تقریباً همه حداقل یک پوستر یا آگهی طراحی کرده‌اند. چه برای اهداف شخصی چه برای یک مشتری، پوستر راهی لذت‌بخش برای ارائه پیام و انجام کارهای جالب باهنر طراحی است.

طراحی پوستر با یک صفحه‌ی معمولی شروع می‌شود. اندازه پوسترهای رایج ٨.۵ در ١١ (یا A4 ) ١١در ٧ اینچ و ۲۲ در ۳۴ اینچ می‌باشد. اندازه پوسترهای با قالب بزرگ معمولاً ۲۴ اینچ در ۳۶ اینچ می‌باشد. پوستر می‌تواند عمودی یا افقی طراحی شود، اما اغلب اوقات عمودی طراحی‌شده است. ما ١٠ نکته‌ی مفید برای بهتر شدن طراحی پوستر بعدی‌تان به شما آموزش می‌دهیم:

۱- از راه دور به‌آسانی قابل‌خواندن باشد

تراکت

Image Source: www.behance.net/gallery/25197533/Sol-Gems-Poster

درکل اولویت یک پوستر این است که رویدادی را به اطلاع اشخاص برساند. اطلاعات کلیدی باید به‌آسانی از راه دور قابل‌خواندن باشد تا توجه مردم را جلب کند.

در طراحی پوستر، متن موردنظر از سه بخش مجزا تشکیل می‌شود:

عنوان: این اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین بخش متن در طراحی است که هم می‌تواند همراه یک عنصر هنری باشد هم می‌تواند به‌خودی‌خود، عنصر هنری باشد. انتخاب کردن یک فونت خوانا نیازمند توجه و دقت است.

جزئیات: چه چیزی، کی، کجا؟ به این پرسش‌ها در قسمت دوم متن پاسخ دهید. چه اطلاعاتی در اختیار اشخاص باید قرار گیرد تا بدانند درخواست پوستر شما چیست؟ به شیوه‌ای مختصر اطلاعات را ارائه دهید.

برای اندازه‌گیری ٢ راه وجود دارد – رها کردن فضا به‌اندازه حدوداً نیمی از تیتر اصلی برای قسمت‌بندی مشخص و واضح و یا استفاده از اندازه فضای بزرگ‌تر و بکار بردن روش دیگری برای کنتراست و تضاد. (انتخاب اغلب به دیگر عناصر و اهمیت متن دوم بستگی دارد.)

چاپ ریز: معمولاً در پوسترهای تبلیغ فیلم، همه‌ی چیزهایی که یک شخص انتظار دارد روی پوستر ببیند استفاده می‌شود. پس بهتر است جمع‌وجور باشد و نگذارید سد راه دید شود.

۲- کنتراست را زیاد کنید

تراکت

Image Source: www.behance.net/gallery/25341259/The-Mountain

شما فقط به‌اندازه‌ی یک نگاه فرصت دارید تا توجه یک نفر را جلب کنید. تضاد بالا بین عناصر می‌تواند به شما کمک کند این کار را انجام دهد. یک پالت رنگ یکنواخت با شیب رنگ را فراموش کنید؛ در مورد رنگ و نوشتار جسورانه عمل کنید. طراحی پوستر موقعیتی مناسب برای امتحان کردن یک فونت یا رنگ پالت که ممکن است برای پروژه‌های دیگر بیش‌ازحد دیوانگی به نظر بیاید، است. با آن تجربیاتتان را زیاد کنید.

به یک پس‌زمینه رنگی بزرگ فکر کنید. اکثر اوقات طراحان پوستر با یک بوم سفید شروع می‌کنند. اگر چاپگر شما این قابلیت را دارد، از یک پس‌زمینه با رنگ قوی و زنده با حاشیه کامل استفاده کنید تا پوسترتان نسبت به بقیه برجسته و مرکز توجه باشد

۳- مکان استفاده از پوستر و اندازه‌ی آن را در نظر بگیرید

تراکت

Image Source: www.behance.net/gallery/6216615/Woodford-Reserve-Manhattan-Experience-Poster

محل قرار گرفتن پوستر شما نکته‌ای پراهمیت است. در این زمینه عوامل مختلفی باید در نظر گرفته شوند، ازجمله اندازه پوستر، تصاویری که در اطراف پوستر هستند و اینکه آیا افرادی که آن را می‌بینند، زحمات شمارا قدردانی کرده و دعوت شما به همکاری را می‌پذیرند؟

دانستن اینکه محل پوستر کجاست می‌تواند به شما در چگونگی ساخت آن کمک کند. نه تنها تضاد بصری در طرح شما مهم است، بلکه یک عامل مهم خارجی نیز می‌باشد. اگر پوستر شما قرار است روی دیواری سبز آویزان شود، مطمئناً شما می‌خواهید از رنگی کاملاً متضاد استفاده کنید تا طرحتان با محیط همرنگ نشود.

