبینه به خوندنش ترغیب بشه . فکر کنید یک لینکی باشه “بی نام” ، کسی روی همچین لینکی کلیک نمیکنه . سعی کنید از کلیدواژه ها در عنوان استفاده کنید . مثلا این مقاله راجع به رتبه گوگل هست ، پس عنوان باید حاوی این کلمات باشه .
به لینکها توجه کنید
یکی از بزرگترین عواملی که گوگل بهش توجه میکنه هایپرلینکها هستند . گوگل هم به لینکهایی که به وب سایت وارد میشن نگاه میکنه و هم به لینکهایی که ازش خارج میشن .
کلماتی که در لینکها استفاده میکنید هم مهمند . گوگل با استفاده از این کلمات محتوای صفحه رو میفهمه . بنابراین میتونید از کلیدواژه هاتون در لینکها استفاده در رتبه وب سایت ها کنید (البته این کارو در صورت تناسب کلیدواژه ها با مقصد لینک انجام بدید) . مثلا به جای اینکه بنویسید “برای اینکه سئو رو بشناسید در تعیین رتبه وب سایت در گوگل
برای تعیین رتبه صفحه ، از لینکهایی که سایتهای دیگه به وب سایت شما داده اند هم استفاده میشه .
پس میتونید با مبادله لینکهای متنی با دیگر تعیین رتبه وب سایت در گوگل مرتبط ، رتبه صفحه تونو بهبود ببخشید . لینک دادن به وب سایت خودتون هم خوبه، اما شهروند خوبی باشید و به جاهای دیگه به جز وب سایت خودتون هم لینک بدید (اما فقط هرجا که لازم بود و ربط داشت) . مبادله بنر اثری در رتبه نداره و معمولا صفحاتی که بخاطر این خدمات ازتون پول دریافت میکنند بعنوان اسپمر شناخته شده اند و در نتیجه بدتر به ضرر رتبه بندی وب سایت ها تموم در تعیین رتبه وب سایت در گوگل میشه .
تعداد مشخصی برای تعداد لینکهای لازم برای هر صفحه گفته نشده . اما مواظب باشید زیاده روی نکنید ، چون این یکی از اون قوانینیه که اگه ازش سوء استفاده بشه براتون بد در رتبه وب سایت ها تموم میشه . اینجا هم باز باید به طبیعی بودن توجه کنید و در حدی لینک بذارید که به خواننده کمک کنه . اسکریپت هایی که محتوای شما رو به صفحات یا تبلیغات دیگه در درون سایت خودتون لینک میکنند ، اگه طولانی مدت باشند به سایتتون در افزایش رتبه وب سایت آسیب میزنند .
شبکه های اجتماعی
استفاده از سایتهای شبکه های اجتماعی هم روش خوبی برای تبلیغ اند ، اما معلوم نیست تا چه حد میتونن اثر مستقیم روی رتبه تون داشته باشند . شاید ببینید ترافیک زیادی از شبکه های اجتماعی به سایتتون وارد میشن ، بنابراین حتما محتواتونو سازگار با شبکه های اجتماعی بنویسید ؛ عکس بذارید و از عنوانهای جذاب استفاده کنید .
منبع: ایران تبلیغ