نکات انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام
اولین کاری که پس از ورود به یک شبکه اجتماعی انجام می دهیم انتخاب عکس پروفایل است .
و این انتخاب گاهی دشوار است.
معمولا عکسی را انتخاب میکنیم که به نظرمان خوب است و تاثیر آنرا روی سایرین در نظر نمیگیریم .
تحقیقات زیادی انجام شده که هر کدام عناصری را که یک عکس پروفایل خوب باید داشته باشد را عنوان کرده اند .
در ادامه روش ها و علم روانشناسی انتخاب بهترین عکس برای پروفایل را بررسی میکنیم .
در کسری از دقیقه با دیدن عکس پروفایل افراد می توانیم به یک نتیجه گیری درباره شخصیت آنها برسیم .
انتخاب عکس پروفایل از جملهی آن چالشهای دوران جدید است که به سختی میتوانیم برای پدربزرگها و مادربزرگهایمان توضیح دهیم .
با توسعه شبکه های اجتماعی و به شکل کلیتر پلتفرمهای اجتماعی ، انتخاب عکس مناسب برای پروفایل برای بسیاری از فعالان فضای آنلاین به یک دغدغه تبدیل شده است .
اگر از کسانی که گل و گلدان و گربه و کلم و کاهو و کاکتوس را به عنوان عکس پروفایل خود انتخاب میکنند بگذریم ، چالش انتخاب عکس پروفایل را میتوانید در رفتار بسیاری از کاربران شبکه های ارتباطی آنلاین حس کنید .
اگر برای بازاریابی اینستاگرامی ( Instagram Marketing ) برنامه ریزی کرده اید .
و میخواهید از طریق اینستاگرام شناخته شوید ، مشتری پیدا کنید .
و در نهایت از اینستاگرام درآمد کسب کنید :
یکی از اساسی ترین پارامتر هایی که باید مورد توجه قرار دهید ، عکس پروفایل ( Profile Photo ) حساب کاربری شما در اینستاگرام است .
به دلیل کوچک بودن این عکس افراد زیادی به اهمیت عکس پروفایل اینستاگرام توجه نمی کنند .
و بی هیچ هدفی یک عکس که برای خودشان دوست داشتنی است را برای پروفایلشان انتخاب می کنند .
اما اگر قصد دارید به عنوان یک بازاریاب دیجیتال حرفه ای ، یک برنامه بازاریابی اینستاگرامی عالی را پیش ببرید .
باید این نکته را بدانید که در صفحه پروفایل اینستاگرام شما یا در جستجو های اینستاگرام اولین چیزی که از برند شما دیده می شود ، عکس پروفایل اینستاگرام شماست .
از سوی دیگر مردم ۲۰% مطالبی را که می خوانند به یاد می آورند .
اما در مورد تصاویر این میزان در حدود ۸۰% است .
یک عکس نامناسب این احتمال را بسیار بالا میبرد که زمانی که فردی برای اولین بار از پروفایل اینستاگرام شما بازدید می کند به شما اعتماد نکند .
یا زمانی که پروفایل شما در صفحه جستجو ظاهر می شود .
به دلیل جذاب تر بودن عکس پروفایل رقبایتان ، آنها انتخاب شوند .
نکات انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام
لبخند در زمانی که دندانها مشخص است ، لباس تیره ، عکس با سر و گردن ، ترکیب نا متقارن ، دید بدون مانع .
شاید بدترین موارد هم شامل پس زمینه روشن و نگاه نکردن به دوربین باشد .
کارهایی هم هستند که بهتر است از آنها دوری کنید مثل استفاده از کلاه ، عینک آفتابی ، انداختن مو روی چشم .
محققان دانشگاه York هزار عکس چهره برای پیدا کردن ترفندها و ویژگی های چهره که باعث گذاشتن بیشترین تاثیر در نگاه اول می شود . را آنالیز و تحلیل کردند .
و به ۶۵ ویژگی مختلف مثل انحنای بینی ، قرارگیری چانه دست پیدا کردند .