۴- نسخه‌های کوچک از پوسترتان بسازید

تراکت

Image Source: www.behance.net/gallery/11331035/15-TO-WATCH

ازآنجایی‌که که طراحی پوستر در درجه اول یک پروژه چاپ محسوب می‌شود، نسخه‌های کوچکی بسازید که بتوانید در مکان‌های دیگر هم استفاده کنید. یکی از اصول اساسی بازاریابی را به یاد داشته باشید – یک فرد باید ۲۰ بار در معرض چیزی قرار گیرد تا آن را به خاطر بسپرد. نسخه‌های متعدد پوسترها می‌تواند به شما کمک کند تا به این هدف برسید.

  • در مقیاس پایین، یک تصویر که می‌توانید در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
  • یک کارت‌پستال یا به‌اندازه نامه بسازید و توزیع کنید.
  • ساخت یک نسخه پوستر برای صفحه اصلی وب‌سایتتان را در نظر داشته باشید.
  • یک نسخه که از طریق ایمیل قابل‌ارسال باشد بسازید.
۵- از یک مدل بصری بزرگ استفاده کنید

تراکت

Image Source: www.behance.net/gallery/22585061/Posters-2014

چه یک عکس، تصویر و یا متن را انتخاب کنید، یک تصویر غالب، کلیدی و مهم است؛ و درست مثل متن، باید از دور خوانا باشد.

هنگام طراحی پوستر، خوب به این آیتم‌ها فکر کنید – تصاویری که از نزدیک چهره گرفته‌شده‌اند، تصاویر با معنی‌های مستقل، یک تصویر رایج و بسیار موردتوجه، تایپوگرافی باکیفیت بالا. وقتی مدل بصری خود انتخاب کردید در مورد دسته‌بندی عناصر مراقب باشید. متن‌ها و تصاویر به‌اندازه کافی باید تضاد داشته باشند به‌طوری‌که به طور مستقل قابل‌خواندن و دیده شدن باشند.

۶- از مقدار زیادی از فضا استفاده کنید

تراکت

Image Source: www.behance.net/gallery/26961311/Game-Festival-Poster

وقتی حرف از پوستر می‌شود، از فاصله بسیار زیادی بین عناصر استفاده کنید. در ابتدا ممکن است به چشمتان کمی خنده‌دار به نظر بیاید، اما فضای اضافی تأثیر دیداری و خوانایی در فواصل را به طرز چشمگیری زیاد می‌کند.

چند مکان که در آن فضای اضافی می‌تواند در طراحی پوستر شما شگفتی بیافریند:

  • بین حروف. فاصله خیلی نزدیک می‌تواند باعث شود حروف در فاصله‌ی زیاد مبهم و تار به نظر برسند.
  • بین خطوط متن.
  • اطراف حاشیه داخلی صفحه.
  • بین عناصر از انواع مختلف، مانند تصاویر و متن.
  • اطراف مهم‌ترین عنصر در پوستر. یعنی همان چیزی را که می‌خواهید مردم همان اول در یک نگاه ببینند.
۷- اذهان و افکار عمومی را تحریک کنید

تراکت

Image Source: www.behance.net/gallery/2768485/Saskatchewan-Jazz-Festival-2011

هدف از هر پوستر در معرض نمایش گذاشتن چیزی برای مردم است که شامل استفاده از کلمات و المان‌هایی است که جلب‌توجه می‌کنند، برای تبلیغ یک کنسرت و یا فیلم و یا رویدادهای دیگر. به همین دلیل جلب‌توجه عموم، امری حیاتی است.

همان‌گونه آن را طراحی کنید که اگر برای یک وبسایت یا برنامه آن را طراحی می‌کردید. به طراحی آن اهمیت بسیار زیادی بدهید.

تفاوت آن با طراحی وب این است که طراحی یک محرک برای آن ممکن است به‌راحتی وبسایت نباشد. (در وب سایت «ثبت نام» و یا «به ما ایمیل دهید» فعالیت‌های رایج هستند شما نمی‌توانید روی یک پوستر قرار دهید.) این قسمت اغلب جزء اطلاعات و یا راه ارتباط در طراحی پوستر است. هنگامی‌که مطمئن شدید که کاربران زمانی که پوستر را ببینند چه عکس‌العملی خواهند داشت، آنگاه می‌توانید المان‌های جلب‌توجه را طراحی کنید. طراحان عناصری مانند کدهای QR که برای تشویق کاربران به اسکن اطلاعات هستند را می‌پسندند؛ تنها در صورتی از این ابزار استفاده کنید که در بازار تجارت شما وسیله‌ای محبوب و عام باشد.

۸- با تایپوگرافی مردم را متمرکز کنید

تراکت

Image Source: www.behance.net/gallery/26037145/INTERPLAY

طراحی پوستر یکی از آن مکان هاست که می‌توانید از تایپوگرافی های زیبا و هیجان‌انگیزی استفاده کنید. برخی از بهترین پوستر با متن و رنگ، بدون هیچ تصویر و یا شکلی ساخته‌شده‌اند.

همان اصول تایپوگرافی که برای هر پروژه دیگری پیاده می‌کردید را به کار گیرید – الآن زمان استفاده از ۱۰ فونت در یک محل نیست؛ اما از فونت‌های برجسته‌تر، گسترده‌تر و بزرگ‌تری که احساس راحتی بیشتری هنگام کار با آن‌ها می‌کنید استفاده کنید. از تایپی استفاده کنید که حس و حالی مرتبط با رویداد پوستر انتقال دهد. شاید احساس کنید کمی ریسکی است، اما می‌تواند تمرینی قوی باشد.

۹- از یک تکنیک چاپ خوب استفاده کنید

تراکت

Image Source: www.behance.net/gallery/19386977/Word-by-Word-

بسته به محل و مخاطبان پوستر، یک پرینت خوب می‌تواند بسیار مناسب باشد. چیزهای بسیاری هستند که بر روی کاغذ خوب به نظر میرسند اما در پروژه‌های دیجیتالی آن‌گونه نیستند. این بهترین فرصت برای امتحان کردن تکنیکهایی مانند لترپرس، چاپ سیلک، فویلینگ و یا استفاده از یک لایه UV

بسیاری از این تکنیک‌ها اغلب برای پروژه‌های مهم‌تر و یا رویدادهای با سطح بالایی از اعتبار استفاده می‌شوند.

با صحبت با چاپگر خود، مطمئن شوید از تکنیک‌های ویژه استفاده می‌کنند تا پوستر در اندازه موردنیاز شما چاپ شود.

وقتی پای تکنیک‌های چاپ وسط می‌آید، ملاحظات بودجه نیز امری مهم می‌شود. برخی از فرآیندهای چاپ را می گران هستند؛ بنابراین قبل از شروع مطمئن شوید که به‌اندازه کافی بودجه خواهید داشت.

۱۰- خوش بگذرانید

تراکت

Image Source: www.behance.net/gallery/26364753/Garbage-Pail-Kids-Where-are-they-now

طراحی پوستر برای طراحان بسیار سرگرم‌کننده است. درحالی‌که چیزهای زیادی برای فکر کردن و در نظر گرفتن وجود دارد، اما می‌توانید در طراحی قوانین را شکسته و کمی دیوانه‌بازی چاشنی‌اش کنید.

کاری را که قبلاً می‌خواستید انجام دهید امتحان کنید و یا از این فرصت برای یادگیری یک تکنیک یا مهارت‌های جدید استفاده کنید. تخیل خود را برای ایجاد چیزی جدید و تازه گسترش دهید. هدف از یک پوستر جلب‌توجه از راه دور است؛ خلاقانه عمل کنید!

نتیجه

در عصر ما با بحث‌های زیاد حول طراحی وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها، هنر طراحی پوستر اغلب یک گزینه‌ی دوم یا جایگزین است. طراحی پوستر می‌تواند سرگرم‌کننده باشد و به شما فضای زیادی برای تقویت طراحیتان ارائه کند.

پوستر می‌تواند از راه‌های مختلفی برای تقریباً هر پروژه به شما کمک کند. آن‌ها به ارتقاء شما کمک بزرگی کرده و می‌تواند پیام شخصی شما، تجارتتان و یا مشتریتان را به گوش جمع زیادی برساند.

 

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *