۹ قدم اساسی برای کمک به شما در بازاریابی محتوا ، به شما امکان جذب مخاطبین و مشتریان را میدهد. اما آیا این شیوه میتواند کارمندان احتمالی را نیز جذب کند؟
اما برای عملی کردن آن، باید تا حدودی انعطافپذیر باشید ؛ چرا که این یک کار تبلیغات و روشی یک مرتبهای نیست. شما همچنان باید تمام اقدامات اولیهی مربوط به منابع انسانی ، جاگذاری تبلیغات ، برنامهریزی مصاحبهها و پیگیری منابع را انجام دهید. اما بازاریابی محتوا میتواند مجموع کار منابع انسانی را آسانتر کند و به طرز قابل توجهی کیفیت متقاضیان شما را بهبود ببخشد.
مسلماً ترکیب بازاریابی محتوا و کپی رایتینگ یک ترکیب قدرتمندی می شود . شما بازاریابی محتوا را در جاهایی که اصلا فکرش را نمی کنید می توانید پیدا کنید ، که توسط افرادی که حتی با بخش بازاریابی یک شرکت هم ارتباطی ندارند ، ایجاد شده است .
وقتی که شما یک راه حل رایگان برای یک مشکل ارائه می کنید و برای غلبه بر این مشکل ارتباطات بیشتری برقرار می نمایید ، بدین ترتیب امکان جذب موقعیت های تجاری غیر قابل دسترسی را برای خود فراهم می کنید . این مسئله بیانگر این واقعیت است که استراتژی های بازاریابی محتوا توسط هر کسی قابل اجراست.
۹ قدم اساسی برای کمک به شما در بازاریابی محتوا
۱- یک وبلاگ بسازید و به طور منظم در آن محتوای با کیفیت قرار دهید
کاملا مشخص است که مهم ترین راهی که شما می توانید بازاریابی اینترنتی کسب و کار خود را انجام دهید، ساخت یک وبلاگ و به اشتراک گذاری محتواهای با کیفیت است. از این طریق شما می توانید بازدیدکنندگان را به سایت خودتان بیاورید.
۲- محتواهای خود را در اندازه ی درست و مشخص عرضه کنید
محتواهای با کیفیت پیدا کنید و همه مقادیر موجود در آن را چک کنید ؛ کلمات کلیدی و روشن را تعریف کنید، از این که محتواهای شما کپی شده نباشد اطمینان حاصل کنید و ….
۳- بازاریابی محتوا بر روی سایت
بازاریابی محتوای روی سایت به چند طریق مفید هستند. نه تنها محتوای جدید خوانندگان جدیدی را به سمت سایت شما جذب می کنند ، بلکه خوانندگان و مشتریان فعلی شما را نیز با برندتان درگیر نموده و حداکثر مشتریان خود را حفظ نمایید. برای این کار نیاز دارید که محتوای اصیل ، ارزشمند و با جزئیات بالا ارائه دهید ، کاری که همواره آسان و سرراست نیست. با این حال اضافه شدن مداوم و یکنواخت محتوای با کیفیت می تواند دارای اثرات مثبت زیادی باشد. به علاوه ، بازاریابی محتوا می تواند برای کمپین بازاریابی و شبکه اجتماعی شما خوراک خوبی ایجاد کرده و رتبه جستجوی شما را ارتقا بخشد.
۴- بازاریابی محتوای خارج از سایت
کمپین بازاریابی محتوای خارج از سایت همانند مورد قبلی عمل می کند و نیازمند این است که شما محتوایی ارزشمند ، هدفدار و با نوشتار خوب تهیه نمایید با این تفاوت که به جای نشر آن بر روی وب سایت خود آن را برروی یک سایت دیگر (مثلاً، یک انتشارات معتبر) منتشر کنید.
مزیت این کار فرصتی است که برای دیده شدن توسط مخاطبان جدید ، که ممکن است قبلاً در مورد شما نشنیده باشند ، در اختیار شما قرار می دهد. شما ترافیکی را دریافت می کنید که به سایت شما ارجاع داده شده و به این ترتیب همزمان با این که با ناشران بزرگتر کار می کتید شهرت برند شما نیز به صورت یکنواخت افزایش می یابد.
۵- بهینه سازی موتورهای جستجو در بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوای داخل سایت و خارج سایت به دیده شدن شما در نتایج جستجو کمک زیادی می کند. هر چه سایت شما لینک های بیشتر و ارزشمندتری داشته باشد ، در نتایج موتورهای جستجو رتبه بهتری خواهد داشت. در واقع ، گزارش جدیدی گوگل نشان داده دو مورد از سه فاکتور اصلی در الگوریتم های رتبه بندی شامل محتوا و لینک های درونگرا می باشد.
با این حال ، مؤلفه های فنی بیشتری نیز برای سئو وجود دارد که شما برای افزایش ترافیک سرازیر شده از موتور جستجو به سایت باید در پیاده سازی نمایید. این موارد شامل بهینه سازی برای دستگاه های موبایل ، افزایش سرعت سایت و هدف گرفتن عبارت ها و کلمات کلیدی رایج و استراتژیک می باشد. بهینه سازی و سئو گرچه زمانبر است اما بازده بالایی دارد.
۶- در بازاریابی محتوا به دنبال پیدا کردن موانع و مشکلات باشید
در ابتدا لیستی از مشکلاتی که مردم با آنها درگیر هستند ، تهیه کنید . از مشتریها می توانید تحقیق کنید ، راَی گیری کنید یا از یک فروشگاه تحقیق کنید. اما یک روش صحیح و امتحان شده ی دیگری هم هست ؛ اینکه مشکلاتی که هر روز با آنها مواجه هستید را یادداشت کنید .
از آنجائیکه ما آدمها همیشه شاکی وناراضی هستیم پس مطمئناً الآن تعداد زیادی مشکل در ذهن خود پیدا کرده اید . وقتی که مشکل را به صورت دقیق تعریف کردید ، از مخاطبین خود بازخورد بگیرید حتی اگر آنها اعضای خانواده ی خودتان باشند .
بطور مثال، اخیراً من برای ساخت یک اپلیکیشن در ذهنم ایده ای داشتم . این موقعیت ، شرایطی را برایم ایجاد کرد که علاوه بر حل یک مشکل تکراری ، امکان یادگیری و انجام کاری مبتنی بر” جاوااسکریپت ” را برایم فراهم کرد .
۷-حذف موارد پر هزینه و زمان بر
مرور دوباره ی لیست مشکلات است. آنهایی که قادر به حل آنها هستیم را جدا کنیم و آنهایی را که قادر به حل آن نیستیم کنار گذاشته ( یا برای بعداً بگذاریم ) و لیست جدیدی از مواردی که قابل حل هستند را تهیه کنیم .
در این مرحله شما باید مشکلاتی را انتخاب کنید که بدون هیچ هزینه ای قادر به حل آنها باشید. در این لحظه ، ممکن است به اوقات فراغتی که بخاطر پیدا کردن راه حل رایگان نخواهید د اشت فکر کنید.
اما اگر در صرف زمان تان استراتژیک هستید، تعجب خواهید کرد که تنها با صرف تمرکز و تلاش چه ارزشی ایجاد کرده اید .
حالا مشکلی را انتخاب کنید که:
– شما می توانید آن را حل کنید.
– نیاز به صرف زمان و منابع قابل توجهی ندارید
– می توانید آن را رایگان ارائه دهید
۸- مشکل را حل کرده و راه حل رایگانی برای آن ارائه دهید
در این مرحله ارائه ی راه حل برای مشکل کوتاهترین گام است اما بدون شک ، مشکل ترین هم خواهد بود . این جمله را هر کارآفرینی به شما خواهد گفت که ارائه راه حل خوب دشوارتر از حل آن مشکل است. حل مشکلات ، زیرمجموعه ای از موفقیت است و کیفیت راه حلتان ، چیزی است که قابلیت های شما را نشان می دهد. در نهایت با حل مشکل و بررسی مجدد راه حل ، قادر به ارائه ی رایگان آن هستید. در این مرحله نه شگفت زده و نه مردد باشید. همواره راهکارهایی را ارائه دهید که ملموس باشد و بتوان به راحتی با آن ارتباط برقرار کرد.
۹- برندسازی شخصی
نهایتاً ، برندسازی شخصی می تواند در کنار هر کدام از استراتژی های فوق به کار گرفته شود. برای مثال ، ممکن است برخی از افراد تیم شما بیشتر بر روی سایت شرکت محتوا منتشر کرده و یا برخی دیگر به عنوان نویسنده مهمان بر روی دیگر سایت ها محتوا تولید نمایند. البته شما دوست دارید آن محتوا را در رسانه های اجتماعی به عنوان تبلیغات اضافه نمایید. به علاوه می توانید در بازاریابی اینترنتی افراد تأثیرگذار نیز جذبه شخصی ایجاد نمایید. با گره زدن برند سازمانی خود به تعدادی از برندهای شخصی ، دسترسی به شرکت خود را ساده تر ، قابل اعتماد تر و مردمی تر می نمایید.