امروزه تبلیغات و بازاریابی بخشی ضروری از دنیای تجارت را تشکیل می‌دهد.

اگر محصولی خوب یا خدماتی مفید و کارآمد در اختیار داشته باشیدد، باید از هنر چگونگی فروختن آن نیز برخوردار باشید.

البته با این وجود هنوز هم آژانس‌هایی هستند که برای تبلیغات محصولات خود از روش‌های قدیمی و سنتی استفاده می‌کنند اما از سوی دیگر بازیگران پیشرویی در این بازار وجود دارند که به استفاده از روش‌های جدید و مدرن تبلیغات علاقه مند شده اند.

آژانس‌های تبلیغاتی زیادی وجود دارند که که استفاده از این روش‌های مدرن را در دستور کار تبلیغاتی خود قرار داده اند و از ایده‌هایی که واقعا جدید و مبتکرانه هستند در تبلیغات خود استفاده می کنند.

بهترین روشهای تبلیغات مدرن برای افزایش مشتری

تبلیغات روزنامه‌ای و آگهی‌های تبلیغاتی ورقه‌ای دیگر کارآیی ندارند.

شما می توانید با تماس با مشاوران ایران تبلیغ از تجربیات موفق مان در زمینه تبلیغات اینترنتی از مشاوره متخصصین ما برخوردار شوید.

تکنیک های تبلیغات مدرن 

برخی از این روش‌های تبلیغات مدرن که استفاده از آنها اکنون رواج بیشتری دارد بدین ترتیب هستند:

تبلیغات بنری مبتنی بر وب

همانطور که تبلیغات بیلبوردی پیش از این در جاده ها مورد استفاده قرار می‌گرفت نوع مشابه این تبلیغات مدرن در فضای مبتنی بر وب مطرح است. آیا تا به حال به نواره‌های تبلیغاتی که در بالای صفحات وب در حین کار و مطالعه ظاهر می شود دقت کرده‌اید؟ این نواره‌ها در حقیقت همان بنرها هستند.

تبلیغات دسته سیار موسیقی

تبلیغات این گونه ای در حقیقت یک استراتژی است که بر اساس روانشناسی مصرف کننده انجام می شود بنابراین تکنیک تبلیغاتی موثر است که می تواند در هر رسانه‌ای چه به صورت چاپ شده ، الکترونیک یا پخش گسترده مورد استفاده قرار بگیرد.

تبلیغات تشویقی

تکنیک تبلیغاتی تشویقی و ترغیبی عبارت است از استفاده از آیتم‌های هدیه‌ای تبلیغاتی یا رویدادهای رسانه ای ترغیبی و تشویقی که به جلب توجه عمومی کمک بسیاری می‌کند و روشی است موثر برای تبلیغات مدرن.

 

قدردانی و پشتیبانی

نوع دیگری از این تکنیک تبلیغاتی مقوله ای است که تبلیغات غیر مستقیم و نهفته نام دارد.

این نوع تبلیغات به استفاده از نام‌های برندها یا محصولات واقعی در فیلم ها یا سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی می پردازد و به طور غیر مستقیم آن محصولات و برند ها را تبلیغ می کند.

تبلیغات پوششی و جایگزین

برخی قوانین ملی کشورهای مختلف تبلیغ محصولات مخدر مانند خوردنی‌های الکلی و یا دخانیات را ممنوع کرده‌اند. به همین سبب بسیاری از برندهای پوششی به وجود آمدند که با تکنیکی خاص تنها به تبلیغ و ترویج نام برندی پوششی می پردازند که به نوعی یادآور محصولات برندی است که تبلیغ آنها ممنوع اعلام شده است.

تبلیغات پیکسلی

تبلیغات پیکسلی نوع جدیدی از تبلیغات اینترنتی است که در آن هزینه تبلیغات بر اساس تعداد پیکسل‌هایی که آن تبلیغات اشغال می‌کند محاسبه می‌شود.

تبلیغات موقعیتی

تبلیغات موقعیتی یکی از انواع بسیار هدفمند و تخصصی تبلیغات در فضای بازاریابی اینترنتی و تبلیغات اینترنتی است که در آن تبلیغات توسط سیستم‌های خودکار و مبتنی بر محتوای مشاهده شده توسط یک کاربر خاص انتخاب شده و برای کاربر به نمایش گذاشته می‌شود.

تبلیغات کلیدواژه‌ای

تبلیغات کلیدواژهای همان نوع تبلیغاتی است که با نام تبلیغات پولی به ازای هر بار کلیک کردن یا تبلیغات هزینه‌ای به ازای هر بار فعالیت نیز شناخته می‌شود.

