بازاریابی اپلیکیشن در این مطلب جذاب و البته مهم و کاربردی در خدمت شما مشتریان و کاربران گرامی سایت هستیم با بررسی و نقد مبحث بازاریابی اپلیکیشن.
بازاریابی اپلیکیشن
با فراگیر شدن دستگاههای هوشمند از جمله موبایلها و تبلتها و همچنین کاربران استفاده کننده از این وسایل در سرتاسر جهان، امروزه شاهد ظهور شیوهی جدیدی در بازاریابی، با عنوان بازاریابی اپلیکیشن هستیم که در واقع زیرمجموعه ای از بازاریابی موبایلی محسوب می شود .
بازاریابی اپلیکیشن چیست
به فرآیندی که اپلیکیشنها برای جذب کاربر، درگیر کردن او با اپلیکیشن، حفظ وی و رشد اپلیکیشن از آن استفاده میکنند بازاریابی اپلیکیشن گفته میشود. معمولا کمپینهای بازاریابی اپلیکیشنها با هدف جذب کاربران جدید و حفظ آنها به منظور ایجاد کاربرانی وفادار طراحی میشوند.
زمانی که یک صاحب کسب و کار تصمیم به ساخت اپلیکیشن برای توسعه کسب و کار خود می گیرد باید از استراتژی هایی برای این کار استفاده کند تا علاوه بر این که به نتیجه دلخواه خود برسد، مشتری محور بوده و خواستههای مشتریان را برآورده کند تا باعث جذب آنها شود.
با وجود بیش از ۳ میلیون اپلیکیشن اندروید در مارکتهای مختلف، دیگر دوران این گذشته است که اپلیکیشنی را منتشر کنیم و منتظر باشیم مردم بدون تلاشی از سوی ما، از آن استقبال کنند؛ حتی تیم موفقترین اپلیکیشن ها هم این را دریافتهاند که بدون تخصیص بودجهای برای بازاریابی مداوم اپلیکیشن، ادامهی روند موفقیتشان ممکن نیست. در کشور ما هنوز اهمیت انجام فعالیتهای جدی بازاریابی برای اپلیکیشن تبیین نشده است و این صنعت نوپاست، این در حالیست که بازار تبلیغات برای اپلیکیشنها در سایر نقاط سالهاست که انجام می شود و در حال رسیدن به بلوغ خود است .
شرکتها و سازمانهای زیادی وجود دارند که با استفاده از اپلیکیشن سازمانی خود، به تعامل با مشتریان هدفشان می پردازند؛ همچنین تعداد این سازمانها روزبهروز در حال رشد است.
با توجه به بازار رقابتی که در این نوع بازاریابی وجود دارد، داشتن یک اپلیکیشن مناسب و کاربرپسند و که باعث جذب مشتری شود، بسیار حائز اهمیت میباشد.
بنابراین مهم است که شرکتها وصاحبان کسبوکار برای ایجاد اپلیکیشن سازمانی خود، یک شرکت قابل اعتماد و باتجربه در توسعه و طراحی اپلیکیشن را انتخاب نمایند. ایران تبلیغ می تواند در این زمینه خدماتی خوب و متناسب با حوزه کسب و کارتان ارائه کند .
در این بین بازاریابها سعی می کنند تا با بهکارگیری اپلیکیشنهای شرکتی و سازمانی در فروشگاههای اپلیکیشنی و شناساندن آن به کاربران دستگاههای هوشمند، اپلیکیشن مربوط به صنعت و کسبوکار خود را در بین کاربران این دستگاهها توسعه دهند و به این ترتیب برند خود را معرفی کنند.
در صورتی که اپلیکیشن را یک محصول (Product) فرض کنیم، میتوانیم ۴ مرحلهی چرخه حیات یک محصول را برای آن در نظر بگیریم که انجام فعالیتهای بازاریابی متناسب با هر مرحله، برای موفقیت اپلیکیشن امری ضروری است. متخصصان این ۴ مرحله را معرفی، رشد، بلوغ و افول مینامند و معتقدند برخلاف تصور عامیانه که بازاریابی و تبلیغات فقط متعلق به مرحلهی معرفی است، انجام فرایند بازاریابی برای تحقق اهداف فروش در همهی مراحل ضروری است منتها مشخصات هر مرحله و ویژگیهای محصول است که نوع بازاریابی را در هر بازهی زمانی تعریف میکند. در مرحلهی اول یعنی معرفی، جذب کاربران جدید هدف اصلی است. در حوزهی بازاریابی برای اپلیکیشن، میتوانیم این هدف را به دانلود و نصب اپلیکیشن تعبیر کنیم.
مزایای طراحی اپلیکیشن در ایران تبلیغ
اپلیکیشنها میتوانند نرخ خرید آنلاین را افزایش دهند. زمانیکه تعداد زیادی از کاربران شما را دنبال میکنند و تعدادی از آنها به کسبوکار شما وفادار میمانند، در تجارت موبایلی خود به موفقیت رسیده اید .
از دیگر مزایای این روش میتوان هزینه پایین بازاریابی و تبلیغات، حجم بسیار بالای مخاطبان ، تنوع دربهکارگیری سیاستهای بازاریابی، کسب درآمد مستقیم از اپلیکیشن، ارتباط دو جانبه با مشتریان، پاسخ گویی سریع به نیازهای مشتریان، تسهیل ارائهی خدمات به مشتریان و … را برشمرد .