من مطمئنم بیشتر مردمی که این مقاله را میخوانند از اینستاگرام استفاده میکنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تبلیغات رایگان در اینستاگرام همراه ما باشید.
۴۰۰ میلیون کاربر ، اینستاگرام یکی از در حال به رشدترین شبکههای اجتماعی است.
با توجه به سازوکار این شبکه اجتماعی ، این پلت فرم به صاحبان شرکتها این فرصت را میدهد که مخاطبان خود را با عکسها و تصاویر خیرهکننده بدست آورند.
تصاویر تاثیر بیشتری از ارتباط کلامی با مخاطبان برقرار میکنند.
تصاویر میان افکار ، احساسات و ایدهها ارتباط برقرار میکند. تبلیغات هدفمند اینستاگرام ( تبلیغات اسپانسر اینستاگرام ) راه عالی برای دستیابی به مخاطبان هدف اینستاگرام است.
این روش به مخاطبان تعیینشده نام تجاریتان را نشان میدهد و به آنها دلیلی برای فالو کردنتان میدهد.
ترویج کسب و کارها در اینستاگرام
هنگام راهاندازی یک کمپین در اینستاگرام چندین گزینه وجود دارد اما شما نیاز دارید که از همان ابتدا دقیقاً چیزی که میخواهید و هدفتان است را بدانید و آگاه شوید.
میتوانید انتخاب کنید کدام نوع از کمپین برای کسبوکارتان بهتر است.
اساساً ، ۲ روش تبلیغاتی روی اینستاگرام وجود دارد.
رایگان و پولی
تبلیغات رایگان:
من مطمئنم بیشتر مردمی که این مقاله را میخوانند از اینستاگرام استفاده میکنند.
اگر در حال حاضر یک اکانت شخصی دارید لازم است که یک اکانت جدید برای کسبوکارتان تنظیم کنید.
اگر محصول میفروشید میتوانید اینستاگرام ، فیس بوک و Shopify را ادغام کنید و فورا محصولتان را به فالورهایتان بفروشید. تصاویر و ویدئوهای مرتبط با محصولتان ارسال کنید و نام برندتان را آنلاین بسازید و مشتریان و فالورهای بیشتری را جذب کنید.
عکسهایتان باید هدفمند ، جذاب و درعینحال باکیفیت باشند ، اگر عکاس ماهری نیستید میتوانید یک نفر را استخدام کنید که بتواند بهترین تصاویر را برای موفقیت ارائه دهد.
تبلیغات پولی یا همان تبلیغات اسپانسری ( Sponsored ) در اینستاگرام:
تبلیغات پولی سودآورترین روش تبلیغات هدفمند در اینستاگرام است. اگر قبلاً در فیس بوک کسبوکارتان را تبلیغ کردهاید میدانید که چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنید.
در اینجا انواع تبلیغاتی که شما میتوانید در اینستاگرام ارسال کنید وجود دارد.
البته چگونه میتوانید از آنها بهرهمند شوید؟
تبلیغات رایگان در اینستاگرام
تبلیغات رایگان در اینستاگرام برای کاربران اینستاگرام نیز مفید است. در ابتدای ایجاد سامانه تبلیغاتی اینستاگرام تا این حد جزئیات و انتخاب مخاطبان ممکن نبود و اکثراً تبلیغات بهصورت انبوه و با دقت کمتر در انتخاب مخاطبان صورت میگرفت.
قابلیتهای جدید هدفگذاری این برنامه این حس را به کاربران اینستاگرام میدهد که تبلیغاتی که مشاهده میکنند برای آنها مناسب است.
این امکان برای آنها برقرار میشود تا بازاریابان و صاحبان بیزینس ها بر روی کاربران و یافتن بازار هدف تمرکز کنند.
تبلیغات اینستاگرام گزارشی دقیق ازآنچه انجامشده است ارائه میکند.
بازاریابان میتوانند دقیقاً ببینند محتوای آنها با مخاطبان موردنظرشان چهکاری را انجام میدهد و کاربران چه رفتاری را نسبت به تبلیغ آنها انجام میدهند. این آنها این امکان را میدهد که آنها تبلیغاتشان را برحسب نیازشان تغییر یا تنظیم کنند.
مزایای تبلیغات رایگان در اینستاگرام برای برندها و کسبوکارها بسیار چشمگیر است.
مهمتر از همه ، این تبلیغات رایگان در اینستاگرام به نفع کاربران اینستاگرام است ، چرا که آنها در معرض تبلیغاتی قرار میگیرند که مربوط به زندگی و تجربه کاربری آنها میباشد.
چرا تبلیغات رایگان در اینستاگرام
شبکه اجتماعی اینستاگرام یکی از محبوب ترین و پرکاربر ترین رسانه های اجتماعی در جهان و ایران می باشد.
روزانه میلیون ها عکس و فیلم توسط حدود ۶۰۰ میلیون کاربر اینستاگرام در این شبکه اجتماعی منتشر می شود.
در کشور ایران حدود ۱۲ میلیون نفر در اینستاگرام حساب کاربری و صفحه مخصوص به خودشان را دارند و مشغول به آپلود و انتشار تصاویر و فیلم های خود هستند. به همین دلیل است که شما شاهد حضور کسب و کارهای مختلف در اینستاگرام هستید.
این کسب و کارها به این نتیجه رسیده اند که حضور حرفه ای در اینستاگرام می تواند به افزایش فروش و سود آنها کمک بسزایی کند.
چرا که آنها می توانند با ایجاد محبوبیت و انتشار محتوای با کیفیت در اینستاگرام ، توسط میلیون ها کاربر ایرانی که در این شبکه اجتماعی فعال هستند، فالو شوند.
در اصل یکی از جنبه های موثر تبلیغات در اینستاگرام ، علاوه بر دیده شدن خدمات و محصولات ، افزایش فالوور های پیجی است که در پیج های پر مخاطب و محبوب اینستاگرام به انتشار تبلیغ خود میپردازند.
از مزایای تبلیغات رایگان در اینستاگرام ، هدفمند بودن آن است.
اینکه یک کسب و کار می تواند تبلیغ خود را در صفحاتی که موضوع محتوای آن ، با زمینه کاری آن کسب و کار همخوانی دارد ، منتشر کند.
یا اینکه می تواند در شهر خاصی تبلیغ کند. مثلا تهران یا اصفهان یا شیراز و مشهد و یا هر شهری که بازار هدف آن کسب و کار می باشد.
در اصل زمانی که یک شخص یا کسب و کار تصمیم به ترویج خدمات و محصولات خود با استفاده از تبلیغ آنها در اینستاگرام می گیرد ، به این نتیجه رسیده که زمان تبلیغات سنتی و کلیشه ای به سر آمده.
البته تبلیغات در اینستاگرام ، یکی از روشهای بازاریابی می باشد و قطعا روشهای تبلیغاتی و بازاریابی دیگری نیز وجود دارد.
اما به جرات می توان گفت که اینستاگرام یکی از پربازده ترین ابزار تبلیغات و بازاریابی در اینترنت می باشد. هر چه هوشمندانه تر تبلیغ کنید، نتیجه بهتری نیز می گیرید.
تبلیغات رایگان در اینستاگرام برای چه مشاغلی مناسب است؟
تبلیغات در اینستاگرام برای مشاغل و کسب و کارهایی که مخاطب آنها عموم مردم هستند و کالاهای مشخص برای فروش دارند شدیدا توصیه می شود.
همچنین برندسازی از طریق اینستاگرام بسیار موفق خواهد بود و بیش از ۸۰% برندهای معتبر دنیا از اینستاگرام برای برندسازی خود استفاده می کنند.
کسب و کارهایی که مخاطب تخصصی دارند یا اینکه به دنبال ارائه خدمات به سایر کسب و کارهای دیگر هستند در حالت کلی نتیجه مناسبی در اینستاگرام پیدا نمیکنند.
به طور کلی اینستاگرام می تواند برای مشاغل زیر بازدهی بسیار بالایی داشته باشد:
- املاک
- پوشاک
- طلا و جواهر و بدلیجات
- خدمات زیبایی
- خدمات آرایشی
- خدمات لاغری
- دکوراسیون و طراحی
- فروش محصولات خانگی
- باشگاه های ورزشی
- فروش محصولات آموزشی
- و …