و برای هر کدام از این موارد سه بعد زیر را در نظر گرفتند :
Katrina Fong محقق دانشگاه York مطالعه ای را روی آواتارهای دو بعدی انجام داده است .
و نکاتی رسیده که می تواند به عکس پروفایل هم آنها را تعمیم داد .
افراد شرکت کننده در این مطالعه برای دوستی با افرادی که آواتارهای آنها ویژگیهای زیر را داشتند .
بیشتر اشتیاق نشان دادند .
چشمهای باز ، صورت بیضی شکل ،چهره با لبخند و موهای قهوه ای .
هم چنینی اواتارهایی که بیانی خنثی یا منفی داشتند ، موهای کوتاه یا مشکی و کلاه یا عینک آفتابی استفاده کرده بودند کمتر مورد توجه قرار گرفتند .
تاثیر ردیابی چشم در انتخاب عکس پروفایل
“شما جایی را نگاه میکنید که بقیه نگاه میکنند” این نوشته ارزشمند از یک وبلاگ است که باعث تحقیقات بسیاری شده است .
ما نگاه افراد را که در صفحه میبینیم دنبال میکنیم .
و نگاه مستقیم به دوربین میتواند ارتباط مستقیم با افراد را برقرار کند .
در عکس پروفایل باید چهره فرد مشخص و واضح باشد
سعی کنید برای پروفایل شخصی یا صفحه برند شخصی خود از چهره خود به صورت واضح عکس بگیرید .
عکس چهره باید از فاصله نزدیک و واضح باشد .
بهتر است در عکس لبخند بزنید . طبق تحقیقات ، لبحند زدن ، عینک زدن و مشخص بودن دندان افراد در لبخند باعث جذابیت پروفایل می شود و شانس جذب مخاطب را افزایش می دهد .
البته با توجه به نوع کار و شخصیتی که میخواهید از خودتان ارائه دهید .
باید این موارد را انتخاب کنید و در عکس استفاده کنید .
اما به هیچ وجه از عکس هایی که از فاصله دور گرفته شده اند .
یا عکس های تمام قد به عنوان عکس پروفایل استفاده نکنید .
حتما می پرسید برای کسب و کارمان چه کنیم ؟
اگر کسب و کارتان یک کسب و کار شخصی است ، پیشنهاد میشود از عکس خودتان استفاده کنید .
مردم معمولا به لوگو ها اعتماد نمی کنند و تمایل دارند از لوگو ها و نشان های تجاری دوری کنند .
اما عکس چهره می تواند اعتماد جلب کند و افراد تمایل دارند با چهره ها ارتباط برقرار کنند.
اما اگر یک کسب و کار غیر شخصی یا بزرگ را اداره میکنید باید لوگوی خود را به صورت واضح قرار دهید .
و سعی کنید لوگوی شما به گونه ای دیده شود که به سادگی برای افراد قابل شناسایی باشد .
از عکس های بی کیفیت استفاده نکنید
شما قصد دارید یک تصویر عالی در ذهن مشتری بسازید تا در نهایت حاضر شود از شما خرید کند .
بنابراین اگر یک تصویر بی کیفیت را به عنوان عکس پروفایل انتخاب کنید .
در اولین قدم مشتری بالقوه شما تصور می کند که حتما این کسب و کار یک کسب و کار غیر حرفه ای یا یک کار پاره وفت غیر مهم است و دیگر به سادگی به شما اعتماد نخواهد کرد .
برای داشتن یک عکس پروفایل حرفه ای می توانید به آتلیه های عکاسی مراجعه کنید .
اما اگر به هر دلیلی نمی خواهید این کار را انجام دهید .
می توانید با یک دوربین خوب و با کمک یکی از دوستانتان یک عکس پروفایل خوب تهیه کنید.
سعی کنید عکس پروفایلی که تهیه می کنید کنتراست رنگ بالایی داشته باشد .
و ابعاد عکس به حد کافی بزرگ باشد .
لرزش دوربین در هنگام عکاسی می تواند باعث خلق نتیجه ای نامطلوب شود .
به همین منظور سعی کنید از سه پایه دوربین استفاده کنید .
یا از فردی بخواهید از شما عکس بگیرد که دستش لرزش نداشته باشد .
افراد بسیاری از عکس های سلفی برای تصویر پروفایل استفاده می کنند .
اما این کار اصلا توصیه نمی شود .
عکس های سلفی حتی اگر با دوربین های با کیفیت گرفته شوند .
معمولا غیر حرفه ای به نظر میرسند و می توانند به برنامه بازاریابی اینستاگرامی شما صدمه وارد کنند .
یادتان باشد شما با داشتن یک برنامه بازاریابی اینستاگرامی قوی می توانید با هزینه ای بسیار پایین پیامتان را به دست ده ها هزار نفر علاقه مند به کسب و کارتان برسانید .
عددی که شاید از طریق رسانه های سنتی باید صد ها میلیون تومان هزینه کنید تا به آن تبلیغات در اینستاگرام دست پیدا کنید .
پس برای تجارت در اینستاگرام خودتان یک کمپین قوی طراحی کنید .
و از پرداخت هزینه برای تهیه یک عکس مناسب و با کیفیت نگران نشوید .
زیرا شما با یک سرمایه گذاری کوچک و حساب شده می توانید تا صد ها برابر آنچه هزینه می کنید سود کنید .
و یک کانال تجارت در اینستاگرام قوی و اختصاصی دائمی برای خودتان ایجاد کنید .
شخصیت خود را در عکس پروفایل اینستاگرام نشان دهید
عکس پروفایل شما باید متناسب با شخصیت کاری و هویت برند شما باشد .
عکس شما باید هماهنگ با کسب و کارتان باشد تا تبلیغات در اینستاگرام شما شکست نخورد .
مردم شما را میبینند ، از شما خوششان می آید ، شما را دنبال می کنند .
و با شناختی که از شما پیدا می کنند تصمیم میگیرند از شما خرید کنند .
پس اگر شکلی به نظر برسید که مردم شما را برای انجام کارتان نپسندند .
و به شما اعتماد نکنند هیچ فروشی هم ایجاد نخواهد شد .
سعی کنید هیچ وقت عکس پروفایلتان بی ربط به کسب و کارتان نباشد .
و سعی کنید همیشه حرفه ای به نظر برسید .
بهترین حالت برای عکس چهره لبخند زدن ، نگاه کردن به دوربین و استفاده از پوز هایی است که شخصیت شما را نمایش می دهند .
عکس پروفایل اینستاگرام خود را تست کنید
پس از اینکه یک عکس مناسب و با کیفیت برای اکانت خود قرار دادید .
حتما عکس پروفایلتان را بر روی گوشی تلفن ، کامپیوتر و در نقاط مختلف اینستاگرام از جمله صفحه جستجو چک کنید
تا مطمئن شوید مخاطب شما همان چیزی را میبیند که شما می خواهید .
اگر میخواهید فیلتر های ایستاگرام را بر روی عکس پروفایل اینستاگرام خود اعمال کنید .
یکبار عکس را از طریق قسمت ارسال پست اینستاگرام انتخاب کنید .
و فیلتر ها را بر روی آن اعمال کنید .
قبل از انتشار نهایی پست می توانید به قسمت تغییر عکس پروفایل بروید .
و با جستجو در گالری اینستاگرام می توانید عکسی را که فیلتر ها بر آن اعمال شده اند را انتخاب کنید .
پس زمینه روشن
در نهایت اگر تصمیم دارید بهترین عکس خود را برای عکس پروفایل اینستاگرام انتخاب کنید .
در آخرین تحقیقات روزنامه Cognitive Research Principles and Implications نشان داده شده است که :
بهترین روش برای انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام ، انتخاب گزینه مناسب توسط افراد غریبه است .
که هیج آشنایی با شما و افزاد خانواده و دیگر دوستانتان ندارند .