تبلیغات وبلاگی

وبلاگ‌های تبلیغاتی اغلب از تکنیک‌های بازاریابی اینترنتی موتورهای جستجو و تبلیغات اینترنتی استفاده می‌کنند که دستیابی به نتیجه‌های بهتر را در فضای وب تضمین می‌کنند.

تبلیغات حمامی 

تبلیغات حمامی چیزی نیست جز نصب تبلیغات در فضاهای عمومی تعبیه شده برای استراحت مردم.

تحقیقی انجام شد که در آن از یک گروه از مردم که این مکان‌های استراحت عمومی را مشاهده می‌کردند مورد سنجش قرار گرفته بودند و از آنها پرسیده شد که آیا به تبلیغات نصب شده در ان مکان‌ها توجه می‌کنند یا خیر ، و جالب توجه اینکه درصد بالایی از این اشخاص اظهار کرده بودند که این تبلیغات بسیار مورد توجه آنها قرار می گیرد.

تبلیغات موبایلی

تبلیغات موبایلی یکی از موثرترین انواع تبلیغات به شما می رود.

تبلیغات از طریق روابط عمومی

حفظ و توسعه روابط عمومی مناسب ، ابزار بازاریابی مهمی برای شرکت‌هایی است که به دنبال حفظ تمایل و علاقمندی کارمندان خود و هم چنین مشتریان خود هستند.

بهترین روشهای تبلیغات مدرن برای افزایش مشتری

راههای تبلیغات مدرن برای افزایش مشتری

در ادامه به بهترین راههای تبلیغات مدرن برای جذب مشتری اشاره می‌کنیم که می‌توانند در برنامه‌ریزی ، اجرا و نظارت بر برنامه‌ی تبلیغاتی‌تان ، به شما کمک کنند.

 از رسانه‌های متنوعی استفاده کنید

بسیاری از صاحبان کسب‌و‌کارها ، بر اساس قیمت و نرخ بالقوه‌ی بازدهی ، بهترین مکان برای تبلیغات را انتخاب می‌کنند و پس از مدتی متوقف می‌شوند.

در تبلیغات هم مانند سرمایه‌گذاری ، نباید همه‌ی تخم‌مرغ‌هایتان را در یک سبد بگذارید.

پول‌هایی را که قصد دارید برای تبلیغات هزینه کنید ، در بینِ انواع رسانه‌های مناسب برای مخاطبان هدف و بودجه‌تان ، پخش کنید.

سعی نکنید برای همه جذاب باشید

هیچ محصول یا خدمتی وجود ندارد که برای همه جذاب باشد. بسیاری از صاحبان کسب‌و‌کارها ، از جمله مدیران شرکت‌ها ، سعی می‌کنند راه‌هایی را برای دسترسی به تمام بازارها پیدا کنند.

ولی به طور معمول ، این روش عملی نیست. این کار می‌تواند برای کسب‌و‌کارهای کوچکی که نمی‌توانند همزمان در چند بازار فعالیت کنند، به فاجعه منتهی شود.

پس بهتر است که بازار هدف خود را بشناسید و بهترین‌های خود را به مخاطبان‌تان ارائه دهید.

تبلیغات خود را از پیش ، آزمایش کنید

اگر پول و زمان کافی برای سرمایه‌گذاری بر روی گروه‌های کانونی ( focus group ) دارید ، می‌توانید تبلیغات خود را بر روی افراد دیگر آزمایش کنید و واکنش آنها را بسنجید.

آیا آنها پیامی را که می‌خواهید منتقل کنید، درک می‌کنند و می‌پذیرند؟ اگر چنین نیست ، بفهمید که چگونه می‌توانید پیام‌تان را به شکل مؤثرتری به آنها منتقل کنید.

البته راه‌های ارزان‌تری نیز ( در مقایسه با گروه کانونی ) برای آزمایش تبلیغات شما وجود دارد. برای نمونه می‌توانید از پرسشنامه استفاده کنید.

 بر تبلیغات خود نظارت کنید

شما به راحتی می‌توانید از مشتری یا ارباب‌رجوع بپرسید که چگونه با محصولات یا خدمات شما آشنا شده است.

با وجود اینکه انجام این کار بسیار ساده است ، ولی بسیاری از صاحبان کسب‌و‌کار ، به خود زحمت انجام آن را نمی‌دهند.

دانستن اینکه مؤثرترین عناصرِ آگهی‌های تبلیغاتی شما، کدام عناصر هستند و کدام رسانه‌ها ، سودآورترین فرصت‌های تبلیغاتی را برای شرکت شما فراهم می‌کنند ، بسیار سودمند است.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *